Günter Bauer, suosnivač i član društva kompanije dm drogerie markt Austrija/CEE umro je u nedjelju ujutro u 77. godini života u Salzburgu. Bauer je 1976. godine osnovao dm kompaniju u Austriji zajedno sa svojim dugogodišnjim prijateljem i poslovnim partnerom Götzom Wernerom. U decenijama koje su uslijedile sa dm-om je ekspandirao u još jedanaest zemalja – danas dio koncerna čiji je centar u Salzburgu, sa više od 21.000 zaposlenika i u preko 1.700 prodavnica ostvaruje promet od skoro tri milijarde eura. Životno djelo Güntera Bauera učinilo ga je jednim od najuspješnijih ličnosti austrijskog poduzetništva i šire te mu donijelo počasnu titulu Kommerzialrata koja se u Austriji dodjeljuje za posebne doprinose i dostignuća u segmentu privrede.
Günter Bauer je kao suosnivač i član društva kompanije dm drogerie markt bio najupečatljivija ličnost privredne zajednice u Austriji kao i kći društava u Srednjoj i Jugoistočnoj Europi. Do 2008. godine bio je predsjednik Uprave dm drogerie markta Austrija/CEE, a do kraja 2017. godine član Nadzornog, odnosno Upravnog odbora dm-a u Njemačkoj, Austriji i u drugim dm zemljama.
Günter Bauer bio je sasvim predan viziji da u dvanaest zemalja dijela koncerna stvori kompaniju u kojoj se surađuje na temelju vrlo posebnih vrijednosti i stavova, da stvori kompaniju koja u centar svega stavlja čovjeka – i kupca i zaposlenika, koja se stalno usavršava i na taj način uvijek ostaje relevantna i atraktivna, u kojoj stisak ruke još vrijedi, koja je ekonomski na zdravim temeljima i u kojoj uzorno djelovanje u ekološkom i društvenom smislu nisu samo puke floskule.
Za mnoge su Günter Bauer, njegovo poimanje čovjeka, njegove vizije, njegova snaga volje i stvaralačka snaga te cijela njegova osobnost nerazdvojiv dio dm drogerie markta i njegove suštine.
Günter Bauer i dm drogerie markt
Günter Bauer rođen je 1944. godine u Melku (Donja Austrija) i odrastao je u Kremsu na Dunavu. Već ubrzo nakon obuke za trgovca u maloprodaji, Bauer, koji je bio oduševljen veslanjem, ne baš slučajno seli se u Konstanz na Bodenskom jezeru, a lokalni veslački klub – svjetski i europski prvak – ponudio mu je mogućnosti da se kao sportista razvija i napreduje. Ubrzo potom Günter Bauer dobiva radno mjesto u trgovačkom centru Hertie, u kojem je u kratkom vremenskom periodu napredovao od trgovca-početnika do zamjenika voditelja odjela u kojem je radilo preko 50 zaposlenika.
A u veslačkom udruženju Konstanz došlo je do sudbonosnog susreta: Günter Bauer upoznaje Götza Wernera, budućeg osnivača dm drogerie markta, koji je u tom trenutku završavao posljednju godinu obuke za drogistu. Nakon samo jednog mjeseca zajedničkog treninga u veslanju, dvojac je savladao svoju prvu regatu i od tada su pobjeđivali na svakoj utrci. Iako je sportska karijera ubrzo bila završena radi novih poslovnih izazova, zajednički treninzi – i iz toga proizašla povezanost i poštovanje – bili su temelj onoga što se tek trebalo dogoditi.
Nakon nekoliko poslova u prodajnim lancima u Njemačkoj i Austriji, Günter Bauer je preuzeo rukovodstvo u Hoferu, društvu kći lanca Aldi u 21. bečkom okrugu. Potom je prešao u Graz, u kojem je Hofer imao svoju prvu logističku centralu. U međuvremenu je Götz Werner ostvario svoju viziju da ponudi kupcima drogerijske proizvode po diskontnim cijenama u samoposlužnim prodajnim objektima. Pozvao je svog partnera iz veslačkog čamca u Karlsruhe kako bi se upoznao s njegovom inovativnom kompanijom. Bauer je bio oduševljen konceptom zbog čega je 1976. godine preselio u Karlsruhe kako bi svoje iskustvo u razvoju prodaje podijelio s novim kolegama u Njemačkoj. Istovremeno je osnovano dm drogerie markt u Austriji i 1977. godine vratio se u svoju zemlju kako bi se u potpunosti koncentrisao na izgradnju kompanije. Prvu austrijsku dm prodavnicu otvorio je 26. novembra 1976. godine u Linzu.
Razvoju dm-a doprinijelo je i preuzimanje Vita drogerijskih prodavnica uz pomoć kompanije Spar 1981. godine. Na taj način otvoreno je dodatnih 60 dm trgovina čime se mreža udvostručila na 132 dm prodavnice. Sredinom osamdesetih godina, Günter Bauer je svoje prodavnice dodatno želio profilirati u odnosu na konkurenciju te je 1987. godine postavio temelje današnjeg dm kozmetičkog studija i dm zdrave pauze, a 1991. godine uslijedio je dm frizerski studio.
Padom Berlinskog zida omogućeno je i širenje dm koncepta ka Srednjoj i Jugoistočnoj Europu. Do 1996. godine otvorene su dm prodavnice u Češkoj, Mađarskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Hrvatskoj i Italiji. Kasnije je uslijedila ekspanzija u Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Rumuniju, Bugarsku i Sjevernu Makedoniju. Danas je dm drogerie markt zastupljen s preko 1.700 dm prodavnica u 12 zemalja dijela koncerna, a preko 100.000 dm kupaca dnevno gotovo da ne može zamisliti svoju svakodnevnicu bez dm-a.