Da, da – riječ je o osobi koja uopšte ne postoji. Je li naša budućnost zaista virtualna?
Pitanje digitalizacije svijeta danas više uopšte nije upitno jer je sasvim jasno kako je riječ o fenomenu modernog društva koji uživa apsolutnu dominaciju. Tako je tehnologija ušla u sve pore naše svakodnevice, a sa sobom donijela i neke nove struje trendova.
Dok neki ne vide nikakve probleme u masovnoj digitalizaciji, drugi se slažu da je to jedan poprilično nezaustavljiv voz dehumanizacije koja uz podršku kapitalizma, odnosno ideje što većeg i profitabilnijeg razvoja, tehno-znanost postavlja kao budućnost koja je već sad na velika vrata ušla u naše domove. Potaknuti time, ne možemo reći da umjetna inteligencija strjelovito ne briše granicu između stroja i čovjeka, međutim jesmo li spremni sami sebi priznati da nam to zapravo nimalo ne smeta?
Tek što smo se navikli na pojam influencera i sve ono što to moderno zanimanje zapravo znači, pojavili su se virtualni influenceri. Ipak, ovdje se radi o nečemu totalno drugačijem. Virtualni influenceri zapravo ne postoje, to nisu ljudi, već nacrtane robotizirane ličnosti koje imitiraju čovjekovo postojanje i ako je suditi prema broju pratitelja onih najpoznatijih, to im ide poprilično dobro. Kada su se prije nešto više od deset godina pojavili prvi infuenceri, oni od krvi i mesa, marketinške strategije bilježile su velike promjene. Kako ide ostatak priče znamo pa je neminovno postaviti pitanje – a zašto bi neko sarađivao s virtualnim likom koji zapravo ne postoji?
Gledano s poslovne strane određene kompanije, virtualne je influencere jednostavnije kontrolirati i isprogramirati da bez ijedne greške promoviraju određenu stvar. Virtualni influenceri dolaze bez rizika od kršenja ugovornih stavki ili upitnog ponašanja koje šteti imidžu brenda. Ovakav tip infuencera nije podložan promjeni stava, ali to ne znači da nema karakter, tu artificijelnu ličnost koja privlači publiku, baš kao i ‘običan kolega’.
Jedna od najpoznatijih virtualnih influencerica na svijetu je Lil Miquela. Urbana djevojka koja živi u Los Angelesu, jede sushi i In-N-Out burgere, izlazi na popularna mjesta, a ujedno i pjeva pa želite li čuti kako to zvuči, pjesme se mogu pronaći na platformi Spotify. Isto tako, Miquela u svom portfoliju ima i brojne saradnje s poznatim modnim brendovima. Primjer, zajedno s Bellom Hadid snimila je kampanju za Calvin Klein, sarađivala s Pradom i redovno se fotografiše u najpopularnijoj dizajnerskoj odjeći. Također, sarađivala je i s Millie Bobby Brown, Steveom Aokijem, dala je intervju za Financial Times i krasila naslovnicu Highsnobietyja. Ova virtualna influencerica trenutno broji preko 3 miliona pratitelja, a zanimljivo je i to što je njen lik implementiran u fotografije stvarnih lokacija što je zapravo česta praksa kod ovakvog tipa infleuncera.
Kako bi dojam bio što autentičniji, Miquela se druži s ostalim virtualnim influencerima, a ‘bff’ joj je Bermuda, Robot Queen kako stoji u opisu profila s oko 300.000 pratitelja. Bermuda je tipična šminkerica koja voli trendi krpice, ali ima i nekoliko snimljenih pjesama. Za razliku od Miquele koja je na prvi pogled nestvarna, Bermuda na određenim fotografijama potražuje poprilično dublje posmatranje kako bismo zaista shvatili da je riječ o nestvarnoj osobi, a isti efekt postiže i Shudu, prvi virtualni supermodel. Shudu se može pohvaliti kampanjom za Fenty Beauty by Rihanna, ali i s brojkom od 215.000 pratitelja.
Ova virtualna influencerica je nedavno snimila kampanju za Christiana Louboutina, a tu je i poznata saradnja s virtualnim influencerima Zhi i Margot koji su bili dio Balman kampanje čiju kreativnu direkciju potpisuje Olivier Rousteing. Japanska influencerica Imma također je jedna od najpopularnijih s velikih 330.000 pratitelja, a kao zaštitno lice stoji iza kampanja za brend automobila Porshe i kozmetičkog brenda SK-II.
Osim ženskih virtualnih influencerica, ovaj svijet nudi i brojne muške varijante nestvarnih likova, a jedan od najpoznatijih je Lawko. Lawko je dio virtualne ekipe, druži se s Miquelom i Bermudom i jednostavno je kul. Uz njega tu je i Koffi, Shadin prijatelj koji je fitness trener, ali zbog svog egzotičnog izgleda bavi se i modelingom.
Virtualni influenceri su pomno stvorene individue s različitim karakteristikama koje se nalaze u fiktivnim situacijama koje zapravo bez problema mogu biti stvarne. Upravo je element potencijalne stvarnosti onaj klik koji nas privlači da pratimo ‘to nešto’, umjetno stvoreno online robotizirano biće koje nam govori što da jedemo, što da nosimo, kako da se ponašamo, piše fashion.hr
Virtualni svijet kakav danas poznajemo omogućava nam čudesa koja su prije svega 15-ak godina bila znanstvena fantastika. Popularizacijom društvenih mreža koje svakome dopuštaju da stvori određenu virtualnu osobnost iznjedrile su nerealne pretpostavke svakodnevice tako postavljajući savršenstvo na životne vrijednosti.