Anamarija Vuić je trenutno zaposlena na poziciji „Account Executive“ u agenciji „Señor“, a nakon studija psihologije, ideju o stvaranju boljeg svijeta je počela realizovati u nevladinom sektoru – oblasti dječijih prava. Iskustvo dugo 9 godina u volontiranju i radu u „Hrabrom telefonu“, doveli su je do sadašnjeg posla, koji je miks mnogo različitih zadataka u kojima uživa. Na Play Media Day 05, 05. juna će govoriti kako svoja znanja iz psihologije, koristi u poslovnim projektima, te o značaju etike u oglašavanju.
Nalazite se na poziciji „Account Executive“ u agenciji „Señor“. Koja zaduženja ovo tačno podrazumijeva?
Vuić: Sviđa mi se što u agencijama, kao što je Señor ova pozicija podrazumijeva mnogo različitih zadataka – od ovih klasičnih kao što su vođenje projekata, komunikacija s klijentima, izrada briefova i učestvovanje u postavljanju strategije, do onih slobodnijih poput predlaganja novih projekata i osmišljavanja ideja. Međutim, nezavisno od pozicije, smatram da je zadatak svakog ko radi u agenciji i promocija struke u javnosti, pa to zaduženje s radošću uzimam.
Kako svoje zanimanje, psihologiju, koristite u projektima na kojima radite, i koliki je njen značaj?
Vuić: Psihologija kao nauka, koja se bavi ljudskim doživljavanjem i ponašanjem je vrlo primjenjiva u oglašavanju. Definitivno mi pomaže u boljem razumijevanju ljudi kojima se obraćamo, ali i kolega i klijenata. Ponekad mi se čini da moja znanja iz psihologije najviše dolaze do izražaja, kada su u pitanju komunikacijske vještine.
Postoji li nešto što Vas frustrira ili nervira u kreativnoj industriji? Šta biste voljeli promijeniti da možete?
Vuić: Ideje i projekti koji su sami sebi svrha. Smatram da oglašavanje ima tu moćnu komponentu uticaja na svijet i da ima i odgovornost da je koristi. Iako tu nekad znam biti i vrlo naivna, jer bih voljela da svi razmišljaju i o tom dijelu, jasno mi je da nije uloga svakog projekta da bude društveno odgovoran. Pod uticajem mislim i na pronalaženje insighta iz stvarnosti čovjeka, na humor i kreativnost.
Opišite nam poslovni projekat na koji ste najviše ponosni do sada u svojoj karijeri i zašto?
Vuić: Prvi koji bih izdvojila je jedan u kojem sam bila na strani klijenta i zaljubila se u „Señor“, a to je Ako samo promatraš, kao da zlostavljaš jer na jednostavan i efektan način, prikazuje vrlo kompleksnu temu od koje mnogi bježe.
Drugi je Osigurava vaš mir za Wiener osiguranje – za početak zbog odlične zajedničke saradnje. A onda je uslijedilo sve ostalo !señorovsko! – pametno, zabavno i kvalitetno. Baš kako mislim da treba biti, što su kasnije pokazali i rezultati.
Kako se motivišete da uvijek dajete svoj maksimum?
Vuić: Iako ovo možda neće zvučati dobro, ipak ću reći. Davanje maksimuma je nešto što podrazumijevam u poslu i mislim da to nije uvijek dobro. Više bi mi pomoglo da znam izvagati, gdje bi bilo dobro uložiti više energije, a gdje popustiti. Ali, vidim i da to učim s godinama, iako me ponekad strah da će to značiti da odustajem od nekih svojih ideala, što nikako nisam spremna.
Šta ćemo moći čuti od Vas na ovogodišnjem Play Media Day-u?
Vuić: Kako se oglašavanje može negativno reflektovati na naše psihološke procese i zdravlje, zbog čega je brendovima u interesu komunicirati etično i šta na kraju možemo napraviti na nivou kreativne industrije, da krenemo u tom smjeru.
Kako Vam se čini trenutno stanje u regionalnoj kreativnoj industriji? Koliko zaostajemo, ili uopšte ne zaostajemo za najrazvijenim državama, kada je riječ o ovoj sferi?
Vuić: Prema definiciji, kreativnost uključuje stvaranje novih ideja i pronalaženje novih načina za rješavanje problema. Ponekad mi se čini da se to zaboravi, pa različiti radovi dobijaju epitet kreativnih, iako to nažalost nisu. Utiska sam da se u regionalnoj kreativnoj industriji, trendovi više prate nego stvaraju, uz neke izuzetke. Generalno fali hrabrosti i inicijative, a voljela bih da mjerilo kvalitete zaista postane kreativnost sa usmjerenjem na dugoročne rezultate.