„Pažljivo educiramo uposlenike, ali ekološki dio društvene odgovornosti nastojimo prenijeti i našim klijentima. Naravno, ne štampamo ništa što nije apsolutno neophodno, pa čak i u oglašavanju biramo načine i materijale koji jesu ili mogu biti reciklirani“
Dan planete Zemlje službeno se obilježava od 1992. godine kada je, tokom Konferencije Ujedinjenih naroda o okolišu i razvoju u Rio de Janeiru usklađen dugoročni program za promociju održivog razvoja. Konačno, na prijedlog vlade Bolivije, 2009. godine Opća skupština Ujedinjenih naroda je 22. april proglasila međunarodnim Danom planete Zemlje.
Danas, potpuno smo svjesni čovjekovog utjecaja na prirodu i koliko je štete nemar prema planeti i prirodi napravio. Na sreću i Zemlje i čovječanstva, razgovor o ovoj temi je odavno prerastao male priče koje su nekada mahom poticane od strane nevladinih organizacija i postao globalna tema o kojoj se sve češće i sve glasnije govori. Bosna i Hercegovina se, unazad nekoliko godina, priključila ovom važnom pitanju o očuvanju prirode i prirodnih resursa. Ispočetka stidljivo, a danas sve energičnije, odgovorne kompanije i institucije razvijaju cijele odjele posvećene isključivo održivom razvoju.
Ipak, najodgovorniji među njima svoje cjelokupno poslovanje nastoje prilagoditi očuvanju neprocjenjivo važnih prirodnih resursa. Jedna od takvih kompanija u BiH je ProCredit Bank. Na čelu Odjela za održivi razvoj i komunikacije je žena. Ona je posvećena, predana i osoba koja čvrsto vjeruje u važnost zaštite okoliša, Ines Amitović. Principe svoje pozicije u banci Ines živi i privatno. Ona je supruga, majka djevojčice Amari i vlasnica Atile, psa rase Cane Corso.
Ines je magistrirala Menadžment na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu i u ProCredit Bank zaposlena već cijelu deceniju. Bankarsku ProCredit akademiju u trajanju od jedne godine je završila u Njemačkoj, gdje je i radila kao stručnjakinja za marketing u Frankfurtu, a potom i kao savjetnica za srednja preduzeća u Sarajevu. Od kraja prošle godine, preuzela je poziciju direktorice odjela ove banke posvećenog održivosti i komunikacijama.
– Odjel za održivi razvoj i komunikacije u sebi sadrži dvije odvojene službe: Služba za zaštitu okoliša i Službu marketinga. Ovo zapravo idealno kombinira sve ono što sam ranije u karijeri radila, a to je biznis, zelene investicije, zaštitu okoliša i komunikacije – opisuje Ines svoju poziciju unutar ProCredit Bank.
– Istinski uživam u svom poslu, jer je on kombinacija svega onoga čemu sam se odlučila posvetiti ne samo profesionalno, nego i privatno. Istinski vjerujem da je važno da o održivosti razmišljamo u širem kontekstu i da svako od nas pojedinačno može doprinijeti i zajednici i planeti.
Ines je odgajana u duhu pažljivog i obazrivog odnosa prema svijetu koji nas okružuje i to nastoji prenijeti svojoj djevojčici, Amari, ali i ugraditi u temeljne principe poslovanja.
– Moto banke pod kojim smo razvili mrežu punjača za električne automobile u zemlji je Zemlju ne nasljeđujemo od prošlih, nego posuđujemo od budućih generacija. Vjerujem u to i sretna sam što imam priliku i, rekla bih, privilegiju, razvijati svoju karijeru među ljudima koji vjeruju i poštuju iste stvari. Predana sam svom poslu zbog energije koju on nosi, kao i pokretačke snage koju ima. Priča o održivosti utječe na sve zaposlene unutar banke, ali i direktno na ekonomiju BiH kroz zelene investicije privrednika koje podržavamo. Znate li da smo, samo u 2022. godini, kroz eko-investicije, koje smo podržali, uspjeli sačuvati čak 22.608 tona CO2? Malo je profesionalnih pozicija koje vam omogućuju da direktno, potpuno neposredno učestvujete u tako važnim, velikim stvarima.
ProCredit Bank ima razvojnu misiju i sistem upravljanja zaštitom okoliša. U dnevnom poslovanju nastoji smanjiti svoj otisak u prirodi na minimum.
– Od električnih i hibridnih automobila, od kojih je isključivo sastavljen naš vozni park, pa do bio plastike koja je korištena u unutrašnjem uređenju naših Zona 24/7, sve je okrenuto prema smanjenoj emisiji CO2. Svoje usluge za klijente smo gotovo u potpunosti digitalizirali, a intenzivno radimo i na Go Digital kampanji – koja za cilj ima pomoći malim i srednjim preduzećima u bih da naprave to isto. Imamo postavljene sisteme za mjerenje potrošnje energenata, vode, struje, goriva i slično. Svjesni smo i da postoji digitalni otpad, kojim je također potrebno upravljati, pa smo tako dio pokreta za digitalno čišćenje. Mi kao tim pošumljavamo, poribljavamo, podržavamo, ali i lično učestvujemo u brojnim sportskim manifestacijama. U ovom mjesecu, naprimjer, ćemo potpunim gašenjem svjetla u zgradi banke obilježiti i Earth Hour. Mislimo da je važno kroz primjer pokazati kako možemo i sa manjim aktivnostima biti dio velikih pokreta. Ukratko, teško da je ostao segment okolišne zaštite i principa održivosti koji je dostupan, a da ga mi u banci nismo već primijenili.
Marketing i komunikacije, kojim također rukovodi Ines, su u slučaju ProCredit Bank specifični.
– Nastojimo ne nužno samo promovirati, nego i dodati određenu vrijednost. Pažljivo educiramo uposlenike, ali ekološki dio društvene odgovornosti nastojimo prenijeti i našim klijentima. Naravno, ne štampamo ništa što nije apsolutno neophodno, pa čak i u oglašavanju biramo načine i materijale koji jesu ili mogu biti reciklirani. Sačuvati planetu je važno i naša je odgovornost kakvu ćemo je predati narednoj generaciji. Lično, ne želim svojoj Amari za nekoliko godina na pitanje šta sam napravila da joj olakšam budućnost odgovoriti da sam se brinula samo o materijalnom. Ne želim preuzeti tu vrstu odgovornosti, ni ja ali ni niko drugi u kompaniji u kojoj radim. A, da li ćete je vi preuzeti?