Tihana Todić: Minimalizam – kao vodilja u kreativnom radu

Tihana Todić, mlada modna dizajnerica iz Banja Luke, 2016. godine osnovala je brend Treehana s ciljem da kreira odjeću koja je inspirirana svakodnevnim životom, njegovim potrebama i maštom koja je sastavni dio sretnog života svakog pojedinca

\"\"

Tihana Todić, vlasnica modnog brenda Treehana, još je kao petogodišnja djevojčica pokazivala interes za modom, ali je tek kao tinejdžerka prihvatila modu kao pojavu koja treba riješiti problem estetike i funkcionalnosti, istovremeno. Otkrila je sklonost ka kreiranju dizajna koji je praktičan, jedinstven, funkcionalan. Sve ostalo je nastajalo radom i novim iskustvima, te je predstavljalo nadogradnju.

Svevremenski dizajn

Inspiraciju za radom pronalazi u svim segmentima života. Traga za problemima i pokušava ih riješiti, a da pri tome zadržava estetski sklad, ljepotu. Tako nastaju njene kreacije.

– Inspirira me mnogo toga, more, dobra knjiga, šuma, kišni dan na planini… Ako odjeću i modu počnete posmatrati kao sastavni dio ljudskih života, inspiraciju ćete pronaći na mnogim mjestima. U trenutku kada dobijem ideju, slijedim standarde koji vode od kreacije skice do izrade prvih prototipa, pa sve do proizvodnje. Kad se jednom pojavi jasna slika onoga što želim i što ima smisla, kasnije je uglavnom lako.

Velika joj je želja da ljudi koji nose njenu odjeću budu sretni, da im je Treehana odjeća udobna, te da se u njoj osjećaju jedinstveno, u onoj mjeri u kojoj to odjeća može pružiti.

– Od velike važnosti mi je da budim ekološku svijest kod svih koji žele da nose Treehana odjeću. To nije odjeća za jednu sezonu, nije tzv. fast fashion. Uzmite, primjera radi, naš mantil 3u1. Funkcionalan je u smislu da ga je moguće nositi tokom proljeća, jeseni, čak i zime. Materijali su kvalitetni i dugotrajni. Dizajn je svevremenski. To nije odjeća koju nosite, a nakon toga ostavljate u ormaru i možda više nikada ne obučete. Mislim da je već odavno vrijeme da razmišljamo drugačije i da se riješimo megalomanskih potrošačkih navika, ne samo kada je odjeća u pitanju – kaže Tihana, te dodaje da priroda mnogo trpi.

– Za izradu jedne tone tekstila uništi se više od 200 tona čiste vode. Ogromno je i zagađenje vazduha u proizvodnji tekstila, često su upitni uslovi u kojima ljudi rade. Zašto? Samo da bismo u ormaru imali stvari koje ćemo jednom ili možda nikada obući? Mislim da je minimalizam odgovor na ovu fast fashion krizu u kojoj se modna industrija trenutno nalazi. Minimalizam ne mora rezultirati odricanjem od kvaliteta, ljepote, upotrebljivosti. Ako probudim tu svijest kod svojih potrošača, bit ću zaista sretna!

 Prva Treehana prodavnica

Minimalizam je, definitivno, njena vodilja kada je u pitanju kreativni dizajnerski rad.

– Ne volim kada je svega previše. Odjeća treba imati jasan dizajn, svrhu i da priča jednu priču. Sve iznad toga bi mogla da bude ili da graniči s kičom.

Kada nije okupirana poslom Tihana se pridržava jasno definiranih rituala koji ispunjavaju njeno slobodno vrijeme i to joj uvijek vraća energiju. Voli putovati, dosta čita, često boravi u prirodi. Trudi se živjeti život punim plućima.

A, na poslovnom planu očekuju je brojni planovi – koji čekaju na realiziranje…

– Drago mi je da smo uspjeli plasirati Treehana odjeću na tržišta poput Kuvajta, SAD-a, skandinavskih zemalja. Voljela bih nastaviti raditi u tom pravcu, jer smatram da za ovakav koncept dizajna postoji itekako tržište i izvan regiona Zapadnog Balkana. Planiram da i dalje sarađujem s umjetnicima iz različitih oblasti. Nedavno sam imala priliku da, sa slikarom Renatom Rakićem iz Banje Luke, dizajniram posebnu kolekciju Walking Art – koju smo premijerno predstavili u Budvi. Od takvih projekata definitivno neću odustajati. U planu mi je i prva Treehana prodavnica koju će klijenti moći fizički posjetiti – kaže Tihana na kraju našeg razgovora.

Recept koji provjereno daje rezultate

– Trendove je važno slijediti ili biti upoznat s njima, ukoliko oni donose inovacije, prikazuju neku novu vrijednost. U suprotnom to je samo utrošak energije i vremena – ovo sada govorim iz ugla dizajnera. Ali bi se slično moglo odraziti i na potrošače. Nije svaki novi trend nužno dobar i koristan. Naravno, treba biti dovoljno otvoren i razmotriti dolazeće trendove. Stvarati trendove, s druge strane, možda jeste izazov. Posebno ukoliko niste dio neke globalne struje i trebate pokazati nešto sasvim novo. Ali, ovdje postoji jedan recept koji provjereno daje rezultate: Ostati uporan, inovativan i kreativan, raditi stalno na sebi i na svom produktu. Trendovi se doista mogu stvarati na taj način.

Bh. i inostrano tržište

Kreacije modnog brenda Treehana možete pronaći putem web shopa: www.treehana.com ili narudžbom na društvenim mrežama (Instagram i Facebook). Određeni modeli dostupni su i kod njihovih partnera u inostranstvu, u Kuvajtu i Americi.