Nakon petogodišnjeg iskustva u bankarskom sektoru naša sagovornica preuzima funkciju rukovodioca Službe marketinga JU “Apoteke Sarajevo”. Na ovoj odgovornoj poziciji nalazi se već tri godine, a za svoj posao kaže da je dinamičan, kreativan, zanimljiv, ponekad neizvjestan, ali nikada dosadan
Piše: Indira Delić; foto: Edvin Kalić
Impresivne naučnice, dame u biznisu, autorice, političarke, glumice, sportašice, umjetnice, humanitarke obilježile su historiju na dubok, revolucionaran i moćan način, te su promijenile svijet svojom harizmom, požrtvovanim radom, ambicioznošću i upornošću…
I danas uspješne dame nalazimo na vodećim pozicijama velikih kompanija, javnih ustanova, službi. Ovoga puta naša sagovornica je Maja Delić, koja tri godine obnaša ulogu rukovodioca Službe marketinga JU “Apoteke Sarajevo”. Svoj posao obavlja s velikom ljubavlju, pa joj ne padaju teško ni silne obaveze kojim je svakodnevno preokupirana.
Selektiranje poslova
– Ukoliko radite ono što volite ništa nije teško, ali je odgovornost velika. Sposobnost čovjeka da osjeća odgovornost jedan je od ključnih elemenata uspjeha. Kada smo odgovorni onda potvrđujemo vrijednost onoga što nam je povjereno. Odricanja su svakako velika, ali ako želite postići rezultate, onda se morate znati i odricati. I priroda mog posla je takva. Svakako, neizostavni su podrška i razumijevanje porodice. Ključno je pronaći idealan balans između porodičnog, odnosno privatnog života i karijere. Za sada mogu reći da mi dobro ide – na početku našeg razgovora kazala je Maja.
Za svoj posao kaže da je dinamičan, kreativan, zanimljiv, ponekad neizvjestan, ali nikada dosadan. Kroz posao svakodnevno stječe nova poznanstva, mnogo ljudi iz različitih branši, što je velika prednost ka ostvarenju poslovnih ciljeva.
– Da biste bili dobar marketing menadžer veoma je važna kontinuirana edukacija, mnogo važnija nego vaše trenutno znanje. Šta god znali danas, za nekoliko godina bit će zastarjelo. Generalni direktor JU “Apoteke Sarajevo” Sait Muradić prepoznao je značaj marketinga i u svakom trenutku imamo podršku za implementiranje svih konstruktivnih ideja, kao i podršku za dodatnim usavršavanjem i edukacijom, što nam izuzetno znači i na čemu smo mu mnogo zahvalni – kazala je Delić, te dodala da joj je najveći izazov biti dobar lider.
– Svakom radnom zadatku posvećujem jednaku pažnju. Općenito ne volim selektiranje poslova na bitne ili manje bitne. Svaki posao doživljavam kao izazov jer je svaki različit. Moj najveći poslovni izazov je biti dobar lider i danas mogu reći da rukovodim grupom ljudi koji su pravi tim, njegujem odnos koji je zasnovan na povjerenju, a ne na autoritetu. Posebno sam ponosna što svaki član tima zadacima pristupa s jednakim entuzijazmom, voljom i željom.
Svaki proizvod, ukoliko ima dobru reklamu, veoma brzo nalazi put do kupca, koji poveden marketinškim trikom kupuje proizvod ne pitajući za cijenu i vjerujući u njegov kvalitet. Pitali smo Maju koliko je marketing bitan u farmaceutskoj industriji.
