Admira Isaković: Uspjeh ne mjerimo rastom prihoda, već kvalitetom odnosa prema ljudima

dm nije samo mjesto za koje kupci mogu reći „Tu sam čovjek, tu kupujem“. Ova kompanija važi i za sjajnog poslodavca koji na pravi način stimulira rad pojedinca i timski duh. To nam je potvrdila i naša sagovornica, koja je Prokuristica i voditeljica Regije i resora Nabava i marketing kompanije dm u BiH

Razgovarala: Elvedina Džakmić-Klempić; Foto: Edvin Kalić

Da robu posmatramo kao životne vrijednosti na policama dm-a bismo pronašli dosta toga: zdravlje, ljepotu, čistoću, aktivnost, radost, zadovoljstvo, brigu za cijelu porodicu, znakove pažnje za prijatelje… Izbor je širok, kao i pogodnosti koje dm pruža svojim kupcima. Stoga im se uopće nije teško poistovjetiti sa sloganom ove kompanije „Tu sam čovjek, tu kupujem“. Poslovna filozofija u kojoj su prioritet ljudi, kako kupci, tako i zaposleni, u dm-u nije tek puka fraza koju često koriste ovdašnji kapitalisti kada (uzalud) riječima žele sakriti surovost u odnosima prema pomenutim kategorijama.

\"\"

Zahvaljujući profesoru Götzu Werneru iz Njemačke, osnivaču i vlasniku dm-a, ona je duboko inkorporirana u sve segmente poslovanja. Njeguje se i prenosi s generacije na generaciju uposlenika, kao dragulji u kraljevskoj porodici. Kako je graditi karijeru u ovakvom okruženju, pobjeđivati sebe i istovremeno biti timski igrač, te nositi se s izazovima tržišta kao što je bosanskohercegovačko, za magazin Ladies In ispričala je Admira Isaković, prokuristica i voditeljica Regije i resora Nabava i marketing kompanije dm u BiH.

\"\"

Koji su bili Vaši profesionalni ciljevi za prošlu godinu i jeste li ih dostigli?

-Moji profesionalni ciljevi u prošloj godini bili su vezani za uvođenje nove cjenovne strategije u Bosni i Hercegovini. U maju 2017. godine standardne akcije zamijenili smo dugoročno sniženim cijenama. Kupcima nudimo više od 2.500 artikala po dugoročno sniženim cijenama. Cjenovna strategija je provedena pod imenom UVIJEKPOVOLJNO. Mišljenja smo da kupci trebaju biti u mogućnosti kupiti ono što žele, kada imaju potrebu, po povoljnoj cijeni, a ne da budu u stalnoj potrazi za vikend akcijama, sedmičnim akcijama i slično. Ovom novom ponudom kupcima garantujemo minimalno četiri mjeseca snižene cijene i omogućavamo im da štede ne samo na novcu već i na vremenu provedenom u kupovini. Povratne informacije naših kupaca su izrazito pozitivne, tako da mogu reći da je moj profesionalni cilj ostvaren.

\"\"

Koliko puta ste, inače, nadmašili samu sebe u nekim poslovnim poduhvatima i kakav je osjećaj to bio?

-Po prirodi sam više nekonformista nego neko ko voli da mu je sve potaman. Svakodnevno u životu nastojim nadmašiti samu sebe i ići dalje. Što se tiče poslovnih poduhvata, mogu reći da sam okružena velikim brojem kvalitetnih i vrijednih ljudi, čije vještine, znanja i karakteristike nadopunjavaju moje. Time je i ostvarivanje poslovnih rezultata zadatak jednog tima, ne samo pojedinca. Nakon ostvarivanja dobrih rezultata ili nadmašivanja same sebe osjećam prije svega zahvalnost, jer sam imala priliku uraditi nešto dobro, što mene u konačnici dodatno ispunjava.

Kada je počela i kako se razvijala Vaša karijera u dm-u, ali i prije toga?

-U decembru 2005. godine, pred kraj porodiljnog odsustva, ostala sam bez posla. Druga firma je preuzela rukovodstvo firme u kojoj sam ja radila. Pred Božić mi je saopćena vijest da moj ugovora o radu neće biti produžen. Ubrzo nakon toga aplicirala sam za posao u dm-u. Na moju sreću, upravo 2006. godine dm ulazi na bh. tržište. U februaru sam počela raditi na mjestu asortiman menadžera u odjelu Nabava. Početkom 2009. godine sam napredovala na poziciju voditeljice odjela Nabava i Marketing, te postala prokuristica. Unutrašnjom organizacijom u dm-u nastojimo osigurati kvalitetnu razmjenu informacija od kupca preko trgovaca pa sve do uprave i vlasnika, kao i obrnuto. Tako sam od 2012. godine, osim nabave i marketinga, odgovorna i za dio prodajne regije. Kroz moja polja odgovornosti nastojim unaprijediti odnos dm-a prema kupcima i uvažiti mišljenja odnosno impulse kupaca prilikom donošenja strateških odluka na području nabave i marketinga.

