Almasa Memagić: Od malog porodičnog biznisa, do bh. lidera

Almasa, dama koja je zaslužna za početak jedne imperije, kreativnim radom, jasnom vizijom, ambicijama, ali i dozom poslovne hrabrosti ostavila je pečat na bh. privrednom nebu

 Piše: Indira Delić; foto: Muamer Kolar

Privredni bh. grad Olovo bogat je brojnim prirodnim resursima, ali i kreativnim modnim carstvom – domaćim renomiranim preduzećem Alma Ras, koje su, prije 23 godine, osnovali supružnici Almasa i Đemal Kemo Memagić. Ova tvornica postala je najpoznatiji brend lider u prodaji finog rublja i spavaćeg programa, ne samo u našoj zemlji, već i šire…

\"\"

ŠIRENJE POSLA

Supružnici Memagić su kao tekstilci radili i prije rata, pa njihova želja da nastave raditi u toj sferi bila je logičan slijed događaja. Almasa, dama koja je zaslužna za početak jedne imperije, kreativnim radom, jasnom vizijom, ambicijama, ali i dozom poslovne hrabrosti ostavila je pečat na bh. privrednom nebu.

– Nakon rata borili smo se za egzistenciju i željeli smo nešto bolje za našu porodicu, pa smo odlučili osnovati malu firmu. Bilo je veoma teško na početku, ali smo hrabro odlučili koračati dalje. Nabavili smo prve mašine. U početku smo radili samo lohn poslove za strane brendove sa svega sedam uposlenih. Nakon toga obim posla se širio i naša mala porodična radionica počela je zapošljavati veći broj radnika – kaže Almasa, te dodaje:

– Jedino nas je spasio kvalitet koji smo pružali. Postali smo veoma poznati, dobivali smo preporuke od naših kooperanata, tako da smo u tom periodu počeli dobivati  veliki posao. Morali smo pronaći veći prostor. Došli smo na ideju da otkupimo kuće. Trebali smo ih kupiti osam. Danas sam ponosna, jer zapošljavamo više od 1200 uposlenika.

DVIJE KOLEKCIJE

Kroz svoje postojanje, Alma Ras postala je sinonim za kvalitet donjeg rublja, a uspostavljanjem istoimenog brenda, rast i širenje kroz regionalno i evropsko tržište postalo je nezaustavljivo. U toku godine u kompaniji plasiraju se dvije kolekcije. Na radu odjevnih komada angažirani su svi iz tima.

– Mi idemo ispočetka, od odabira materijala, dezena, boja, pribora… Na osnovu toga rade se skice. Kad se skice definiraju i usvoje, ispita funkcionalnost modela i kako će nešto izgledati – ide se na izradu prvih krojeva. Kada sklopimo dogovor krećemo s izradom odjevnih predmeta. Pojačani smo i sa softverskim rješenjem 3D – tako da nam je to olakšalo u pravljenju skica. Sjećam se da sam na početku radila sve ručno, prve krojeve, gradaciju. Znala sam sjediti po cijelu noć kako bih sve pripremila za proizvodnju… No, da se vratim na daljnji proces. Skice su usvojene, znamo koji materijali idu i pristupa se izradi prvog kroja. Imamo i modela na kojoj radimo fitinge. Ako ima korekcija, urade se, opet fiting i ako je sve to u redu – završeno je, model se pušta u proizvodnju.

Njihov brend menadžer obično prikuplja informacije iz butika koje su vrijedne radnice zapisivale, ukoliko je neko imao komentar, kritiku, sugestiju, pohvalu… O svim impresijama na sastancima razgovaraju – kako bi u konačnici svojim klijentima pružili samo najbolje.

– Sretna sam što imam veoma dobar tim. Imamo jasnu viziju i ciljeve za rad i razvoj našeg brenda. Lako je upravljati dobrim timom, od higijeničarke do Uprave – kada svi imamo veoma korektne odnose.

Kompanija Alma posjeduje svoje maloprodajne butike, imaju ih 21, gdje se striktno prodaju basic i kolekcija, dok se u većim centrima, hipermarketima plasira klasika, kroz brend AR Family.

– AR Family brend možete pronaći isključivo u hipermarketima, tako smo ustvari i počeli. Kada se javila potreba za ekskluzivom, stvorio se istoimeni brend – Alma Ras. Danas, odjevne predmete  možete pronaći isključivo u Alma Ras buticima. Došli smo na ideju da posebnu pažnju posvetimo i muškarcima kroz brend Manneres. S ponosom mogu kazati da je 2014. nastao brend Manners. U Alma Ras i Manners buticima širom BiH, ljubitelji finog donjen rublja i spavaćeg programa, mogu pronaći brendove Alma Ras i Manners, te dječiju liniju AR KIDS. Brend Alma RAs namijenjen je savremenoj i modernoj ženi, čije kreacije čine da se osjeća uvijek poželjno i ženstveno.

Pandemija uzrokovana koronavirusom, na svu sreću, nije ostavila negativne posljedice na poslovanje ove kompanije

– U jednom periodu imali smo veliki broj izostanaka, ali ono što je sretna okolnost – jeste što smo mi sve vrijeme imali nesmetanu cirkulaciju robe. Radili smo svoju proizvodnju, dok smo jedan dio preorijentirali za maske, što za donaciju, što za prodaju – kaže Almasa na kraju našeg razgovora.

43 godine radnog staža

 – Nikada nisam izgubila snagu i želju za radom. Imam 65 godina i 43 godine radnog staža. Trebala sam već biti u penziji, ali, iskreno da vam kažem, ne znam šta bih radila (smijeh). Volim svoj posao i zaista svakodnevno uživam. Pored svih funkcija u kompaniji koje sam prošla, trenutno sam veoma sretna što sam na čelu kreativnog tima, gdje mi je izazov svaki dan. Kada pogledate kolekcije koje ste radili, posebno ste ispunjeni. U svakom modelu vidim nešto svoje i to me raduje.

Početna slova

 Firma Alma Ras dobila je ime spajanjem početnih slova Almase Memagić, vlasnice i direktorice kreativnog sektora i njenog sina Rasima Memagića, izvršnog direktora. Ideja vodilja porodice Memagić bila je višegodišnje profesionalno iskustvo u tekstilnoj industriji pretvoriti u kvalitetan domaći proizvod.

 Saradnja s poznatim brendovima

– Od samog početka radili smo za Rieker i Komaci – to su dvije poznate njemačke firme, nakon toga, ostvarili smo saradnju s Dolce&Gabbanom, dok smo s MTC kompanijom uvijek imali korektne odnose.