Nastavi li njen posao ovako rasti i naredne godine, postat će najmlađa milijarder ikada ako računate i muškarce. Primjera radi, Mark Zuckerberg, vlasnik Facebooka, milijarder je postao „tek“ u 23. godini života
Priredila: Lejla Lojo Karamehmedović
U augustu ove godine napunila je 21 godinu i tako, prema američkom sistemu, postala punoljetna, no poduzetna Kylie Jenner, jedna je od najbogatijih žena na svijetu. Za samo tri godine uspjela je zaraditi nevjerovatnih 900 miliona dolara. Pitate se kako?
Hvala društvenim mrežama
Kylie je, naime, vlasnica, jedne od najuspješnijih američkih beauty kompanija „Kylie Cosmetics“ koju je osnovala kako bi lansirala „Lip Kit“ (set ruževa) koji je koštao samo 29 dolara, a čine ga sjajila i odgovarajuće olovke za usne. Do danas, „Lip Kit“ prodala je u nevjerovatnih 630 miliona dolara, a tome treba dodati i zaradu iz 2017. godine koja iznosi 330 miliona dolara. Forbes je njenu kompaniju procijenio na 800 miliona dolara, a međuvremenu je Kylie proizvodnju proširila na sjene za oči i korektore. Važno je napomenuti da je Kylie 100-postotna vlasnica svega.
Dodajte te milione onima koje je već zaradila od tv showa, te lansiranja proizvoda s njenim imenom kao što je „Puma“ ili „PacSun“ linija odjeće. Tu je i dodatnih 60 miliona koje je zaradila od besporeznih dividendi, a sve zajedno iznosi oko 900 miliona što Kylie čini najmlađom osobom na četvrtom američkom izvještaju najbogatijih žena poduzetnica. Ali, može se reći da Kylie još nije ni počela stvarati svoju historiju. Nastavi li njen posao ovako rasti i naredne godine, postat će najmlađa milijarder ikada ako računate i muškarce. Primjera radi, Mark Zuckerberg, vlasnik Facebooka, milijarder je postao „tek“ u 23. godini života.
Nije slučajno da su za njihovo bogatstvo glavni krivci društvene mreže.
– Društvena mreža je nevjerovatna platforma. Omogućavaju mi tako lagan i jednostavan pristup fanovima i potencijalnim klijentima – iskrena je Kylie.
To, ali i posjedovanje ukusa u slaganju boja su manje-više, cijeli Kylien business. Jer, tako rade Instagram generacije. Hewlett i Packard su svoj posao pokrenuli u garaži, a Kylie na kuhinjskom stolu u kući svoje mame. U njenom, blizu milijardu dolara vrijednom carstvu, radi tek sedam stalno zaposlenih osoba i pet osoba koje angažira povremeno. Proizvodnju i pakovanje prepustila je privatnom proizvođaču „Seed Beauty“ u Californiji. Prodaju i dopunu vrši u online outletu „Shopify“, a znate li kome je prepustila brigu o finansijama i PR-u? Svojoj sposobnoj majci Kris, koja je manje-više napravila posao od cijele porodice Kardashian. Kylie joj za ovu uslugu plaća 10 posto od zarade cijelog svog businessa kao i sva ostala njena djeca.
Rame uz rame s Trumpom
U suštini, sve što Kylie radi kako bi zaradila ovaj veliki novac jeste upravljanje društvenim mrežama. Gotovo svaki sat ima objave na Instagramu i Snapchatu na koje stavlja selfije, te opisuje koje boje i ruž za usne ili sjene za oči koristi. Možda vam ovo zvuči besmisleno, no ako imate više od 110 miliona pratilaca na Instagramu, te milionima više na Snapchatu, a većinu ih čine mlade djevojke koje i jesu Kyliena ciljna skupina, cijela priča dobija drugi smisao.
Zapravo se njena promotivna kampanja ne razlikuje puno od one koju je svojevremeno vodio američki predsjednik Donald Trump. I njegova kampanja bazirala se na stalnim TV gostovanjima i provokacijama javnosti. Oboje su produkti realityja i zapravo su shvatili kako je popularnost samo druga riječ za marketing. Ovo je donekle uvijek bila istina, no društvene mreže ovoj su činjenici itekako doprinijele i dovele do tog nivoa da reality zvijezda može postati predsjednik Amerike, a 21-godišnja djevojka iz porodice „poznatih“ postati milijarderka.
Kylie je, inače, najmlađa kćerka Kris i Brucea Jennera, bivšeg Olimpijca koji je promijenio spol i tako postao Caitlin. Kylie ima sestru supermodela Kendall, te polusestre Kim, Kourtney, Khloe i polubrata Roba. Imala je samo 10 godina kada se počeo emitirati TV show njene porodice „Keeping Up With the Kardashians“ i doslovno je odrastala pod mikroskopom. Bila je pod budnim okom svoje mame Kris, koja je za svoje kćerke razradila plan za obogaćivanje. No, Kylie je bila prepuštena samoj sebi.
– Još u šestom razredu sam počela koristiti purpurnu sjenu za oči. To mi je pomagalo da steknem samopouzdanje – prisjeća se Kyle koja se šminkati naučila pomoću YouTube tutorijala, ali i prikupljajući savjete televizijskih šminkera koji bi je pripremali za show.
Kako joj se nije dopadao izgled njenih usana, stavljala bi olovku preko linije usana i tako ih povećavala, a u maju 2015. godine stavila je i trajne filere.
Intuicija za marketing
U trenutku kada je odlučila osnovati vlastitu beauty kuću, Kylie je rekla kako će to učiniti sama, s vlastitim novcem. Uložila je 250. 000 dolara koje je zaradila od showa i modelinga, te proizvela prvih 15.000 Lip kit-ova. Kako, kao i većina njene porodice, posjeduje intuiciju za marketing, mjesece i dane provela je najavljujući make-up na društvenim mrežama. A posljednja velika najava desila se dan pred prodaju proizvoda. Bio je 30. novembar 2015. Šminka se rasprodala za manje od minute. Neki su čak kupili, pa preprodavali na eBayu za 1.000 dolara.
– Prije nego sam refreshirala stranicu, sve je bilo rasprodano.
Kris je odmah prepoznala u kojem pravcu ide posao njene najmlađe kćerke, pa je sljedeću turu kozmetike odlučila ponuditi jednom od najvećih online prodavača. Desilo se isto. Sve zalihe rasprodate su za samo 24 sata.