„Bitno je pronaći podršku u svom životu – koja vam daje vjetar u leđa, a za mene je to definitivno moja kćerka Sara. Sve poslove koje sam obavljala, radila sam s vjerom da će ona biti ponosna na mene“
Maida Palata – Livnjak, direktorica je maloprodaje u kompaniji iNovine već pet godina. Koliko je uspješna dokazuje činjenica da je odgovorna za poslovanje oko 500 prodajnih mjesta, te više od 1.000 uposlenika – čija je osnovna orijentacija plasman duhana, štampe i galanterijskog asortimana, e-vaučera, telekom kartica i e-dopuna za sve bh. operatere, igara na sreću Lutrije BiH i Lutrije RS i prodaja ulaznica putem kupikartu.ba sistema za sva kulturna i sportska dešavanja.
U čemu je tajna Vašeg poslovnog uspjeha?
– Za uspjeh je potrebno mnogo truda, rada i odricanja. Da bi došla do rukovodeće pozicije jedna žena još uvijek treba više vremena i iskustva. Što se tiče moje karijere, najteže mi je padao period rada na relaciji Mostar – Sarajevo, kada sam morala stići na sve školske priredbe i poslovne sastanke, no sve sam uspjela. Sada kada se desio val koronavirusa, dosta se sastanaka održava preko platforme Teams, pa možemo prisustvovati različitim sastancima sa jednog mjesta. To je olakšalo balansiranje između privatnih i poslovnih obveza. Meni je dosta pomogao BAT-ov program Women in Leadership, koji, između ostalog, osnažuje i potječe prisustvo žena na različitim treninzima i edukacijama, a sve u cilju ličnog i poslovnog napredovanja
Jeste li ikada razmišljali da karijeru u budućnosti nastavite van granica naše zemlje
– Počela sam polako, ali napredovala sigurno. Kao poslovna žena u BiH, definitivno se može uspjeti. Imala sam priliku upoznati divne ljude širom naše zemlje. Sklapala sam razna prijateljstva na osnovu rada. No, definitivno jedan od koraka ka naprijed, gledanja u budućnost može biti i prihvatanje poslovne ponude iz inostranstva. Radim u internacionalnoj kompaniji, te sam svjesna koliko mi Bosanke i Hercegovke možemo biti pametne i stvarati uspješne priče. Zastupljenost žena u višem rukovodstvu moje kompanije nije problem, više se nego udvostručila od 2012. godine, sa 11% na 25% u 2020. Dok žene predstavljaju 38% svih rukovodećih uloga na globalnom nivou. Time možemo biti primjer drugim kompanijama, kako lokalnim tako i internacionalnim.
Kako je pandemija utjecala na Vas i Vaš posao?
– Definitivno nam je period koronavirusa svima promijenio poglede na život. Ništa više nije tako sigurno – kako smo prije zamišljali, te nas je mnogo stvari iznenadilo. Najteže mi je padalo kada su nam zaposlenici javljali kako su izgubili svoje članove porodice, te kako se dosta uposlenika nosilo s koronom kroz teške simptome. No, u tom periodu mi smo pokazali da smo uvijek uz njih, a u periodu lockdowna smo se zbližili još više. Najteži period koronavirusa, na samom početku bio je težak i stresan, no bila je to i prilika da uvidimo snagu velike kompanije – te izvrsne pripremljenosti svih procesa i procedura razvijenih za potencijalna krizna razdoblja temelja koje smo i imali u BAT-u. Tu nismo stali – u okviru naše korporativne svrhe, A Better tomorrow – izgradnje boljeg sutra kroz razvoj i ponudu novih kategorija proizvoda, koja će donijeti benefite i potrošačima, investitorima, zaposlenicima, ali i društvu u cjelini.
Koju poruku biste mogli poslati mladim ženama koje tek ulaze u poslovni svijet…
– Prije svega, bitno je da vjeruju u sebe. Žene smo i možemo sve. Za nas ništa nije nedokučivo. Bitno je pronaći podršku u svom životu – koja vam daje vjetar u leđa, a za mene je to definitivno moja kćerka Sara. Sve poslove koje sam obavljala, radila sam s vjerom da će ona biti ponosna na mene. Bitno je da znamo da su mnogi krenuli od nule i postepeno išli ka vrhu. Ženama je teže, jer se od nas očekuje sve, biti majka, radnica, supruga, učiteljica, doktorica… Mnogo je uloga i zadataka koje moramo završiti. Ali, bitno je posložiti svoje prioritete i organizirati se. Organizacija je pola posla, pa se sve može stići – pa čak i taj multitasking koji se od nas očekuje.