Osnivačica i vlasnica koncept prodavnice \”Bazerdžan\” zajedno sa timom – zaljubljenicima bh. kreativnih priča otvorila je vrata novog concept storea u centru Sarajeva. Za naš magazin analizira vlastiti put uspjeha, objašnjava način na koji biraju bh. umjetnike s kojim sarađuju te podcrtava izazove bh. tržišta
Piše: Zana Kološ-Mulabdić; Foto: Edvin Kalić za Ladies In
Kad je prije sedam godina na Baščaršiji otvorila koncept dućan Bazerdžan, Zana Karkin oduševila je sve one koji su godinama tragali za autentičnim i originalnim bh. proizvodima. Naša sagovornica je ponudila mogućnost bh. umjetnicima da u ovom prostoru izlože i prodaju svoja djela. Ovih dana uslijedio je veliki korak, pa je u centru Sarajeva, u posebnoj atmosferi i ambijentu, otvoren i novi concept store, koji će oduševiti sve posjetitelje…
– Priča o Bazerdžanu je priča o uspjehu. Tako je bilo od samog početka. Odlučila sam se na korak otvaranja konceptualne prodavnice nakon deset godina maštanja o njoj. Na samom početku nisam znala šta to sve znači i kako ćemo obavljati naše poslovne aktivnosti. Jedino što sam imala je priliku koja se ukazala, jednostavan biznis plan i projekciju onoga što je minimalno potrebno da bismo mogli poslovati. Već nekoliko godina planiramo otvaranje nove prodavnice, ali turbulentna vremena nisu bila na našoj strani. Vjerovatno smo i mi trebali dodatno stasati. Za nas je sada ovo, na neki način, novi početak, priča nam Zana, pojašnjavajući način na koji bh. umjetnici mogu postati dio ove uspješne priče…
Talenat i spremnost
– Na našoj oficijelnoj stranici može se naći link koji vodi na aplikacijski formular. Kada kreativac ispuni formular, aplikaciju pregleda tim koji se bavi odabirom proizvoda, te šalje odgovor. Šta je to što tražimo? To su autentični stvaraoci i radovi, te oni koji žele raditi ekskluzivne kolekcije za nas. Bitan nam je osjećaj koji naši saradnici gaje prema BiH. U našim kolekcijama njegujemo lokalnu kulturu i tradiciju. Ona je naš pokretač i inspiracija. Pored samog idejnog stvaralaštva, bitna nam ozbiljnost i posvećenost poslu. Talenat nije presudan, već i spremnost realizirati ga.
Posljednje tri godine bile su izazov za sve one koji se u našoj zemlji bave privatnim poduzetništvom, ali otvorile su veću mogućnost online prodaje…
– Kada je online trgovina u pitanju, naši kupci su najčešće oni koji žive u inostranstvu, a nose Bosnu u srcu. Potražnja za našim proizvodima postoji, međutim da li će neko odlučiti kupiti proizvode na našoj web stranici je nešto drugo. Postoji mnogo aspekata prilikom donošenja takve odluke. Koliko košta dostava? Koliko iznose ostale takse? Da li je potrebno platiti ih prilikom uvoza proizvoda u zemlju kupca? Naši kupci iz inostranstva očekuju da im proizvod stigne na adresu kroz dan-dva, u savršenom stanju i da ga mogu vratiti ukoliko im ne bude odgovarao. Očekuju da plate proizvod po cijeni po kojoj se može kupiti u našim prodavnicama u BiH, da je iznos dostave pristupačan i da ne moraju platiti dodatne uvozne takse na naše proizvode. Ovo sve je standard u online trgovini. Nažalost, situacija je potpuno drugačija kada vršimo dostavu iz BiH. Internacionalna dostava većinom traje i po mjesec, košta često onoliko koliko i sam proizvod i kupac treba dodatno platiti uvozne takse. Online prodaja je veliki potencijal za zemlje u kojima postoji veći ekonomski prostor i gdje se aktivnosti mogu obavljati neometano. Situacija, naravno, nije beznadežna i mnogo se toga može napraviti.
Ljepše verzije
Zana naglašava da je kroz sve ovo vrijeme posebno ponosna na Bazerdžan tim…
– Volim različitost ljudi, kako po pitanju vlastitog stila, pa tako i po razmišljanju i pristupu životu. Cijenim autentičnost. Smatram da je to jedna vrsta hrabrosti. To je ujedno i odlučujuće, moja vodilja, prilikom odabira saradnika/ca. Za mene je najveća radost vidjeti kako smo se kroz godine svi izgradili u drugačije, ljepše verzije sebe. Stupili smo u novu etapu našeg poslovanja. Izgradnja Bazerdžana – kao kreativne platforme, iako je počela već davno, tek treba da dobije obrise onoga što sam zamislila – kaže na kraju Zana Karkin, dodajući da ih pratimo i da će nas iznenaditi novim kreativnim pričama.