Kada ste došli u dm, kakva su bila Vaša očekivanja od posla, saradnika, tržišta? A od same sebe?

-S dm-om sam se prvi put susrela u Sloveniji gdje sam živjela 27 godina, prije nego što sam se preselila u Sarajevo. Tamo je započela moja ljubav prema dm-u i svemu što dm znači. Moja očekivanja na početku rada bila su ista poput očekivanja svake majke nakon porodiljnog, koja je uz to ostala bez posla u prethodnoj firmi. Željela sam stabilnog i pouzdanog poslodavca. Kasnije, tokom iste godine u kojoj sam se zaposlila u dm-u, ponovo sam otišla na porodiljno odsustvo. dm se tu pokazao kao uistinu najbolji poslodavac. Naime, dobila sam ugovor na neodređeno i neopterećeno brinula o bebi. Kako se moja karijera razvijala, tako su se i moja očekivanja mijenjala. Danas od posla očekujem prilike na koje ćemo tim i ja zajedno nastojati odgovoriti i prilagoditi se izazovima bh. tržišta, te ispuniti strateške ciljeve našeg koncerna.

Što se tiče mojih saradnika, od njih uvijek očekujem fer i korektan odnos, a isto to nudim zauzvrat. Očekivanja od tržišta su uvijek u velikom odstupanju od stvarnog stanja. Ipak, još me nije napustila nada da će građani BiH već na sljedećim izborima odabrati ljude koji će uistinu ispuniti svoja obećanja i donijeti nam željeni prosperitet.

Od sebe očekujem da radim najbolje što znam i mogu, te da se stalno lično i stručno usavršavam. Želja mi je da dm u BiH bude uspješan. Samim tim će i meni biti dobro.

dm je nekoliko puta proglašen najpoželjnijim poslodavcem. Šta ga čini takvim?

-dm je već devetu godinu zaredom odabran kao jedan od top 10 najpoželjnijih poslodavaca, a četiri puta proglašen je i najpoželjnijim poslodavcem, uključujući i proteklu 2017. godinu.

dm je kompanija koja svoj uspjeh ne mjeri isključivo rastom prihoda, već prvenstveno kvalitetom odnosa prema ljudima, bilo da je riječ o zaposlenicima, kupcima ili partnerima. Najbolji pokazatelj uspjeha su naši zadovoljni zaposlenici, a posebno oni zaposlenici koji u svakodnevnom kontaktu s kupcima svojim predanim radom najbolje pokazuju da rad u dm-u predstavlja zadovoljstvo. Javnost nas je prepoznala kao najpoželjnijeg poslodavca upravo zbog kvalitetnog odnosa prema ljudima i to nam je jako važno, jer poslodavci na bh. tržištu polako počinju uviđati da su zadovoljni zaposlenici tajna uspjeha. Drago nam je da i na ovaj način, kroz priznanje Najpoželjniji poslodavac,– dodatno služimo razvoju poslovne zajednice.

Na rukovodećim pozicijama u kompanijama žene su i dalje manjina. Postoji li neka među njima koja vam je nadahnuće  i zašto?

-Svjesna sam te činjenice. Međutim ne bih rekla da je za to iko drugi odgovoran, nego same žene. Uvjerena sam da žena i muškarac mogu biti podjednako uspješni u poslu. Pitanje je samo kome je više stalo i ko je spreman podnijeti kakvu žrtvu.

Postoji jedna kolegica iz dm-a u Austriji. Njoj se divim zbog njene postojanosti i otvorenosti ka promjenama.  Čovjek na rukovodećoj poziciji mora biti spreman da se prilagođava i mijenja, a ona upravo to uspješno čini već skoro četiri decenije.

dm je i po tome specifičan. Od pet članova Uprave, čak četiri su žene. Ova činjenica i rezultati koje dm postiže na tržištu šalju snažnu poruku. Ne znam koliko su je ljudi svjesni… S tim u vezi, koje savjete biste udijelili ženama koje imaju ambicije (i kompetencije) da dostignu rukovodeće pozicije u kompanijama? Kako da postanu konkurentnije u odnosu  na muškarce?

