Jasmina i Edin Joldić: Postavljanje ciljeva – vodič kroz život

Vrhunski par stomatologa iz Tuzle, Jasmina i Edin Joldić osim što su u braku uspješni su i kao radne kolege. Odrasli su u istoj ulici, zajedno su pohađali Srednju zubotehničku školu, te Stomatološki fakultet. Prošli su skoro iste korake i prevazišli mnoge prepreke i puteve, s obzirom na to da su oboje putovali i išli u drugi grad u školu i na fakultet, odvojeni od porodice i lagodnog porodičnog života. Jasmina je specijalizirala oralnu hirurgiju, dok je Edin trenutno na specijalizaciji iz parodontologije i oralne medicine u Sarajevu…

Razgovarala: Indira Delić; Foto: Vedran Živković

\"\"

Živimo u doba napredne tehnologije, koliko je ona utjecala na samu stomatologiju, tj. kako se odrazila na stomatologe, a kako na pacijente?

– U stomatologiji, kao i u medicini taj napredak tehnologije ide vrtoglavom brzinom, napreduje aparatura, materijali za rad i izradu raznih protetskih nadomjestaka, softveri, rendgen dijagnostika, tako da se šire mogućnosti za rješavanje raznih problema u ustima, ali i olakšava rad stomatologu i zubnom tehničaru. Počev od preventivnih mjera u stomatologiji, do ugradnje zubnih implantata u kost i izrade krunica na istim – u gotovo nemogućim stanjima, gdje nedostaje kosti ili gdje se može ugroziti anatomska struktura poput maksilarnog sinusa ili nerva, taj nam napredak u tehnologiji i samom instrumentariju olakšava procjenu i sam postupak čini jednostavnim i izvedivim. Pacijenti su sve više informirani i imaju informacije kao i estetski visoke zahtjeve, tako da ordinacije moraju pratiti napredak ukoliko žele zadržati pacijente i uspjeti u svom poslu.

Svjedoci smo vremena u kojem je stres prisutan konstantno. Kako se on manifestira kada su u pitanju desni, zubi i generalno oralno zdravlje?

– Stres bio pozitivan ili negativan svakodnevno je prisutan i predstavlja odgovor i reakciju organizma na novonastalu situaciju ili stanje, koje organizam može, ali i ne mora prihvatiti. Često se odražava emotivno ili fizički, direktno ili indirektno na organe ili sisteme organa. Određene bolesti i stanja organizma upravo se mogu prvo uočiti u usnoj šupljini. Direktno može djelovati tako da ljudi emotivno i fizički budu okupirani nekom situacijom ili stanjem i ne posvećuju dovoljno pažnje, nemaju vremena ili novaca za temeljitu oralnu higijenu kao i redovne preventivne posjete stomatologu, te dolazi do nastanka karijesa, patoloških stanja u kosti i na desni, kao što su gingivitisi, parodontopatije, upale tvrdih i mekih struktura usne šupljine, gubitak zuba, bruksizam (stiskanje zuba).

\"\"

Koje su trenutno najaktuelnije tehnike, kada je u pitanju estetska stomatologija?

– U stomatološkoj praksi se sve više primjenjuje CAD/CAM tehnologija, skraćenica za Computer-Aided Design / Computer -Aided Manufacturing, što predstavlja tehnologiju kompjuterskog dizajniranja i izrade koja je potpomognuta kompjuterskim softverima i skenerima. CAD/CAM olakšava i ubrzava stvaranje protetskih nadomjestaka, kao što su zubne krunice, zubne ljuskice, mostovi i dr. kompozitni ispuni(inley, onley, overlay).

Najčešći materijal koji se koristi u ovoj tehnologiji je cirkon koji u potpunosti zamjenjuje metal, dovoljno je čvrst, stabilan i lak za obradu, pa se u tu svrhu mogu izvesti visoki estetski zahtjevi oblika, funkcije, izgleda i boje protetskih radova. Biokompatibilan je s mekom strukturom u ustima i izgleda prirodno. Većina stomatoloških ordinacija koristi tu tehnologiju ili sarađuju sa zubotehničkim laboratorijima koji je koriste.

