Kreativnost kao filozofija života

Kreativni direktor agencije Imago Ogilvy, dobitnice kanskog Lava, dolazi na 5. Play Media Day! Igor Mladinović je glavni kreativni direktor vodeće hrvatske reklamne agencije Imago Ogilvy, prve hrvatske agencije koja je osvojila Lava u Kanu. Posljednjih 15 godina uspješno plovi reklamnim vodama, iako fakultetska diploma koju posjeduje nema veze sa kreativnom industrijom. Ipak, Fakultet mašinstva i brodogradnje bio mu je koristan iz jednog razloga – da shvati čime ne želi da se bavi u životu. Igor je odličan primjer koliko je život nepredvidiv i kako se snovi mogu ostvariti ukoliko nešto dovoljno želimo. Biće zadovoljan ako na 5. Play Media Day-u uspije inspirisati ljude da krenu sličnim putem ili budu bolji od njega, ili ako pomogne nekima da shvate šta ne žele u životu. Mi, ipak, vjerujemo, da će svojom pričom i primjerom, ponuditi publici i puno više od toga.

\"\"

Poznato je da pravi najbolje štrukle, a zna i najbolje recepte za uspješne kampanje, nagrade i pobjede.

Kako se razvijala Vaša karijera do sada?

Mladinović: Dolazim iz Zagreba, a tamo sam i rođen prije 41 godinu. U te četiri decenije mi se adresa stanovanja kretala u radijusu od nekih 500 metara, što me čini popriličnim mikrolokalpatriotom. Svijet sam uvijek koristio za inspiraciju, a taj južni dio Zagreba za život i stvaranje. Završio sam Gimnaziju, čisto da odgodim odluku o tome šta ću raditi u životu, a nakon toga sam diplomirao mašinstvo i brodogradnju, da se i službeno uvjerim šta sigurno neću raditi u životu. Nakon fakulteta sam godinu dana radio ništa. Ali kada su već ozbiljno počele pristizati ponude raznih mašinskih kompanija, morao sam se aktivirati i konačno ih sve odbiti, kako bih se zaposlio u reklamnoj agenciji. Prvi posao mi je bio u McCann-u na poziciji kojoj nisam znao pročitati ni ime, niti sam znao šta znači – junior copywriter. Samo sam želio raditi reklame. Prvo je s te titule otpalo \’junior\’, a onda sam kroz par idućih godina prošao sve stepenice unutar kreativnog odjela, da bih posljednje  četiri godine radio na poziciji glavnog kreativnog direktora. S te pozicije prelazim u Imago Ogilvy gdje radim do danas, trenutno na poziciji glavnog kreativnog direktora.

Najveći poslovni uspjeh?

Mladinović: Mogu reći da imam dva poslovna uspjeha, prvi je to što sam nakon 16 godina još uvijek aktivno u ovoj struci, a drugi je taj što sam došao u Imago, mjesto gdje sam mogao dati najviše i najbolje od sebe.

Imago agencija je dobila veliko priznanje na najrelevantnijem festivalu za oglašavanje na svijetu, kada je osvojila kanskog Lava. Sa ove distance, šta mislite, šta Vas je izdvojilo iz mora prijavljenih projekata?

Mladinović: Svi koji su ikad bili članovi nekog žirija kreativnog oglašavanja znaju da je faktor sreće nezaobilazan. Preduslov je da imaš izvrstan rad, ali među 10 000 izvrsnih radova (od četrdesetak hiljada prijavljenih) ti treba puno sreće da bi iskočio. Uvjeren sam da su radovi koje smo na festival prijavljivali i nakon ovog pobjedničkog, jednako dobri ili čak i bolji, ali jednostavno nisu prošli. Ko svoje zadovoljstvo uslovljava nagradom u Kanu, većinu života je nesretan. Uzrok mog zadovoljstva je dobro odrađen posao i nešto vrijedno što ostaje iza njega, a nagrada je tu samo posljedica koja može ili ne mora doći.

Šta učesnici 5. Play Media Day-a mogu očekivati od Vas, kakav sadržaj ćete im ponuditi?

Mladinović: Pa mogu očekivati mene, to je sigurno. Puno više od toga ne obećavam. Nisam od onih koji vjeruju u moć edukacije putem predavanja i zato ću pokušati biti nepretenciozan. Ne mogu ja tamo nikoga ništa naučiti, mogu nekome biti inspiracija, nekome otvoriti neke čakre ili možda nekoga i odvratiti od ovog posla. I to je sve. Nadam se da će ipak biti najviše onih koje ću inspirisati da krenu sličnim putem i budu bolji od mene.

Koja tema će biti u fokusu?

Mladinović: Tema u fokusu će biti kreativnost kao filozofija života, jer to je nešto u šta vjerujem i što živim. Sve drugo su nijanse.

Koje biste aktuelne probleme naveli sa kojima se susreće regionalna kreativna industrija?

Mladinović: Mislim da se radi o svojevrsnoj krizi identiteta. Malo bi se bilo partner klijentima, malo savjetnik, malo umjetnik, malo humanitarac, a sve to uz velike profite i budžete, koje više niko ne želi platiti. Koncept klasične reklamne agencije je nestao i to je logična evolucija. Neke agencije su tokom te evolucije izumrle, a ove koje su preživjele još uvijek traže svoju ulogu u tom novom hranidbenom lancu.

 A trenutni trendovi u oblasti kojom se bavite?

Glavni trend već godinama je biti relevantan saučesnik života potrošača. Neki to rade uspješno, a neki izgledaju kao naporan komšija koji ti zvoni na vrata, jer bi se htio družiti, a ti se praviš da nisi kod kuće.

Ne propusti Igorovo predavanje 05.06. u CineStar 4DX Delta Planet, kao i mnoštvo drugih inspirativnih predavanja i panela.

Više o petom regionalnom komunikacijskom događaju Play Media Day dostupno je na www.playmediaday.com. Obezbijedi svoje mjesto na vrijeme, među više od 1000 učesnika iz oblasti kreativne industrije, uz 50% popusta do 01.03. Vidimo se na Play Media Day 05! Komunikacija je beskonačna.