„Ponosni smo na činjenicu da smo regionalni farmaceutski lider, ali vodstvo uvijek dolazi sa odgovornošću prema našim kupcima, našim ljudima, društvu i okolišu. Kao što se kaže, postati lider je teško, ali ostati lider je još teže“
Razgovarala: Indira Delić; Foto: Saša Ratković
Ronald Seeliger, generalni direktor farmaceutske kompanije Hemofarm, prije više od decenije došao je na Balkan – ušetavši u drugačiju kulturu, kako u društvu, a tako i na poslu. Nijemac u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori… Bio je to šok, možda za obje strane, kako ističe. No, ipak bio je uvjeren da može sastaviti odličan tim od lokalnog stanovništva, s pravim stavom, načinom razmišljanja i vještinama. U početku je on bio taj koji je gurao svoj tim, a sada promjene dolaze unutar organizacije, iz svih pravih razloga.
Seeliger je međunarodno iskustvo stjecao u brojnim kompanijama širom svijeta, na značajnim upravljačkim pozicijama, a prije svega rezultati koje je postigao, kvalificirali su ga da bude na čelu sistema Hemofarm grupe, koji broji oko 3600 zaposlenih…
– Ako želite da uspijete u bilo kojoj oblasti života, onda morate računati na to da nećete u nekim drugim oblastima biti najbolji. Razmislite o tome na ovaj način – pitamo li profesionalne sportiste koliko su žrtvovali da bi postali svjetski broj jedan ili prvaci u bilo kojem sportu? Da, moraju biti potpuno posvećeni, jer cilj šampiona je uvijek ta jedna stvar koja ih održava energijom za cijeli dan. Izazovi su uvijek tu da nas učine jačima. Na samom kraju, ne samo u poslu, već i u životu, sve se svodi na to koliko ste disciplinirani kao pojedinac i šta vas, vaše najmilije i ljude sa kojima radite, čini sretnima.
S kojim poslovnim izazovima se susrećete svakodnevno i koliko Vam je važno da opravdate ukazano povjerenje i ispunite očekivanja?
– Možda biste očekivali da kažem da je postizanje poslovnih ciljeva najveći izazov s kojim se svakodnevno suočavam. I da, u velikoj mjeri je to tačno. Međutim, ljudi su uvijek najvažniji, prije svega moje kolege i naši kupci. Dakle, prioritet mi je da uvijek budem tu za svoje ljude, tako da zajedno možemo biti tu za naše klijente. Sve je to moguće samo uz međusobno povjerenje, izgrađeno na kulturi slobodnog izražavanja mišljenja i uvažavanju posebnosti svakoga.
Hemofarm je lider na tržištima regiona. Koliko je teško postati, a koliko teško ostati lider?
– Ponosni smo na činjenicu što smo regionalni farmaceutski lider, ali vodstvo uvijek dolazi sa odgovornošću prema našim kupcima, našim ljudima, društvu i okolišu. Kao što se kaže, postati lider je teško, ali ostati lider je još teže. Dakle, ne zavaravamo se da je posao obavljen. Da bismo ostali na vrhu, stalno se mijenjamo i uvijek gledamo da izađemo u susret potrebama svih naših kupaca. A, to je jedna važna sposobnost lidera – znati uvijek slušati.
Kojim biste rezultatima Vi bili zadovoljni u budućnosti?
– Naši poslovni rezultati su izvor ponosa za nas, ali smo i veoma ponosni na naša dostignuća u održivom razvoju. Pozivam sve da pročitaju naš deseti Izvještaj o održivosti, koji pokazuje našu posvećenost boljoj budućnosti za sve nas i buduće generacije. Moglo bi se reći da smo na neki način lider u pitanjima održivosti u ovoj regiji. Dio smo Globalnog dogovora UN u Srbiji, učestvujući sa drugim kompanijama i organizacijama na promoviranju održivosti. Rijetka je stvar da jedna kompanija sa Zapadnog Balkana, kao što je Hemofarm, toliko napreduje u održivom razvoju. Stoga bih volio pomoći i podržati druge kompanije da učine isto.
Vidjeli smo brojna priznanja u sjedištu kompanije… No, čime Vi mjerite uspjehe, kako kompanije, tako i vlastite?
