„Ambicija i ljubav prema poslu koji obavljate su najveći pokretači pozitivnih rezultata, jer time se rađaju uvijek nove ideje, novi projekti, novi horizonti“
Razgovarala: Indira Delić
– Moja karijera u prodaji i marketingu počela je prije 20 godina, od toga sam u Union Foodsu na ovoj poziciji već 15 godina, tako da bi se moglo reći da sam iskusan u ovom poslu. No, postavlja se pitanje šta uopće znači biti iskusan u današnjem svijetu i promjenjivom tržištu? Iskustvo vam pomaže da izbjegnete neke greške u stabilnom i predvidivom okruženju – ali ta dva opisa sve manje vrijede, tako da mislim da bi nove vještine u menadžmentu trebale biti stav, konstantno učenje i usavršavanje, te prilagodljivost promjenjivim okolnostima. Zahvalan sam da sam kroz saradnju s mnogim renomiranim kompanijama i mnoge projekte kroz koje sam prošao imao priliku dosta učiti i razvijati se – kaže ne početku našeg razgovora, Ilija Barbarić – direktor prodaje u kompaniji Union Foods.
Kažite nam nešto više o brendovima koje zastupate…
– Osnovna djelatnost kompanije Union Foods d.o.o. je distribucija artikala široke potrošnje i trenutno smo jedan od vodećih distributera u BiH. Vrhunski brendovi koje distribuiramo su naša velika nematerijalna imovina i možemo se pohvaliti velikom paletom značajnih brendova koje Union Foods distribuira na tržištu BiH. Najveći dio našeg asortimana čine renomirani proizvođači i brendovi kao što su Zott (Monte, Jogobella, Zottarella, Zottis…), Kinder sa svojom svježom linijom snackova, Woerle Happy Cow sirevi, Indomie Noodles, Don Don tostevi, Flipko i mnogi drugi. Dugoročni opstanak na današnjem tržištu moguć je samo uz najbolje proizvode i najjače brendove, a saradnja s poznatim brendovima je plod dugotrajnog kvalitetnog rada i analize koja je uvjetovala da postanemo ekskluzivni distributer za navedene proizvode i ponosni smo da Union Foods često ističu kao pozitivan uzor i primjer ostalim distributerima navedenih brendovima na drugim tržištima. Saradnja sa jakim multinacionalnim kompanijama i brendovima pruža mogućnost za stjecanje mnogo znanja i iskustva. Moram naglasiti da sam ponosan i na uspješno pokretanje nekoliko brendova iz vlastite proizvodnje kao što je program Aluking Slim (aluminijske folije, posude i ovali, prozirne folije za domaćinstvo, te papira za pečenje), La Bomba krem namaz i čokolade, Hercegovina Produkt (vina, likeri i voćne rakije), PAQ (pvc pribor i čaše za jednokratnu upotrebu). Svi ovi brendovi zahtijevaju visok stepen fleksibilnosti, otvorenost prema stalnim promjenama, fleksibilnu i prilagodljivu organizaciju, te konstantno ulaganje u razvoj ljudi i brendova.
Poznato da je ulažete u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?
– Sarađujući s jakim svjetskim kompanijama i svjetskim brendovima, već odavno smo prepoznali značaj i prednosti ulaganja u marketing. S tim da su se u proteklih 20-ak godina značajno promijenili kanali i načini oglašavanja. Digitalna tranzicija je dovela do velikih mogućnosti za inovacije u svakom pogledu, pa tako i u marketingu stoga i mi u saradnji sa našim partnerima već nekoliko godina konstantno dižemo udio \’Social & Digital\’ aktivnosti u našim ukupnim budžetima. Od novijih kampanja, posebno bih istakao uspješno lansiranje novih brendova La bomba krem namazi i čokolade i brenda Zott Proteini u kojima je fokus upravo bio na digitalnim kanalima.
Bh. tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su Vaša iskustva po ovom pitanju?
– Kao što ste i sami naveli bh. tržište je dosta specifično i nepredvidljivo stoga je bilo kakvo planiranje na duži rok izuzetno teško. Također, globalna pandemija i trenutni rat u Ukrajini su doveli do dramatičnih utjecaja na lance opskrbe koji su utjecali na cijene svih dobara i usluga a samim time i na mogućnost kvalitetnih dugoročnih planova. BiH s druge strane ima dosta velike razlike u navikama potrošača u pojedinim regijama što zahtjeva uistinu detaljan i poseban pristup u planiranju prilikom kojeg u obzir morate uzeti mnoštvo čimbenika.
Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što uvijek savjetujete svom timu?
– Ambicija i ljubav prema poslu koji obavljate su najveći pokretači pozitivnih rezultata, jer time se rađaju uvijek nove ideje, novi projekti, novi horizonti. Motivira me napredak i mogućnost da stvaram i gradim te pozitivno okruženje, ljudi sa kojima radim i surađujem i od kojih mogu učiti i pored kojih se mogu dodatno profesionalno razvijati. Ono što je specifično za Union Foods je jedinstvena organizacijska kultura i temeljne vrijednosti u čijem je središtu prvenstveno čovjek, a te vrijednosti želim prenijeti kroz cijelu organizacijsku strukturu kompanije. Drago mi je što imam priliku biti na čelu jednog tima u kojem smo svi fokusirani i opredijeljeni na naš zajednički uspjeh, jer uspjeh ne stvaraju poduzeća, njega stvaraju ljudi. Zahvalan sam bivšim i sadašnjim kolegama što su svojim znanjem i radom mene, ali i kompaniju učinili boljom i uspješnijom. Vjerujem da je to osnovni recept koji treba živjeti svaki dan, od kompanije, pa do svih naših djelatnika, kako onih u prodaji, tako i u ostalim odjelima. Također, imam izuzetno pozitivan stav i prema konkurentnim kompanijama, jer smatramo da je svaki oblik zdrave konkurencije okidač napretka, ne samo za naš tim, nego i za cijelo društvo u cjelini. Na taj način se kontinuirano unapređuje naš rad, kvaliteta usluge i kvaliteta proizvoda, iz čega proizlazi jačanje odnosa sa samim klijentima/potrošačima.
Vaši planovi i ciljevi do kraja 2023…
– Prvenstveno se nadam nastavku pozitivnih rezultata i trendova koje smo imali u 2022. godini i u prvom dijelu 2023. godine. Proteklih nekoliko godina radimo u vremenu neizvjesnosti, a i 2023. godina je dosta izazovna, jer dolazi nakon Covid krize, velike inflacije i u vremenu rata koji se događa u Evropi, a koji su uzdrmali mnoge privredne i društvene strukture, te nas sasvim sigurno očekuje turbulentno vrijeme u 2023. godini. Unatoč svemu, Union Foods nastavlja sa investicijama u nove proizvodne pogone u BiH, tako da u 2023. godini planiramo u Orašju pokretanje jedne od najsavremenijih tvornica za proizvodnju tortilja i tortilja čipsa. To je jedna od najvećih investicija u proizvodne pogone u BiH i planira se da će proizvodnja početi krajem ove godine. To će biti najveća takva tvornica u regiji. Glavna ciljna tržišta su nam, pored BiH, ostala tržišta u regiji, te će nam to biti sasvim sigurno glavni izazov u ovoj i narednoj godini. Uvođenje novih proizvoda na svako tržište je izuzetno zahtjevan proces, ali trud koji se uloži nerijetko se vrlo brzo isplati.
Srca puna ljubavi
– Svaku priliku koristim za neka kraća putovanja ili dnevne izlete sa suprugom i djecom, jer se tada najviše opuštam. Ono što djeca mogu pružiti svojim nesebičnim zagrljajima i srcima punih ljubavi, ne može zamijeniti ni posao, novac, ni bilo koja druga vrsta užitka. Veliki sam zaljubljenik u prirodu stoga posebno uživam u izletima u prirodu i planinarenju. BiH ima toliko lijepih prirodnih ljepota i planina koje su nažalost nepoznate većini naših građana. Planinarenje je sjajan hobi, aktivnost koja jača tijelo i puni dušu i svakome bih ga preporučio. S tim da bih naglasio da pravi užitak planinarenja nije u samom usponu na vrh, već u hodanju pod otvorenim nebom i uživanju u svim lijepim prizorima koje vidiš na putu do vrha, da ih sačuvaš kod sebe i u sebi za kasnije, čime napuniš baterije za suočavanje sa radnim obavezama. Okružen velikim brdima i planinama, osjetiš strahopoštovanje prema prirodi i osjećaš se krhko i sitno, ali istovremeno ispunjeno i zaštićeno. Također, strastveni sam ljubitelj i često igram tenis, pa u šali volim reći da od svih izlazaka najviše volim izlazak na mrežu.