Ana Ćavar: Trendovi u moj ormar ne ulaze već godinama

Dok se spremam na posao u ormar bih prebacila sve što odijeva Jessica Pearson u seriji \’Suits\’ ili princeza Deena Abdulaziz, a kada se spreman za druženje s dragim ženama tada se ne bih pobunila protiv ormara Carrie Bardshaw ili Giovanne Battaglia. U stvarnosti, dok ubacujem dječija kolica u gepek od auta, to najviše liči stilu Victorie Beckham u ovoj \’post štikle\’ fazi“ – priča nam lijepa Ana, mama prekrasnog dječaka i osnivačica portala MODAMO.info koji danas uživa respektabilan ugled kod svih modnih zaljubljenika

Razgovarala: Andrea Tomašević Kolenda

Foto: Edvin Kalić

Ljubav prema modi i vizija da napravi nešto veliko i pažnje vrijedno, svoj vrhunac dosegla je na trećoj godini Aninog fakultetskog obrazovanja. Tada je počela priča zvana MODAMO portal na kojem se ambiciozna Mostarka potpisuje kao direktorica. Ni trogodišnji posao u banci u kojoj je radila nakon fakulteta, ni uloga voditeljice muškog odjela high street brenda Zara nije mogla raskinuti čvrstu vezu koju je izradila s portalom u koji je uloženo mnogo ljubavi, truda, kreativnosti i predanog rada. Mlada poduzetnica iz Mostara sa svojim vrijednim timom, poznata je i po organizaciji Festivala, koji pod markicom MODAMO kreARTiva, već treći put okuplja najkreativnije izlagače iz cijele BiH. Najiščekivaniji događaj godine proteklog mjeseca održan je u Sarajevu, a svi posjetioci mogli su vidjeti prekrasne rukotvorine 60 bh. kreativaca.

\"\"

  Kao neko ko je osnovao i danas uspješno vodi najčitaniji modni portal u BiH, možete li nam reći, imate li materijala za dobre modne priče i kakva je generalno modna scena u BiH?

– Hvala ti na ovom pitanju draga Andrea, jer evo već se na početku našeg razgovora vraćam 10 godina unatrag kada smo osnovali MODAMO.info, prvi bh. modni portal. On je nekako vremenom prerastao u lifestyle koncept, pa ćete tako na njemu danas naći priče o dobroj hrani, novim mjestima za izlazak i druženje, savjete za dojenje, putopise, ali i trikove kako uštedjeti novac, a uz to kupiti i novi par cipela. (smijeh) Dobrih priča uvijek ima, samo je izazov doći do njih. Najčešće se dobra priča krije iza neke gospođe koja nije ni slutila da bi njezin stil mogao biti zanimljiv jednom modnom portalu, pa nerijetko nakon kontaktiranja takvih osoba u njima dobijemo prave prijatelje s kojima saradnja preraste u opušteno druženje. Slično je i sa bh. modnom scenom. U javnosti se nerijetko, kada govorimo o modi u našoj zemlji prezentira taj jedan, kako ga mi zovemo \’balkanski\’ stil koji otkriva puno, a pokriva malo, no ljudi u našoj zemlji koji su skriveni od očiju javnosti itekako imaju stila. Pogledajte samo street style report koji smo sredinom petog mjeseca snimili u Sarajevu tokom Festivala MODAMO.kreARTiva. Pa mi imamo genijalne ljude sa genijalnim stilom!

Među njima nalazite inspiraciju i ideje?

– Pod rizikom da zvučim poput ispranog klišea, priznat ću da ideje nalazimo zaista svugdje oko nas. Evo kao dokaz jedan primjer od prije par godina. Sjedimo u caffeu u Mostaru i cure sto do nas su slavile rođendan te uručile poklon jednoj od njih. Kao svaka žena koja voli lijepe stvari, primijetila sam da se radi o zanimljivoj torbici. Poznavajući tu djevojku, slavljenicu koja je dobila torbu, za par dana kada sam je ponovno srela u gradu pitala sam o kakvoj se torbi radi. Ispričala mi je priču da se radi o brendu torbi koje u Sarajevu izrađuju dvije prijateljice. Nedugo nakon toga na MODAMO.info smo napravili reportažu o tom brendu, a slavljenica s početka priče je danas draga naša kolumnistica.

Da li je ljubav prema modi ili prema pisanju bila presudna za pokretanje ovakvog jednog portala?

– Presudna je bila ljubav prema bh. modi. Naime, tada, prije 10 godina je veoma teško bilo doći do informacija o domaćim modnim dizajnerima, brendovima itd, a posebno teško je bilo doći do tih informacija u online svijetu. Upravo zato smo danas presretni jer smo, baš na MODAMO.info po prvi put predstavili neke dizajnere koji su danas veoma uspješni u svom radu i prepoznati u cijeloj regiji. Rekla bih da imamo odgovoru zadaću afirmiranja i promoviranja bh. mode i bh. modnih djelatnika te da to radimo veoma uspješno.

 Čime ste se vodili da biste se izdvojili od drugih?