– Farmaceutski marketing je veoma intenzivna disciplina koja obuhvata opća i specifična znanja marketinga i poslovnih aktivnosti vezanih za proizvod/uslugu u oblasti lijekova, terapije, unapređenje zdravlja pacijenta/kupaca uz ostvarenje vrijednosti za društvo općenito. Farmaceutska industrija obuhvata vrlo širok djelokrug rada koji obuhvata sve kompanije čije se poslovanje temelji na istraživanju, razvoju, proizvodnji i prodaji medicinskih proizvoda. Budući da o proizvodima ove industrije ovisi kvaliteta života ljudi, veoma je važno međusobno povjerenje između sudionika na strani ponude i potražnje. Savremena kretanja na globalnom, a posebno domaćem tržištu negativno su utjecala na svijest javnosti o farmaceutici, stoga je za vraćanje povjerenja i izgradnju pozitivnog imidža vrlo važan marketing. Farmaceutska industrija je profitabilna, predviđa se njen rast, ali isto tako i jačanje konkurentskog suparništva. Zbog toga je važno konstantno provoditi istraživanja, ulagati u rast i razvoj, biti inovativan i svoje poslovanje usmjeriti na kupce koji donose prihode– istakla je Maja i dodala da konkurenciju njen tim doživljava kao pozitivnu, korisnu i poticajnu za razvoj Ustanove.
Dugogodišnja tradicija
– Pacijenti/kupci sve jasnije znaju šta žele, a pored toga imaju mogućnost da na jednostavan, brz i jeftin način istraže šta im se sve nudi na tržištu, te naprave detaljno poređenje među konkurentnim proizvođačima, proizvodima ili apotekarskim lancima. Upravo zbog toga, naš zadatak je kontinuirano „raditi na sebi“, ulažući stalne napore da budemo bolji. Međutim, pored isticanja konkurencije kao zdrave, dobre i pozitivne, „fair play“ u apotekarskoj praksi nije nešto što se obavezno poštuje. Javna ustanova \’\’Apoteke Sarajevo\’\’ na teritoriji BiH, djeluje kao jedina Javna ustanova koja pruža apotekarske usluge. Našu direktnu konkurenciju čine sve prodajne jedinice ostalih apotekarskih lanaca, ali i pojedinačne apoteke koje djeluju na teritoriji Kantona Sarajevo i Zeničko-dobojskog kantona. Pored apoteka, našu konkurenciju čine sva prodajna mjesta na kojima se mogu kupiti slični ili identični proizvodi koje JU „Apoteke Sarajevo“ nudi svojim pacijentima/kupcima (specijalizirane radnje za prodaju kozmetike i tržni centri). Prisustvo gotovo svih svjetskih farmaceutskih kompanija sa svojim predstavništvima, farmaceutsko tržište BiH čine izuzetno dinamičnim i zanimljivim.
Sve aktivnija konkurencija zapravo je prilika za dodatna ulaganja u Apoteke. Akcenat stavljaju na susretljivost i individualan pristup kupcu.
– S težnjom da zadržimo svoju lidersku poziciju na tržištu FBiH trudimo se biti “bolji nego ikada”. Posebno bih istakla galenski laboratoriji \’\’Galas\’\’ – vlastitu proizvodnju JU \’\’Apoteke Sarajevo, gdje se već skoro tri decenije proizvode pripravci na prirodnoj osnovi. Specifičnost galenske proizvodnje je u izradi manjih serija, kroz uspješan dugogodišnji rad, rezultirala je da brend “Galas“ postane sinonim za organiziranu proizvodnju ljekovitih pripravaka, kozmetičkih krema i čajeva proizvedenih isključivo na prirodnoj bazi. 47 apoteka, strateški raspoređenih u Kantonu Sarajevo i Zeničko-Dobojskom kantonu, od kojih je 9 dežurnih apoteka (u svakoj općini po jedna dežurna apoteka) koje su na raspolaganju našim sugrađanima 24 sata dnevno. JU \’\’Apoteke Sarajevo\’\’ obezbijedila je i besplatne savjete farmaceuta informativnog (Call) centra koji je na raspolaganju našim sugrađanima svakim radnim danom, sve su ovo prednosti koje uvijek rado ističem i koje nas izdvajaju od konkurencije.
“Apoteke Sarajevo”, predstavlja Javnu ustanovu s dugogodišnjom tradicijom. Svi uposlenici uživaju u poštovanju i povjerenju pacijenata. Svakodnevno rastući broj pohvala i priznanja najbolja su potvrda da su, svakako, na dobrom putu.
