Direktor autokompanije STARline za naš magazin pričao je o svevremenskom Mercedes Benzu, svakodnevnim poslovnim izazovima, novim trendovima u svijetu automobila… Pitali smo ga i koje vozilo bi preporučio samouvjerenoj poslovnoj dami, te koje ciljeve je sebi zacrtao u 2018.
Razgovarala: Indira Delić; Foto: Edvin Kalić
Kako tvrde psiholozi, izbor automobila razotkriva muški karakter, pa tako za Mercedes kažu da ga voze samouvjereni muškarci, individualisti i dominantni tipovi koji cijene komfor i sigurnost. Da bismo se uvjerili u ove epitete koji idu uz ovo svevremensko vozilo posjetili smo kompaniju STARline, koja zastupa, upravo, Mercedes-Benz, gdje je našu ekipu susretljivo dočekao direktor Adis Kepeš, koji nam je predstavio automobile, te o svakom ispričao posebnu priču.
Kepeš obnaša veoma odgovornu poslovnu funkciju, te se svakodnevno susreće s brojnim izazovima koje se sa svojim timom trudi uspješno realizirati. Ovaj mladi muškarac zauzeo je tron, te po odluci Ladies In zajednice postao In muškarac za mjesec maj.
– Razni su izazovi s kojima se susrećem svakodnevno. Da bi se ostvarili određeni ciljevi moraju se napraviti dobre podloge za ostvarivanje istih. Trebaju se osigurati svi potrebni uslovi za rad, razmišljati o konkurenciji, voditi računa o odnosima u firmi, ali i izvan nje. Neophodno je obezbiejditi sigurnost u poslovanju… Veoma bitan izazov je i motiviranje zaposlenih. Nemoguće je postići bilo kakav uspjeh, bez profesionalaca koji, osim što posjeduju neophodno znanje, ne bježe od bilo kakvog posla koji data situacija nalaže. Volim i trudim se biti okružen ljudima koji ne pate od kompleksa poslovne pozicije i položaja već su, naprotiv, prilagodljivi i spremni učiniti sve neophodno, kako bi pobijedili u nekom poslovnom izazovu.
Šta je potrebno za uspjeh u poslu kakav je Vaš?
– Kao i u svakom drugom poslu, potrebno je da se poklopi dosta stvari. Prije svega smatram da su bitni volja, strpljenje, želja za stalnim učenjem i nadograđivanjem sebe. Raditi u autoindustriji nije baš jednostavno i lako, kao što to prikazuje u ovom slučaju brend kojeg zastupamo. Bitno je biti okružen i sarađivati s ljudima koji su profesionalci u svom poslu i od kojih se dosta stvari može naučiti. Kao i u svakom poslu ima uspjeha i padova. Međutim, uz pravu volju i želju uvijek dođe i ta doza sreće koja je, htjeli mi to ili ne, jedan od važnih faktora uspjeha.
Kako započinje Vaš radni dan?
– Radni dan započinje jutarnjim sastankom sa rukovodiocima odjela u firmi, gdje prva tema nije poslovna obaveza, nego neka lijepa anegdota koja se dogodila. Nakon uvodnog razgovora, rasporedimo poslovne obaveze i idemo u realiziranje istih. Kada radite ovako dinamičan i zanimljiv posao, gdje se stalno dešava nešto novo, često obaveze odvedu i u neku drugu stranu od one koju ste ujutro planirali.
Vaš najveći poslovni izazov bio je?
– Najveći poslovni izazov bio je imenovanje za direktora kompanije STARline Sarajevo. Glavna pitanja bila su kako izgraditi iskren i kvalitetan odnos sa zaposlenim, kako unaprijediti poslovanje i odgovoriti na sve zadatke i ciljeve koju su postavljeni ispred mene… Sada, dvije godine nakon toga, mogu s ponosom konstatirati da imamo veoma dobar tim koji funkcionira, da smo broj zaposlenih povećali, prodajne rezultate udvostručili i da zajedno idemo u pravom, željenom smjeru.
