Naša uspješna sagovornica već 18 godina gradi karijeru u automobilskoj industriji, gdje se okušala kao marketing i PR menadžerica poznatih svjetskih automobilskih marki Audi, Seat i Porsche. U intervjuu za naš magazin Belgin govori kako se zaljubila u svoj posao, zašto je život u rodnoj Njemačkoj odlučila zamijeniti životom u BiH, te kulturi komuniciranja s kolegama i međusobnim odnosima, koji su itekako važni u poslovnom okruženju
Razgovarala: Indira Delić; Foto: Edvin Kalić
Make up: Šejla Arfadžan Kultura ljepote
Belgin Arnautović u automobilskoj branši radi od 2000. godine, zaposlivši se u kompaniji ASA AUTO u kojoj je ostala 15 godina. Obavljala je poslove prevodioca engleskog i njemačkog jezika, gdje se okušala kao marketing i PR menadžerica poznatih svjetskih automobilskih marki Seat i Porsche.
Ova dama rođena je u Njemačkoj, a u našu zemlju došla je po završetku gimnazije. Kako kaže, iako je u Njemačkoj odrasla, te imala lijepo djetinjstvo, uvijek je žudjela da živi u našoj zemlji, tačnije našem glavnom gradu. Tvrdi da je osjećala da baš ovdje pripada. Privukli su je duša Sarajeva, njegova spiritualnost i energija, kao i dobrota i toplina stanovnika.
Po dolasku u našu zemlju, obrazovanje nastavlja na Filozofskom fakultetu u Sarajevu gdje je diplomirala na Odsjeku anglistika.
U našem glavnom gradu izgovorila je i sudbonosno „da“, te se ostvarila u najljepšoj životnoj ulozi, postavši majka dva sina. Danas su to uspješni momci. Stariji sin Haris diplomirao je produkt dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti, a sklonost ka umjetnosti naslijedio je od oca. Mlađi sin Adnan student je treće godine Pravnog fakulteta također u Sarajevu.
S ovom impresivnom damom razgovarali smo o u njenoj ulozi u „svijetu automobila“, stereotipima prema ženama koje su zaposlene u autoindustriji, poslovnim izazovima, te principima poslovanja.
Od 2000. godine zaposleni ste u autoindustriji. Šta Vas je privuklo u ovaj „muški poslovni svijet“?
– U to vrijeme radila sam kao prevodilac za engleski i njemački jezik, te sam imala više opcija. Međutim, kako je tadašnji uvoznik za vozila Volkswagen grupacije, ASA AUTO, važio za perspektivnu i stabilnu firmu, opredijelila sam se za autoindustriju. Posao s automobilima u javnosti se uvijek percipira kao „muški poslovni svijet“. Ali danas to više nije tako. Mi, žene koje radimo u autoindustriji u marketingu, prodaji, finansijama i na mnogim drugim pozicijama, u taj pomalo kruti poslovni svijet unosimo kreativnost, vedrinu, ljubaznost, empatiju i doprinosimo dobroj poslovnoj klimi i kao takve smo dobro prihvaćene od strane kolega, a svakako i od klijenata.
Je li Vam jednostavnije raditi s muškarcima ili sa ženama?
– Imam iskustvo u radu kako sa ženama, tako i s muškarcima. Za mene ne igra ulogu s kim radim sve dok jedni druge uvažavamo, podržavamo i funkcioniramo kao tim koji predano radi za dobrobit kompanije, pa samim tim i za svoju dobrobit. Veoma je bitna kultura komuniciranja na radnom mjestu. Ukoliko sami sebi postavite granice i ne dajete prostora da se razvije negativna energija, održat ćete harmoniju u radnom okruženju. Lično nemam problema u radu s kolegama i kolegicama, a s obzirom na to da većina nas već dugo radi zajedno, slobodno mogu reći da smo kao jedna velika porodica.
Da li žene kod nas moraju raditi više i bolje da bi uspjele u poslu kojim se bave?
– Žene se generalno, kako kod nas, tako i u mnogim drugim zemljama moraju mnogo duže dokazivati i nizati uspjeh za uspjehom da bi u konačnici stekle uvažavanje muških kolega. Kada se radi o muškarcima, taj proces mnogo kraće traje.
Koji su Vaši poslovni izazovi s kojima se susrećete svakodnevno?
– U mom poslu marketing i PR menadžera za brendove Porsche i Seat, te menadžera za odnose s javnošću na nivou Porsche Bosne i Hercegovine, ponekad se dešava da radim na više velikih projekata paralelno, a da pritom nijedan projekt ne smije da trpi. Kako sam po prirodi perfekcionista, od sebe očekujem maksimum i niko prema meni ne može biti zahtjevniji nego što sam sama prema sebi. U takvim trenucima rada pod stresom najveći je izazov ostati hladne glave.
Kojim principima poslovanja se vodite?
– Kao prvo bitna je ljubav prema poslu kojim se bavimo koja je glavni pokretač za uspješan rad. Ako volite da radite i ostvarujete se kroz rad, uspjeh sigurno neće izostati. Druga stvar je da sve što radim, radim kao za sebe lično, s istim žarom i predanošću. U odnosima s ljudima veoma su bitni međusobno uvažavanje, iskrenost, transparentnost i ljubaznost. I najkompleksnije situacije mogu se prevazići ako druga strana osjeti da se iskreno trudite da riješite problem. Po prirodi sam optimista i volim da širim pozitivnu energiju i tako doprinesem relaksaciji odnosa.
