Zakoračite u svijet stvaranja i vođenja biznis projekata s Tatjanom Šokčić, internacionalnom konsultanticom, koja posljednjih pet godina uspješno vodi svoju konsultantsku kuću HR Centar u Beogradu
Od ideje do biznis plana
Ponekad ljudi misle da je dovoljno imati dobru ideju da bi uspjeli, no to je samo prvi korak. Ideja se razrađuje, sagledava u kontekstu izvodljivosti i isplativosti. Dobri biznis planovi traže istrajnost, dosljednost u provođenju, a u isto vrijeme i fleksibilnost da se promijeni ono što se pokaže kao neophodno kako bi se pretvorili u profitabilan biznis, koji je opet nezamisliv bez ljudskog faktora. Jer, bez dobrog tima nema ni uspješne firme.
Radnici kao vizionari
Za izgradnju uspješne kompanije potrebno je razviti u svim zaposlenima tri uloge:
– vizionarsku, gdje svaki član tima ima priliku i obavezu da daje ideje, unapređuje način i proces rada, proizvode, imajući u vidu viziju kompanije;
– implementatorsku, odnosno realizatorsku, gdje svako u timu doprinosi aktivno, efikasno, živi i stvara fokusiran na ono što se dešava ovdje i sada, svjestan svog doprinosa kao i doprinosa drugih;
– analitičarsku, gdje svi uče iz iskustava, svojih i tuđih unapređujući svoj način rada u cilju postizanja rezultata.
Svaki vlasnik, donosilac odluke treba da bude spreman na stalno unapređenje – lično i unapređenje poslovanja kroz ljude, procese i proizvode, usluge koje nudi kompanija.
Ulaganje u razvoj ljudi treba da bude ključna aktivnost u kompaniji, jer ljudi nose posao i generiraju nove ideje.
Ko upravlja, a ko vodi
Menadžer upravlja, lider vodi. Lider postaješ onda kada su ljudi spremni da te prate, jer vjeruju da ih vodiš u pravom smjeru. Lider se postaje onda kada ljudi prepoznaju rezultate, šta ste dobro uradili za organizaciju i njih same, vjeruju u vašu viziju i vodstvo, te vas slijede zbog onog ko ste i šta predstavljate. Snažan leadership je imperativ za modeliranje grupe ljudi u silu (snagu), koja služi kao održiva poslovna prednost.
Zdrava poslovna atmosfera
Dobri međuljudski odnosi su rezultat kontinuiranog rada organizacije na motivaciji i razvoju ljudi, uvažavanja njihovih različitosti i doprinosa, poštovanju pravila i pravičnosti. Aktivnosti uključuju sve – od pravedne i dosljedne politike kompanije u svim domenima do ciljanih aktivnosti za podizanje motivacije i timskog duha. Popularni su team building, priznanja, zajedničke akcije…
Stvaranje timske veze
Svi očekuju da novozaposleni uloži trud kako bi se uklopio u postojeći tim i prihvatio njegova pravila, te da, istovremeno, postane koristan i unese svježinu. Međutim, ne zavisi sve samo od njega. Da bi to moglo da uspije, tim treba da dâ svoj doprinos stvaranju timske kohezije kroz prihvatanje i učenje novog kolege imajući na umu da dobro obučen novi kolega, koji se osjeća dobrodošlim u tim, daje najbolji doprinos njihovom ukupnom rezultatu.
Razvoj vještina pojedinca i kolektiva
Tržišna utakmica koju igramo često je određena upravo vještinama i sposobnostima naših ljudi. Ljudi nose poslove i promjene. Kako bismo mogli biti konkurentni, u ljude treba i da ulažemo. Ulagati treba, kako u tehnička znanja, tako i u interpersonalne vještine unutar planskog, kontinuiranog programa razvoja.
Briga o klijentima
Sve ovo gore navedeno nema smisla bez naših klijenata. Upravo za njih i zbog njih mi se konstantno usavršavamo. Svima je jasno da je potrebno stalno usavršavati proizvode i usluge, ono što nam je primarna djelatnost. Međutim, nije dovoljno samo obezbijediti klijentu takav proizvod. Adekvatna briga o klijentu podrazumijeva raspoloživost, dostupnost, znanje, spremnost na rješavanje eventualnih problema, podršku, edukaciju i ponekad samo prijateljsku pažnju i toplu riječ. Dakle, sve ono što samo čovjek može da pruži drugom čovjeku. Često je briga o klijentu ono što nas jedino razdvaja od konkurencije i baš ono zbog čega će izabrati nas, iako su drugi uslovi koje nudimo možda nešto nepovoljniji, ili isti kao kod drugih.