Električni automobili
Koji su, po Vama, novi trendovi u autokompanijama?
– Živimo u vremenu tehnologija, stalnih promjena, noviteta, gdje moramo toliko brzo pratiti dešavanja na tržištu ukoliko želimo ostati u igri. Novi trendovi u autoindustriji svakako su električni automobili, koji više nisu daleka budućnost, već postaju redovna pojava na evropskim cestama. Električne automobile možemo sresti i u našoj državi, iako u veoma malim količinama, ali doći će ubrzo vrijeme kada će se i to promijeniti. Tu je i “pretplata na automobile”, ili rent-a-car, koji je sve je prisutniji na globalnom tržištu. Prije 10-ak godina vlasništvo nad automobilom smatralo se iznimno važnim, no danas, kada se na tržištu nudi mnoštvo alternativa, sve manji broj ljudi smatra kako oni nužno trebaju biti vlasnici automobila. Rent-a-car posao u BiH je u velikom porastu što je jedan od dokaza novih trendova. “Virtuelni saloni za kupovinu i digitalni izvori za kupovinu automobila” su nešto na čemu autoindustrije ubrzano rade. Prije 20-ak godina ljudi su imali prilično mali broj informacija o modelu kojeg su namjeravali kupiti. Najčešće se o automobilima otkrivalo iz raznih literatura i automagazina. Vremena su se promijenila i danas potencijalni kupac ima velik broj izvora iz kojih se može informirati o modelu, od YouTube videa, društvenih mreža pa sve do različitih stranica na kojima vlasnici razmjenjuju svoja iskustva.
Kupac može doći u salon i već unaprijed znati sve detalje o automobilu kojeg namjerava kupiti. Danas većina proizvođača automobila na generalnim stranicama ima prodajne konfiguratore gdje klijent može opremiti vozilo čak i do najsitnijih detalja i potpuno informiran doći u salon. Sljedeća su “autonomna vozila”, gdje proizvođači automobila zadnjih godina rade na širokoj implementaciji tehnologija, koja će korjenito promijeniti način upravljanja automobilima. Danas je veoma teško naći proizvođača vozila koji nema razvijen program autonomnih vozila. Međutim, neće se to tako brzo desiti na našem tržištu.
Mercedes, kojeg zastupa Vaša kompanija, veoma je specifičan i tradicionalan. Koliko su kupci vjerni ovom brendu danas?
– Mercedes-Benz kao brend je svakako veoma specifičan i sam po sebi daje moć, luksuz, sigurnost. Kupci Mercedesa su vjerni brendu. Mercedes-Benz zaista posvećuje mnogo pažnje svojim kupcima. Vodi se računa o svakom detalju, svakoj sitnici, jer voziti Mercedes je nešto posebno.
Je li istina da Mercedesa ne može voziti svako?
– Istina. Postoje kupci koji bi gotovo po svaku cijenu vozili Mercedes, iz više razloga, a jedan od glavnih je što “srebrena zvijezda” daje nešto što u društvu osigurava poseban status, nešto što ima tradiciju, nešto u čije kvalitete se ne sumnja. Kupci se povezuju s Mercedesom, žive Mercedes, posebna je to konekcija…
Za koje modele iz svoje ponude biste voljeli da imaju bolje prodajne rezultate?
– To je svakako nova generacija kompaktnih vozila (NGCC), u koju spada A, CLA, B, GLA klasa. Tržište BiH je specifično i svakako da se razlikuje u odnosu na Evropu kada je u pitanju ovaj segment prodaje. Tipovi vozila kao što su A, B, CLA, GLA su vozila, koja su namijenjena mlađoj populaciji stanovništva. Međutim, tržište koje zastupamo, nažalost nije idealno za kupovinu ovih modela…
Koji su Vaši ciljevi za ovu godinu u našoj zemlji?