– Rekla bih da su selekcija i posvećenost odigrale ključnu ulogu. Naime, uvijek smo tražili kvalitetne osobe, osobe koje ulažu u sebe i svoje znanje, koje se profesionalno odnose prema poslu, i njima smo pružali podršku i značajan medijski prostor. Bez šunda i bez žutila. Iako je na našim počecima teško bilo privući čitaoce bez vijesti s naslovima \’Pogodite šta je onda bilo\’, danas smo presretni jer se svako jutro budimo uz 5.000 jedinstvenih čitalaca koji nas vole i koji imaju povjerenje u nas, a to su vremenom prepoznali i kvalitetni klijenti s kojima odlično sarađujemo.

Kada je riječ o Vašem stilu, preferirate li trendove u svakodnevnom odijevanju ili ste vjerni nečemu što ste gradili kroz godine?

– Iako će zvučati malo kontradiktorno, no prolazni trendovi zaista u moj ormar ne ulaze već godinama. Mišljenja sam da svi trebamo odijevati ono što volimo, pa tako nije modni grijeh kombinirati jeans uz majicu golih ramena koja je bila \’u trendu\’ prije par sezona. Volim taj neki svoj opušteni look koji mi dopušta da uz suknju od šljokica kombiniram tenisice i kačket.

Koja je najveća modna „hrabrost“ koju ste lično probali?

– Hmmm…opet se vraćamo godinama unatrag. Srećom. (smijeh) Rekla bih da je najveća hrabrost bila ošišati se veoma kratko uz neke duge pramenove s jedne strane. Zvuči čudno znam. Iskreno, tako je i izgledalo. (smijeh)

Vaš shopping i update ormara je sezonsko ili ste svakodnevno u potrazi za nečim novim? Čime se vodite kada kupujete odjeću?

– Ne kupujem odjeću sezonski, čak, rekla bih i suprotno od toga. Nerijetko ću kupaći kostim naručiti iza Nove godine, ili ću u pauzi od posla, po povratku iz trgovine ugledati i kupiti svečanu haljinu bez posebnog povoda. Ovako sam kupila i svoju vjenčanicu, ali o tome ćemo više nekom drugom prilikom. (smijeh)

Kod shoppinga ne volim gužve i gubljenje vremena pred kabinama, stoga obožavam kada nađem neki dobar komad online, što nerijetko platim cijenom da mi je nešto preširoko, jer ne kupim dobar broj. Srećom postoje kaiševi koje stegnem u struku i koji svaku situaciju spase.

 Postoji li nešto čega imate najviše u svom ormaru?

Košulje definitivno. No, nemojte sada zamisliti ormar pun uštirkanih, savršeno ispeglanih košulja. Više je to mix mojih i njegovih košulja u bijelim i sivim tonovima koje volim nositi u skoro svakoj prilici. Ako mene pitate košulja je idealan odabir za poslovne prilike.

I za svečane kombinacije uz dobru suknju i štikle.

I za odlazak na plažu, ležerno prebačena preko kupaćeg kostima uz slamnati šešir.

I za spavanje, naročito u ljetne noći.

I za ljenčarenje na kauču, uz dobar sladoled.

Na koje boje i modele ste trenutno fokusirani ovu sezonu i postoji li nešto novo, što ćete ovo ljeto, uvesti pod „must“?

– Kod boja, moja vječita zaljubljenost u sivu, ružičastu i bijelu se nastavlja, no redovno u društvu smaragdno zelene, smeđe i boje zlata. A ovo ljeto ću napokon, nadam se, naći kratki jeans shorts kakav tražim već godinama. Pa ako neko zna gdje mogu kupiti shorts od svijetlog jeansa koji seže do iznad koljena i da je širok – neka mi slobodno javi. Budem mu zahvalna.

U čemu se osjećate najudobnije, a u čemu najizazovnije?

– Vjerujem da vas sada neću iznenaditi kada kažem da se najudobnije osjećam u košulji, a najizazovnije u pamučnoj majici otvorenih leđa uz dobar jeans i štikle. Old school girl.

 Čiji modni stil izdvajate kao omiljeni kada je riječ o javnoj sceni?

Dok se spremam na posao u ormar bih prebacila sve što odijeva Jessica Pearson u seriji \’Suits\’ ili princeza Deena Abdulaziz, a kada se spreman za druženje s dragim ženama tada se ne bi pobunila protiv ormara Carrie Bardshaw ili Giovanne Battaglia. U stvarnosti, dok ubacujem dječja kolica u gepek od auta, to najviše liči stilu Victorie Beckham u ovoj \’post štikle\’ fazi. (smijeh)

  I za kraj…detalji. Kakav accessories najviše preferirate i čime „podižete“ svaku odjevnu kombinaciju?

– Nema te odjevne kombinacije koju upečatljive naušnice (a ovdje mislim na uho-će-mi-otpasti-koliko-su-velike-i-bogate) ne mogu spasiti. Naravno osim ako ne hodate u trenirci i štiklama (iako nam i tu kombinaciju nameću kao trend, koji se nadam da ćemo biti dovoljno pametni i spremno odbaciti). Uz to volim i male upečatljive, neobične torbice. No moraju biti dovoljno velike da u njih mogu ubaciti ove naušnice kada u pola večeri praktičnost pobjedi nad stilskim dojmom.