Kako se ponašamo na LinkedInu?

Kroz godine obrazovanja, preporuke, zapažanja ponašanja, sastavila sam važna pravila koja zovem LinkedIn BONTON. Neke tačke su praksa koja bi se već trebala koristiti u svakodnevnom životu, dok druge proizlaze iz pravila korištenja LinkedIna

\"\"

Piše: Barbara Imenšek

Bonton je riječ koju većina ljudi poznaje, a manjina provodi u praksi. Pri umrežavanju i druženju uživo uzimamo u obzir određene navike ili pravila koja volimo zaboraviti na LinkedInu.

Prezentacija s pravim imenom i prezimenom – Na našem ličnom profilu, navedeno ime bi trebalo biti ono koje imamo u ličnim dokumentima. Ne koristite znakove ili emotikone.

Lični pristup – personaliziranje svake pozivnice za povezivanje NIJE opcija za uspjeh, to je POTREBA..  Na LinkedInu se preporučuje da pišemo osobi s kojom se želimo povezati, zašto se želimo povezati s njom, kako smo saznali za nju, šta nam se sviđa kod nje. Ako zahtjev za vezu pošaljemo bez poruke, otprilike je isto kao da smo prišli nekoj osobi na nekoj konferenciji.

\"\"

Poruka dobrodošlice i zahvalnost – Još jedna stvar koja se premalo koristi na Linkedinu. Kad se povežemo s nekim, uvijek se zahvalimo. Ako smo poslali zahtjev za vezu, zahvaljujemo osobi na prijemu i koristimo priliku da se nenametljivo predstavimo. Ako nam je osoba poslala zahtjev, zahvaljujemo joj na tome i pozdravljamo je u našoj mreži.

Ažurno odgovaranje – Svi volimo brzo dobiti odgovor. Budimo ažurni kada odgovaramo na zahtjeve za veze (prihvatanje ili odbijanje) i kada odgovaramo na poruke i komentare. Sama sam usvojila praksu odgovaranja na svaku poruku. Čak i na one prodajne poruke, gdje im se zahvaljujem i kažem da me ne zanima.

\"\"

Nebitne poruke su spam – Ovo se odnosi i na poruke koje šaljemo pojedincima u poštansko sanduče i na sadržaj koji objavljujemo i koji mogu označiti ljude u njima. Nažalost, uobičajena je praksa na Facebooku da pojedinci, u želji za većim dosegom, u postu označe sve koje poznaju. NIKADA nemojte ovo raditi na LinkedInu.

Izgradnja i održavanje odnosa – Suština LinkedIna je u izgradnji odnosa. U ličnoj poruci i zahvali, već sam spomenula da je ovo početak izgradnje odnosa s određenom osobom. Sljedeći je korak pratiti osobu i komentirati, lajkati, dijeliti sadržaj koji ona objavljuje. Što više osoba ima mogućnosti da nas primijeti), to će nam više vjerovati i veća je vjerovatnoća da će htjeti raditi s nama.

\"\"

Pišite kao što govorite – Ne, za one od vas koji još uvijek znaju izreku: Piši kao što govoriš, to ne znači to. Pod tim mislim da ste autentični, da ne koristite način izražavanja koji ne koristite u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim kupcima/strankama. Ne pokušavajte zvučati previše profesionalno i riskirajte da vas ne razumiju. Ili da se predstavite na jedan način, a zatim ćete potencijalnog klijenta upoznati na sastanku uživo i imat će osjećaj da vas uopće ne poznaju ili da vam neko drugi piše sadržaj.

Pozitivnost i optimizam – LinkedIn je poslovna platforma i korisnici ostaju ovdje, jer očekuju određeni sadržaj. Razne nekonstruktivne rasprave, politička uvjerenja, kritike i slične stvari ne bi trebale biti dio vašeg angažmana.

\"\"

 # – Ah, hashtagovi – Napokon smo ih proučili za Instagram i sakupili 30 njih, koje sada rado kopiramo u LinkedIn objavama. GREŠKA! Broj # koji algoritam uzima u obzir je pet (neki čak kažu samo tri, ali službeno LinkedIn preporučuje tri-pet). A, algoritam slijedi hijerarhiju, što znači da će uzeti u obzir onih pet koji će biti prvi napisani, čak i ako se koriste kao dio teksta. Stoga budite oprezni s #, istražite koji od njih zapravo imaju sljedbenike i odaberite one koji će osigurati da vaš post vide # sljedbenici.

Angažovanje i rasprava – bez aktivnosti, vaš LinkedIn profil bit će samo vaša posjetnica na mreži. Aktivnost na LinkedInu je objavljivanje sadržaja, lajkanje i dijeljenje sadržaja drugih korisnika, a najvažniji dio – sudjelovanje u debatama. Pod tim mislim na komentiranje tuđih postova, kao i na komentiranje komentara. Na LinkedInu su komentari, ako su kvalitetni i dovoljno dugi, sadržaj. Za vas koji mislite da nemate sadržaja ili da bi vam trebalo previše vremena, ovo je pravi put.

Povezivanje ljudi – ako imamo priliku da se povežemo sa određenom osobom, radimo to. Ali, budimo oprezni, povezujemo ljude koje zapravo poznajemo.

Ne pretjerujte sa objavama – Manje je više! Naravno, na početku moramo objaviti malo više, ali ne previše. Životni vijek posta na LinkedInu je 24 sata, ako imamo dobrih reakcija na naš post u prvim satima, čak i više. Nedavno istraživanje Onalytice pokazalo je da oni koji objavljuju 2-3 puta sedmično postiže najbolje angažmane na objave.