-Veoma je važno, prije svega, voljeti posao koji radiš i moći se s istim identificirati. Pri svakoj poduzetoj mjeri neophodno je postavljati sebi pitanje ZAŠTO, te tražiti smisao u poslu. Preispitivati svoje odluke. Osvrtati se na rezultat istih i biti spreman na povratne informacije drugih ljudi. Svijest da nisi uvijek baš ti u pravu ili da baš i ne znaš sve sam, te to otvoreno priznati. Sve to doprinosi boljim odnosima među ljudima i timskom radu.

Ali na prvo mjesto stavila bih upornost. Ne treba odustati nakon nekoliko padova.

Šta je bilo Vaša motivacija na putu ka uspjehu? Kako ste se borili sa strahom od neuspjeha?

-Imala sam sreću da budem jedna od prvih zaposlenika u dm-u BiH. Mnoge kolegice i kolege, koji su pronašli svoje radno mjesto u dm-u u prvih nekoliko godina, sada su na pozicijama srednjeg ili visokog menadžmenta. U toj pionirskoj fazi razvoja naše organizacije svi smo imali isti cilj i istu motivaciju. Stalo nam je da dm priča uspije. Iskreno rečeno, u početku se nisam bojala, jer smo dio velikog koncerna koji posjeduje značajan know-how i know-why. Kolege iz dm Hrvatske pružali su nam nesebičnu podršku u tim prvim godinama. Vremenom smo i mi sazreli i postali „jednakopravni“ član dm koncerna.

Danas, kada osjetim strah od neuspjeha, isti savladam tako što ga otvoreno komuniciram prvo prema samoj sebi, pa onda po potrebi prema timu. Pomoću činjenica nastojim kreirati stvarnu sliku problema, te time strah najčešće nestaje odnosno djeluje kao poticaj za rješavanje nastalog problema.

Postoji mišljenje da u poslovnom svijetu nema mjesta za skromnost kad je riječ o isticanju svojih kvaliteta. Ako sami ne istaknemo svoj uspjeh i kvalitete niko to neće u činiti umjesto nas. Kao  posljedica toga na društvenim mrežama imamo mase ljudi koji se hvale svim i svačim. Ovdje dolazimo do pitanja: kako postaviti granicu između dobrog i lošeg ukusa u ličnom brendingu?

-Teško je postaviti granicu, jer nemamo jasan društveni normativ šta je dobra mjera ukusa, a šta ne. S marketinškog aspekta gledano, za uspješnu komunikaciju brenda potrebno je odabrati pravu ciljnu grupu ili pravu zajednicu. Samim tim vjerujem da bi se brending jedne osobe mogao dopasti njenoj ciljnoj grupi, dok bi se ostalim ljudima mogao doimati van mjere dobrog ukusa.

Ono što možemo uraditi jeste da postavimo svoje lične granice po pitanju brending-komunikacije. Sami možemo utjecati na to koja ciljna grupa želimo odnosno ne želimo biti. Tako ćemo izbjeći sve one komunikacije koje smatramo da su van mjere našeg vlastitog ukusa.

U glavama velikog broja ovdašnjih ljudi rat kao da nije stao, zemlja je već decenijama u tranziciji, a u svijetu nas ne smatraju toliko privlačnim i stabilnim tržištem za investicije, što se da primijetiti po sve manjem broju istih. Kako je donositi važne poslovne odluke i nositi određenu odgovornost za posao i ljude u zemlji i tržištu kao što je ovo u BiH?

-U dm-u čovjek nikad ne donosi važnu odluku sam. Najčešće je donosi u timu ili po principu četiri oka.  Bilo da se problemom bavi radna grupa, projektna grupa, Uprava ili neka druga grupa ljudi, problem prolazi kroz određen proces odlučivanja. On se sastoji od sljedećih faza: istraživanje polazišta, kreiranje slike o problemu, vrednovanje alternativa, donošenje i evaluacija odluke. Već više od 40 godina u dm-u sakupljamo know-how i nesebično ga dijelimo među sobom. Tako na lokalnom nivou, uvažavajući specifičnosti tržišta, nastojimo umanjiti rizike u odlučivanju.

U kompletnom procesu odlučivanja ipak bih naglasila fazu vrednovanja i preispitivanja sprovedene odluke. Iz te faze najviše naučimo, bilo da je u pitanju pogrešna ili dobra odluka.

