Poslovni izgled

Dobar i njegovan spoljni izgled osobe nije nužno i garancija poslovne uspješnosti, ali zapušten, neadekvatan i nepriličan izgled baciće sjenku i na najblistaviju karijeru…

Spoljni izgled u poslovnom svijetu predstavlja kombinaciju higijene i uljudnog i poslovnog oblačenja koje svako može postići. Dakle, radi se o njegovanosti i određenoj vrsti odijevanja, što će nas predstaviti kao osobu koja pazi kako na sebe, tako i na druge osobe i okolinu u kojoj živi.

Poruka koju šaljemo spoljnim izgledom je ono što drugi na nama vide i prihvataju kao našu sliku, ali ne sliku nas kao privatne osobe, već poslovnog čovjeka koji je dio imidža određene organizacije i kompanije, koji je odraz i ogledalo svoje struke i posla. Spoljni izgled je ono što drugi na nama vide, i to pre nego što nam stisnu ruku i pre nego išta kažemo. Najvažnije je da vaša profesionalna slika bude u skladu s poslovnim imidžom kompanije u kojoj radite i svim onim što vi u njoj predstavljate.

Njegovan izgled

Osnova dobrog poslovnog imidža je lična higijena, na koju se zatim nadograđuje elegancija u vidu skladne figure, njegovane i prikladno oblikovane kose, kao i sve ono što čini izgled osobe koja je pomno njegovana za svakodnevne prilike.

Kosa i frizura i kod žene i kod muškaraca, bez obzira na boju, dužinu ili vrstu, uvijek treba biti čista, očešljana i svježe oblikovana. Vrsta frizure trebalo bi da bude u skladu s vremenom i modom, ali ne napadnog modnog izražaja. Tokom poslovnog događaja, kosu ne dotičite rukama, ne mijenjajte frizuru, ne provjeravajte je u odrazu na staklu ili ogledalu. Ako osjećate potrebu da dodatno uredite kosu, to ćete uraditi u garderobi ili u toaletu. Obrve, bradu, brkove i ostale dlačice na licu potrebno je, također, urediti, ali isto tako treba paziti da to oblikovanje ne učini lice čudnim.

Muškarci koji se briju to treba da čine svakodnevno, a oni koji nose bradu i/ili brkove, takođe, treba da ih održavaju i redovno oblikuju.
Zdravi i bijeli zubi ukras su svakog lica. Redovno ih čistite i njegujte. Poslije obroka bilo bi dobro da ih operete. Osobe koje zube „čiste“ žvakaćom gumom, to ne smiju da rade za vrijeme poslovnih posjeta. Ruke su dio tijela koji je vidljivo istaknut u poslovnim razgovoru.

One moraju biti čiste, a nokti čisti i podrezani: kod muškaraca nakratko, a kod žena do umerene dužine. Mali prst držite uvek priljubljen uz ostale prste ruke, a kažiprstom nikad ne upirite i ne pokazujte. Poželjno je da ženske noge budu uredno depilirane i u čarapama, dok se muške noge u poslovnom svetu nikad ne pokazuju.

Kada želite noge prekrstiti, učinite to odmerenim i ne suviše naglim pokretom.

Odijevanje

Sve profesije, a u novije vreme i brojne kompanije, imaju svoj dress code ili „propisano“ odijevanje, koje se zahtjeva u svrhu prepoznatljivosti i slike koja se želi poslati potencijalnim poslovnim partnerima, klijentima i sveukupnoj javnosti.

U svakom dress codu uvijek treba da bude jasno šta se podrazumjeva kao neformalno, šta kao svakodnevno, a šta kao obavezno odijevanje. Kompanije to propisuju u vidu nošenja određene „uniforme“ ili u vidu preporuke i sugestije za odijevanje. Ako pri zapošljavanju niste dobili takve smjernice, nemojte se ustručavati da pitate starije kolege ili nadređene šta je uobičajeno kao kodeks odijevanja u njihovoj, vama novoj poslovnoj sredini.

Pomoći će vam i to da se osvrnete oko sebe i pogledate koju vrstu odjeće nose ostali zaposleni. Praktično je pri odabiru odjeće voditi računa o odgovarajućem konfekcijskom broju, ali najvažnije je ipak da odjeća bude čista i održavana. Sve što odijevamo mora biti oprano i ispeglano.

Za muškarce

Muškarci koji nose odijela posebnu pažnju treba da obrate na okovratnik i manžetne, i na to da se kroz odjeću nikada ne nazire donje rublje. Manžetne treba da proviruju nekoliko centimetara ispod rukava jakne, i na njih se ne stavlja sat. Cipele moraju biti čiste, iščetkane i izglancane, uredno vezanih pertli, nepohabanih peta i uvijek za vrijeme posla na nogama.

Muške čapare, bez obzira na godišnje doba, uvijek treba da budu visoke, a isto tako krajnje je neukusno nositi prozirne čarape na radnom mjestu. Osjetljivo mjesto su džepovi na sakoima i na odijelima, koji nikada ne smiju biti pretvoreni u magacine, pretrpani, izvrnuti i obješeni.

Košulje koje birate za poslovni događaj neka ne budu prenaglašenog dezena niti intenzivnih boja. Okovratnik košulje neka bude usklađen sa čvorom kravate koji vežete, veličinom udoban, kako biste izbegli često otpuštanje čvora na kravati i otkopčavanje gornjeg dugmeta na košulji. Kravata je odijevni dodatak koji najjače ocrtava ukus i posebnost onoga ko je nosi.

U današnjem poslovnom svijetu može se odabrati i nenošenje kravate, ali dobro odabrana, diskretna kravata danas je izraz dobrog ukusa i poslovnog bontona. Odaberete li kravatu, pripazite kako je vežete. Dužina kravate treba da doseže do kopče kaiša na pantalonama, ne preko.

Kravata neka bude jednobojna ili diskretnog dezena. Tamnosivo odijelo je najbolji odabir svakog poslovnog čovjeka. Ono se nosi u svako doba dana i može biti odijeveno u manje ili više formalnim prilikama. Poslovna torba imperativ je današnjice zbog stvari i opreme koju svaki poslovni čovek treba imati pri ruci. Najčešći odabir menadžera su kožne poslovne torbe – crne, bordo ili smeđe boje.

Za žene

Klasični odijevni predmeti sačinjavaju garderobu prigodnu za poslovne situacije. Tu svakako spadaju košulje nježnih tonova preko kojih se odevaju puloveri ili sakoi, ili kostimi u kombinaciji sa suknjom i pantalonama.

Kostimi klasičnog kroja i boje: tamnoplavi, sivi ili crni sa serijom košulja dobrog kroja i kvalitetnih materijala su osnova odijevanja svake poslovne žene koja investira u svoju poslovnu budućnost.

Kod odabira suknje, vodite računa o kvalitetu tkanine kako vam se suknja ne bi gužvala ukoliko većinu radnog vremena provodite sedeći. Dužinu suknje prilagodite liniji, ali ne nosite ni prekratko ni predugačko.

Čarape (unihop) moraju biti besprijekorne. S obzirom na prirodu posla, nije na odmet da imate i rezervne na poslu. Cipelama određujemo ono što modni stručnjaci nazivaju sveukupnost izgleda. Za dobru žensku cipelu važna je elegancija i odmerena visina potpetice. Torbica poslovne žene treba da bude prostrana kako bi u nju, uz lične stvari, mogli da stanu i svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje. Nakit koji se nosi u poslovnim prilikama treba da bude jednostavan i diskretan.
(razvoj-karijere.com)