DINO BAJRIĆ: IZA SVAKE ODLUKE, STOJI KVALITETNA ANALIZA

 „Lactalis BH je internacionalna kompanija koja njeguje lokalnu proizvodnju i brendove, uz veliku međunarodnu razmjenu znanja – što je sjajna prilika za učenje, rast i razvoj“

Dino Bajrić, direktor marketinga u kompaniji Lactalis BH, predano i odgovorno obavlja svoju poslovnu funkciju. Jedan je od uglednijih biznismena, koji vješto balansira u donošenju menadžerskih odluka, ali i privatnog života… Vodi računa o imidžu i ugledu kompanije – osiguravajući da svi dobiju tačne, provjerene i pravovremene informacije koje im pomažu u kreiranju slike o organizaciji koju predstavlja…

\"\"

 Dino, kako Vi, s ove distance, analizirate svoj poslovni put?

– Lactalis BH je internacionalna kompanija koja njeguje lokalnu proizvodnju i brendove, uz veliku međunarodnu razmjenu znanja – što je sjajna prilika za učenje, rast i razvoj. Sve do sada, u mojoj karijeri, događalo se baš onako kako je trebalo, organski i na vrijeme kad sam bio spreman za iduću stepenicu. Imao sam sreću što sam radio, a i sada radim, u kompanijama koje podržavaju razvoj karijere, uz odlične mentore sa kojima sam se mogao osobno razvijati.

\"\"

Šta je potrebno za uspjeh?

– Zalaganje, proaktivnost, strast, želja za uspjehom i sposobnost kvalitetnog komuniciranja. Uspjeh je najčešće posljedica veoma dosta rada.

Jeste li radoholičar?

– Jesam radoholičar, ali umjeren. Smatram da je balans u svemu bitan, odnosno odnos privatnog i poslovnog života. Jedno nadopunjuje drugo i samo ispunjen čovjek može dati najviše od sebe u svim sferama života.

Poznato da je ulažete u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?

– Kao što svi znamo, svijet je odavno ušao u digitalno sferu, ne samo u marketingu, nego u svim životnim poljima. Samim tim digitalni marketing je veoma bitan i bit će sve bitniji. U BiH i dalje su bitniji konvencionalni mediji (TV ili OOH), ali učešće digitale u oglašavanju raste iz godine u godinu. Što se tiče kampanja, spomenuo bih zadnju 360⁰ kampanju za Dukat brend, u kojoj smo komunicirali novi dizajn, nakon više od 20 godina, kao i dugotrajnost i posvećenost Dukata našim konzumentima. Kampanja je, kao što sam naveo, uključivala sve komunikacijske kanala, TV, Digital, OOH, PR, PoS, influensere. Pored toga izuzetno sam ponosan i na kampanju za naš novi sirni namaz President Labne, nakon koje smo imali rekordne prodajne rezultate.

Bh. tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su Vaša iskustva po ovom pitanju?

– Bh. tržište je veoma segmentirano i velike su regionalne razlike kada su u pitanju navike kupaca i konzumenata. Svaki plan sadrži globalni pristup, spušten na nivo BiH, a dalje na regionalne nivoe. Za svaku regiju se određuju ciljevi i aktivnosti koje će nam pomoći da ostvarimo postavljene ciljeve. Svaka aktivnost se prati, analizira i unapređuje – ako za to ima potrebe. Zbog velike kompleksnosti i nepredvidivih situacija, kao što je trenutna s inflacijom, nekada realiziranje ideje ne ide baš onako kako je planirano. Ove situacije predstavljaju poslovne izazove, u kojima učimo, razvijamo se i profesionalno rastemo.

Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što uvijek savjetujete svom timu?

– Izuzetno cijenim proaktivnost i fleksibilnost u poslu. Navest ću jedan generalni primjer. Pretežno ljudi imaju naviku da identificiraju probleme, ali ne baš često predlažu akcije za rješavanje pomenutog problema. Dakle, često nedostaje proaktivnosti, što je po meni ključni faktor kako za rješavanje potencijalnih izazova, tako i za razvitak individue u poslovnom svijetu. Ohrabrujem koncept Out of the box thinking, jer nam upravo ovaj pristup može dati pregršt dobrih ideja. Direktnost u komunikaciji je također veoma bitan faktor, koji izuzetno cijenim. Sa svojim timom volim da stavim sve karte na sto, jer nam taj pristup pomaže da bude efikasniji – ne samo u poslovnom, nego i privatnom životu.

S obzirom na to da je Vaš posao zahtjevan i odgovoran, prati li ga isto takva količina stresa i odgovornosti?

– Gdje ima strasti i emocija, ima i stresa. Za sebe bih rekao da sam generalno strastvena osoba i često se dajem 120% kada nešto radim. Volim rješavati stvari, odnosno da pokazujem progrese za određene zadatke. Sve ovo u određenom trenutku može dovesti do stresa. Ali, i to je nešto što se godinama i iskustvom nauči kontrolirati. Posao je izuzetno odgovoran, jer je direktno vezan za strateške projekte i odluke. Tako da je veoma bitno da iza svake odluke, stoji kvalitetna analiza.

Vaša kompanija poznata je po inovacijama i stalnim ulaganjima kako u nove proizvode tako i nove tehnologije. Šta inovacije znače za Vas, šta za potrošače?

– Lactalis BH godinama ulaže u proizvodne kapacitete, tehnologije, ali i ljude, a to je izrazito bitno – kako bismo ostali konkurentni na tržištu i bili vodeća kompanija u svijetu mliječne industrije.

Kakvi su poslovni planovi za narednu godinu?

– Sljedeće godine želim nastaviti sa svojim profesionalnim razvojem i usavršavanjem, te se fokusirati na određene stvari koje će mi pomoći da napredujem. Što se kompanije tiče, već imamo jasne i ambiciozne planove. I veoma sam siguran u njihovo realiziranje.

Fizički aktivan

 – Posebno uživam u vremenu provedenom s porodicom, gdje maksimalno vrijeme pokušavam posvetiti djetetu. Pored toga, izuzetno sam fizički aktivan, često treniram, trčim i skijam – kad god sam u prilici. A, izdvojio bih hiking, koji mi pomaže da se mentalno odmorim. Volim prirodu, šume, planine i rijeke. Određeno vrijeme posvećujem čitanju knjiga, pretežno poslovnih i komunikacijskih. Druželjubiva sam osoba i volim provoditi vrijeme s prijateljima, naročito u prirodnom okruženju.