Kako izgleda jedan Vaš rani dan? Jeste li radoholičari?

– Rano ustajemo oboje, uz jutarnju kafu dogovaramo i raspoređujemo obaveze koje treba obaviti prije posla, pripremamo djecu za školu, ako im je taj dan jutarnja smjena ili sedmica kada idu u školu. Odlazimo u ordinaciju gdje znam reći da provedemo dan od jutra do sutra. Da, jesmo radoholičari! Suprug je trenutno na specijalizaciji, pa uz jutarnju kaficu dogovore i konsultacije obavljamo online.

Kome ste najzahvalniji za to što ste danas ostvarili?

– Oboje smo zahvalni prije svega Bogu, pa svojim roditeljima, ja posebno, svojoj majci – koja je veliku ljubav, trud i žrtvu uložila da postanem ovo što jesam i dan danas nam pomaže, vodi brigu o djeci, dok smo na poslu ili edukacijama. Zahvalni smo jedno drugom na podršci, strpljenju, razumijevanju i ljubavi, jer bez toga ne bismo uspjeli.

\"\"

Čime Vas je osvojio/la suprug/supruga?

Suprug kaže da su ga osvojile moje oči koje govore, nježnost, dobrota i ljepota, a mene njegova osobnost, pravednost i dobrota i to što ga poznajem cijeli život, jer smo u istoj mahali odrasli.

Koja je Vaša osobina koju ne podnosite kod sebe?

– Ne podnosim svoj perfekcionizam i ponekad tvrdoglavost, dok suprug za sebe može reći da ne podnosi što ponekad impulsivno reagira i što je idealista.

Kako najčešće provodite vrijeme s porodicom?

– Provodimo vrijeme s djecom, najčešće vozimo bicikla ili šetamo u prirodi kad god nam obaveze i vrijeme to dozvoljavaju. Imamo filmske porodične noći kada svi zajedno uz kokice i sokiće gledamo neki film ili seriju. Bitno nam je da smo zajedno i uvijek govorimo jedni drugima kako ih volimo.

\"\"

 Koje ciljeve ste sebi zadali u narednom periodu?

– Opće poznato je da je postavljanje ciljeva vodič kroz život, putokaz i smjernica. Svako od nas sebi postavlja ciljeve kako dnevne tako i dugoročne. Cilj nam je zadovoljan pacijent, kvalitetna usluga, ljubazno osoblje, pozitivna radna atmosfera, tim, bitni su nam ljudi s kojima radimo i da su zadovoljni okruženjem u kojem rade. Cilj nam je pratiti novitete, nastaviti se educirati, proširiti radni prostor… Zapravo, cilj nam je da budemo dobri ljudi, dobri ljekari, sačuvamo naše i zdravlje pacijenata, te da učimo djecu dobrim i pozitivnim stvarima, da razviju empatiju i samopouzdanje, prigrle život i sve ono što on donosi.

Osoblje koje radi u ordinaciji mora uvijek biti ljubazno

– Naša poslovna filozofija je stručno i kvalitetno pristupiti svakom pacijentu, svakom zadatku u pozitivnoj i dobroj atmosferi, saslušati, razumjeti pacijenta i ponuditi rješenje koje je najbolje i najjednostavnije, uskladiti njegove želje i mogućnosti. Pokušati ukloniti strah kod pacijenta od stomatologa i stomatološke intervencije, od bola, razbiti predrasude…Vodimo se protokolima rada, akutna stanja imaju prednost i prva se rješavaju. Osoblje koje radi u ordinaciji mora uvijek biti ljubazno, nasmijano i saslušati pacijenta, o čemu govori, zašto je došao, šta ga muči i šta su njegove želje i zahtjevi.