 Koji je Vaš „recept“ za  stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja unutar jedne firme?

-Svaki zaposlenik dm-a je prilikom zapošljavanja između ostalog i kroz knjižicu Vodilja upoznat s temeljima dm filozofije i vrijednostima dm-a, koje gajimo u pogledu na čovjeka, bilo da je u pitanju zaposlenik, kupac ili partner.  U stvaranju pozitivnog poslovnog okruženja unutar firme učestvuje svaki zaposlenik, tako što se prema svojim kolegama ophodi s uvažavanjem i poštovanjem. Voditelji primjenjuju instrumente vođenja u vidu različitih tipova razgovora, te tako svojim zaposlenicima periodično daju povratne informacije po pitanju njihovog učinka kao i po pitanju uspješnosti promiviranja dm vrijednosti u svom okruženju. Zaposlenici tako imaju priliku da kontinuirano rade na svom ličnom i stručnom razvoju.

Je li poželjno/pametno stvarati prijateljstva na poslu ili je ipak poželjnije/pametnije s ljudima s kojima provodite (najmanje) osam sati dnevno zadržati strogo poslovni odnos?

-Svi mi, prije svega, težimo ka ostvarenju poslovnih ciljeva firme. Ukoliko sa svojim saradnicima uspijemo fer i korektno ostvariti ugodniju ili opušteniju radnu atmosferu, svima će biti prijatnija saradnja. Sama bih odabrala sredinu između pomenutog.

Reklama koju je prošlo ljeto snimila kompanija Organic Balance pokazala je kako izgledaju jutra stvarnih zaposlenih žena. I posve su drugačija od uobičajenih marketinških prikaza žena u čijim domovima je ujutro sve na svom mjestu, a one izgledaju savršeno, imaju vremena za zdravi doručak, tjelovježbu… Stvarne žene kad se probude imaju podočnjake, gaze po igračkama dok pokušavaju doći do kupatila, u većini slučajeva ne jedu ništa prije odlaska na posao… Kako izgledaju Vaša jutra?

-Dok su djeca bila manja, mogla sam se izvući bez puno obaveza. Doručkovala bih i izašla iz kuće, a nena bi preuzela brigu o djeci. Sada nastojim provoditi vrijeme s kćerkama tinejdžerkama, sa sinom koji je na ulasku u pubertet i sa suprugom. Djeca se teško bude, dok sam ja u 5.30h već na nogama. Najčešće doručkujemo zajedno, svako ono što voli i pomalo čavrljamo.

I sama, kao i sve ostale stvarne žene iz pomenute reklame, nastojim ujutro obaviti nekoliko blic kućnih poslova ili nešto za posao. Ili suprug i ja iskoristimo jutra za razmjenu bitnih vijesti. Kako god, čini se da vodim život normalne žene, kao što je to kompanija Organic Balans prikazala.

Svi volimo imati neko „vrijeme za sebe“. Kako ga Vi provodite? Šta Vas to čini sretnom, a ne spada u kategoriju „obaveza i dužnosti“?

-Moje idealno „vrijeme za sebe“ se ogleda kroz duge šetnje u prirodi ili čitanje dobre knjige. Ukoliko ipak imam nešto više vremena na raspolaganju, onda isto volim iskoristiti za putovanja. Moje „vrijeme za sebe“ ne podrazumijeva isključivanje voljenih ljudi iz istog. Tako znamo kao porodica ili samo suprug i ja obići poneko mjesto i razgledati znamenitosti. U svakom slučaju, svakodnevno nastojim imati „vrijeme za sebe“, pa makar to značilo slušanje omiljenog podcasta na mobitelu tokom vožnje u moju prodajnu regiju.

 Rezultati vrijedni ponosa

-Poslovnu godinu, koja je u dm-u završila 30.9.2017. završili smo porastom prometa od 14,11 posto u odnosu na prošlu poslovnu godinu. Ostvaren je promet od 143,9 miliona KM te smo ovim rezultatima i više nego zadovoljni. Godinu je obilježila nova cjenovna strategija UVIJEKPOVOLJNO, prva dm ženska utrka u Sarajevu, na kojoj je učestvovalo više od 350 dama, te školovanje tri dm zaposlenika iz Bosne i Hercegovine za drogeriste. Realizirali smo i niz društveno odgovornih kampanja, poput dm {ZAJEDNO} za zdrav život, kroz koju smo podržali deset osnovnih škola u BiH u unapređenju zdravlja učenika i nastavnog osoblja –  kaže Admira.