– Kroz zadovoljstvo klijenata, sreću zaposlenih i ljudi koje sam godinama unapređivao i razvijao i koji su dalje napredovali u karijeri. U poslu možete imati kratkoročni uspjeh, ali to nije ništa u poređenju sa poslom koji radite u nekoliko decenija. Uvijek volim reći da smo ovdje zbog maratona, a ne zbog trke na 100 metara. To dokazuje i naše obilježavanje 20 godina Hemofarma u Bosni i Hercegovini, i sve ono što smo do sada postigli i što planiramo da radimo u budućnosti.
Poznato da je ulažete u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?
– Ima ih dosta. Za vrijeme pandemije bilo nam je važno da budemo tu za cijelo društvo. Zamislite samo koliko života je spašeno našim kvalitetnim i pristupačnim antibioticima. Također, Hemofarm fondacija, koja ove godine slavi 30 godina postojanja, značajno napreduje u tom pogledu. Moram spomenuti visoko nagrađivanu kampanju Nesalomivi, čiji je cilj poboljšanje mentalnog zdravlja ljudi, borba protiv depresije i stigme koja prati oboljele. Cijeli naš pristup brige o zdravlju ljudi važan je za dalji razvoj poslovanja Hemofarma.
Koliko se u poslu vodite intuicijom?
– Intuicija je veoma važna. Htjeli mi to priznati ili ne, intuicija je od velike pomoći svakom čovjeku u životu. Za mene je intuicija, na neki način, kombinacija našeg obrazovanja, iskustva koje smo stekli godinama, našeg zdravog razuma… Potkrijepljeno dosadašnjim znanjem i našim iskustvom, intuicija nam ponekad može značajno pomoći u donošenju odluka. Međutim, govoreći iz svog ličnog iskustva, intuicija se samo razvija tokom godina.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
– Ujutro mi je važno da se fokusiram na ono što je preda mnom tog dana. Naravno, imam dosta sastanaka, ali trudim se da budu što produktivniji. A, dan završavam večerama na koje idem sa našim klijentima ili svojim timom, na kojima još možemo razgovarati o važnim temama, ali u neformalnoj atmosferi.
Koje osobine treba posjedovati dobar lider?
– Uspješan lider prije svega treba znati slušati. Važno je da imate tu sposobnost čitanja između redova, kako biste bili vješti u sagledavanju dubljeg sadržaja poruke koju svakodnevno primate. Biti lider znači pomicati granice mogućeg na kreativan način, tako da uvijek znam da sam dao sve od sebe i uspio. Dobar lider također zna kako da motivira ljude iz razočarenja, da gura i inspirira sopstveni tim i vodi ga. Kao lider nikada ne treba da vičete, da se odnosite bez poštovanja prema drugima. Ali, kao lider uvijek beskompromisno, radim ono što je potrebno za posao.
Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što savjetujete svom timu?
– Moja motivacija i savjet mom timu je da uvijek ostvarimo svoje ciljeve i budemo najbolja verzija sebe. Naravno, moja motivacija u poslu je da budemo broj jedan i znam da je to motivacija mog tima. Da bih to postigao, za mene je veoma važno da obezbijedim okruženje u kojem će tim rasti, izazivati status quo i lakše donositi odluke.
Kojem novom poslovnom izazovu se radujete?
– Želimo učiniti naše klijente sretnim i zadovoljnim. Godinu 2022. završili smo s novim rekordnim rezultatom, koji broji 306 miliona proizvedenih pakovanja, što predstavlja povećanje od 6,8% u odnosu na 2021. godinu. Želimo nastaviti s rastom u Bosni i Hercegovini, ali i na nekim drugim tržištima. Dakle, radujem se svakom novom izazovu bez izuzetka.
Kako izgleda vaš savršen slobodan dan? U čemu posebno uživate…?
– Za mene je savršen slobodan dan, uvijek, onaj koji provodim sa svojim najmilijima. Provođenje vremena s porodicom i najbližim prijateljima – uvijek mi daje dodatnu energiju, tako da sam sretan što ih imam u mom životu.
Život na relaciji Beograd-Berlin
– Jednom kada postavite svoje ciljeve i odlučite da želite biti uspješni, morate biti spremni i na neku žrtvu. Ako želite nešto postići u svom životu, onda morate biti spremni da se krećete, mijenjate mjesta svog života ili posla i pronađete ono što vam najviše odgovara. Prije mnogo godina sam odlučio da želim da se bavim biznisom, radio sam u različitim industrijama i izabrao sam da vodim Hemofarm, prije više od decenije. Morate biti spremni da budete fleksibilni, i zato je za mene život između Berlina i Beograda nešto na šta sam navikao. Mnogo je sličnosti u načinu života ova dva velika grada, a ja volim da živim i u Berlinu i u Beogradu.