– Naši pacijenti su, svakako, svjesni i činjenice da Javna ustanova ”Apoteke Sarajevo\’” nije samo ime, već tradicija i sinonim farmaceutskog povjerenja stečen kvalitetom i znanjem naših stručnih timova. Također, posjedujemo jasnu viziju budućnosti i pravca kretanja, liderstvo koje afirmira zadovoljstvo, kreativnost, inovativnost zaposlenih i snažnu usmjerenost ka korisniku kao centralnoj interesnoj grupi što su naši pacijenti prepoznali. Konceptom rada otvorenih receptura, ostvaruje se bolja komunikacija između pacijenta i farmaceuta, strogom selekcijom dobavljača smo obezbijedili odličan asortiman u našim apotekama i najvažnije – sigurne lijekove. Vodeći se svjetskim standardima, težimo ka boljoj dostupnosti potrebnih lijekova, nabavkom i izdavanjem kvalitetnih lijekova iz provjerenih izvora, savjetovanjem zdravstvenih radnika iz drugih oblasti i stanovništva o racionalnoj upotrebi lijekova, te razvojem multidisciplinarnih saradnji s kolegama iz cijelog svijeta. Raditi u jednoj ustanovi kao što su Apoteke Sarajevo, prije svega predstavlja čast, zadovoljstvo, ali i obavezu i odgovornost da opravdate povjerenje koje vam je ukazano.
Svaka kampanja za Maju ima posebnu vrijednost. Ponosna je na svoj tim koji u svaki novi poduhvat unosi mnogo truda, znanja, htijenja, ali prije svega ljubavi.
– Ponosna sam na činjenicu da sam redizajnirala logo Javne ustanove ”Apoteke Sarajevo”, dizajnirala kompletnu liniju za sunčanje GALAS SUN. Poseban osjećaj je dok šetam Titovom ulicom, i kada prođem pored Centralne apoteke, eksterijera kojeg sam dizajnirala, sve to za mene ima veliku vrijednost. Vjerujem u ono što radim. Pozitivnim razmišljanjem i stavom, šaljem pozitivne vibracije ljudima s kojima radim. Umjesto da razmišljam šta se može ili ne može dogoditi, koncentriram se na ono što želim da se ostvari, na takav način mnogo olakšam sebi. Uvijek se trudim ići prema naprijed. Nikada ne ostavljam stvari onakvima kakve jesu, nego ih nastojim poboljšati i unaprijediti. Stvari koje ostavljamo po strani i ne smatramo prioritetima vremenom postanu loše i nedorađene, a nešto na čemu radiš i ako utrošiš minimum vremena definitivno će ispasti dobro. U poslu nikada ne slijedim druge ljude ili ideje. Nastojim biti dosljedna sebi, jer samo tako sam sigurna u uspjeh – kaže Delić.
Maja slobodno vrijeme provodi u krugu porodice. Majka je četverogodišnjeg dječaka, koji svaki njen dan čini posebnim.
– Uživam u majčinstvu, uloga mame me je nadopunila, upotpunila, učinila boljom i kvalitetnijom osobom. Biti majka je u isto vrijeme najnapornije i najljepše životno iskustvo. Mislim da suština nije provesti što više vremena s djetetom, već da vrijeme koje imate na raspolaganju provedete kvalitetno. Harun je mnogo živahno i radoznalo dijete, s obzirom na to da ima četiri godine u fazi je kada ga interesira mnogo različitih stvari. Suprug Haris i ja nastojimo odgovoriti na njegova svakodnevna interesiranja i želje. Svoje interese smo odavno ostavili po strani, tako da sada radimo ono što Harun voli i želi, to nas ispunjava, jer dok vrijeme provodimo skupa i dok stvaramo zajedničke trenutke i uspomene – samo nebo je granica!
Roditelji kao vječna inspiracija
– Moji roditelji su moja vječna inspiracija i moji uzori. Naučili su me pravim životnim vrijednostima i mogu reći da danas imam čvrste temelje na kojima gradim život. Naučili su me da sve što radim, radim s ljubavlju i poštovanjem i da kroz poštovanje cijenim sebe i sve ljude oko sebe. Zapanjuje me njihova požrtvovanost, nesebična podrška i ljubav koju mi i danas pružaju. Često se pitam da li ću ja svom sinu uspjeti biti i približno požrtvovan roditelj, kao što su meni moji roditelji?