Kakvo je stanje u BiH, u kojem omjeru automobile kupuju muškarci, a u kojem žene? Kakve automobile najčešće pripadnice nježnijeg spola biraju?
– Teško je dati tačnu informaciju jer u većini slučajeva muževi kupuju automobile za svoje supruge, poštujući naravno njihove preferencije. Udio žena koje same sebi kupuju automobile je oko 20% od ukupnog broja kupaca. Žene biraju uglavnom modele Audi Q2 i Q3, Audi A3, VW Golf ili VW Passat i Škoda Karoq, dok one koje sebi mogu priuštiti brend Porsche biraju model Porsche Macan. Veliko interesiranje postoji i za crossover vozilima kao što je SEAT Arona koja je nedavno lansirana na tržište BiH.
Koji automobil biste preporučili ženama koje dosta svog vremena provode na putu?
– Ne bih mogla izdvojiti samo jedan automobil. Sva ova vozila koja žene preferiraju, a koja sam maločas navela su komforna, pouzdana i zadovoljavaju u svim uslovima putovanja.
Autor knjige “When: The Scientific Secrets Of Perfect Timing“, istakao je da je idealno vrijeme za promjenu radnog mjesta nakon tri godine. Kakav je Vaš stav o tome?
– Teorija koja kaže da je idealno vrijeme za promjenu posla nakon tri godine primjenjiva je na početku karijere kada se još uvijek tražimo u nekom poslu ili poslovnom okruženju. Tada je razumljivo ako se odlučimo da promijenimo posao. Problem je samo ako ta potraga nikad ne prestane, a tada se i svaki potencijalni poslodavac upita zašto nigdje ne možete da se zadržite, te može posumnjati u vašu lojalnost i odgovoran pristup radu.
Mislite li da su u današnjem vremenu žene suviše opterećene poslovnim i privatnim obavezama?
– Žene su svakako dvostruko opterećene i nije nikad bilo lako odgovoriti na sve zahtjeve koji se stavljaju pred nas, međutim, vremena su se promijenila i svjedočimo tome da muškarci sve aktivnije sudjeluju u kućnim poslovima i obavezama oko odgajanja djece. U takvim uslovima žena može, uz uslov da pravilno postavlja prioritete, bez većih problema spojiti karijeru i porodični život. Ako djecu i porodicu doživljavamo kao izvor sreće i zadovoljstva, tada ćemo ono malo vremena koliko imamo na raspolaganju kvalitetno provoditi u razgovoru i druženju. Nažalost sve više se udaljavamo od suštinskih stvari i pažnju nam odvlače društvene mreže ili neki drugi trendovi za koje smatramo da ih moramo pratiti.
Svi povremeno osjetimo trenutke kada nam se ne ide na posao, kako Vi te trenutke prevazilazite?
– Rijetko imam takve trenutke. U suštini volim svoje jutarnje rituale zbog kojih svakako rano ustajem, a radujem se i jutarnjoj kafi u kancelariji i novim izazovima koje dan donosi.
Svako od nas ima dio dana kada je najkreativniji. Koji su to trenuci kod Vas?
– Jutarnji sam tip i tada sam najefikasnija, a što se kreativnosti tiče, ideje mi nadolaze neovisno o tome koje je doba dana. To može biti usred noći kada se slučajno probudim, u slobodno vrijeme, na putovanjima.
Postoji li osoba koja Vas je inspirirala i bila uzor kroz Vaše poslovne i životne poduhvate?
– Uvijek se prisjetim žene koja je tokom mog boravka u Njemačkoj bila moj poslodavac. Njena energičnost, otvorenost, širina duha, humanost i posvećenost poslu i porodici me je duboko inspirirala. Naučila sam kako postavljati prioritete i svakog jutra planiram dan prema prioritetima. U startu se pomirim s tim da neke stvari neću stići da obavim, ali one suštinske uglavnom ne trpe.
Otkrijte nam šta nam novo priprema kompanija u kojoj ste zaposleni?
– Kompanija Porsche BH je upravo proteklih dana lansirala četiri nova modela: Seat Aronu, mali crossover koji je vrlo primamljiv za žensku populaciju, Volkswagenov crossover T-Roc, zatim novi SUV iz Škode po imenu Karoq, te Audi A8, limuzinu luksuzne klase. U narednim mjesecima također iz Audija očekujemo novi Audi A7 i poslovnu limuzinu Audi A6.
Bez mladih nema budućnosti u BiH
Svjedoci smo svakodnevnih odlazaka iz BiH. Vi ste majka dvojice sinova, kakvu budućnost u BiH im priželjkujete?
– Svojoj djeci želim da se u našoj domovini stvori ambijent mira, sigurnosti i sloge među narodima. Političari hitno treba da se ujedine oko cilja da unaprijede ekonomiju i osmisle strategiju za kreiranje ambijenta za ostanak omladine. Bez mladih, Bosna i Hercegovina nema budućnost i našu zemlju će naseljavati drugi narodi koji će zamijeniti Bosance i Hercegovce.