– Ljestvica rezultata je podignuta veoma visoko. Kao i svake godine, težimo ka većim, boljim rezultatima kako prodaje, tako i postprodaje. Prodajni i postprodajni ciljevi su poredani po segmentima, jer na sreću radimo brend koji ima i putnički i komercijalni sektor. Ako je suditi po početku godine, ovo će biti godina Mercedes-Benza. Međutim, kao glavni cilj od samog početka jeste nastaviti našim klijentima pružati uslugu kakvu zaslužuju jer koriste premium brend, kakav je Mercedes-Benz. Nuditi cjelovitu prodajno-servisnu uslugu za putnički, transporterski, kamionski i autobusni program Mercedes-Benz vozila je moguće samo uz primjenu i ispunjavanje visokih standard koncerna DAMILER AG. Većina standarda je okrenuta ka zadovoljenju potreba korisnika Mercedes-Benz usluga ili proizvoda. Dužnost nam je graditi i održavati dugoročne odnose s klijentima, nudeći jedinstvene proizvode i usluge prilagođene njihovim individualnim potrebama.
Široka lepeza
Pretpostavljamo da i Vi vozite Mercedes. Koji model je Vaš favorit i zašto?
– Teško je izabrati favorita u ovakvoj konkurenciji. Slatke muke, zar ne? Neka to bude novi Mercedes-Benz CLS. CLS sam po sebi predstavlja spoj elegancije i snage. Nova, treća generacija CLS-a je ostala vjerna svojim karakterističnim oštrim linijama s kombinacijom komfora, praktičnosti, elegancije, dinamičnosti coupe vozila.
Koji automobil iz Vaše kompanije biste preporučili uspješnoj, poslovnoj, samouvjerenoj dami?
– Veoma teško, ali i slatko pitanje, zato što Mercedes-Benz ima zaista široku lepezu proizvoda i mnogo pažnje posvećuje ljepšim polovinama. Teško je izdvojiti jedan model, pa sam izdvojio nekoliko njih, između ostalog A, CLA, GLA, GLC i GLC Coupe.
Koje karakterne osobine kod ljudi najviše cijenite?
– Kod ljudi najviše cijenim poštenje/integritet. Ako razgovaramo o karakternim osobinama zaposlenih, onda tu moramo voditi računa o više karakternih osobina. Izdvojio bih svakako poštenje, marljivost, fleksibilnost, povjerenje, timski rad, poslovni entuzijazam. Na moju sreću, okružen radnim kolegama koji znaju primiti ali i dati kompliment, znaju podnijeti kritiku, imaju smisla za humor i rade za dobrobit firme. Kada ste okruženi ovakvim timom, uspjeh mora doći.
Šta u poslu nikada ne opraštate?
– U poslu ne opraštam ponovljeni bezobrazluk. Kada se desi neka greška, a greške se dešavaju, kako meni, tako i mojim saradnicima, uvijek se nađe način da se greška ukloni ili minimizira. Bezobrazluk je nešto što zaista ne podnosim i jedna je od osobina koje ne volim ni komentirati.
Šta za Vas znači kvalitetno provedeno slobodno vrijeme?
– Kvalitetno provedeno slobodno vrijeme, je vrijeme provedeno s porodicom, prijateljima i dragim ljudima. Ono u čemu najviše uživam u zadnje dvije godine jeste vrijeme provedeno s bratovom kćerkom koja nam je svima promijenila život na bolje.
S obzirom da se bavite prodajom automobila koji se voze brzo. Kakav imate stav o brzoj vožnji?
– Apsolutno ne podržavam brzu vožnju i jedan sam od najvećih protivnika brze vožnje.
Kvalitetan radni tim
Jeste li radoholičar?
– Ako radoholičar znači raditi duže od osam sati dnevno i ako se razmišlja stalno o poslu i unapređenju posla, onda bih se možda i mogao svrstati u tu kategoriju. Međutim, kvalitetno planiranje radnih aktivnosti, kvalitetna organizacija i kvalitetan radni tim su nešto što mene razlikuje od klasičnog radoholičara koji nema vremena za privatne stvari, slobodno vrijeme i ostale aktivnosti koje život čine zanimljivim i sretnim. U godinama sam kada imam dovoljno vremena i za posao i za druge van poslovne aktivnosti.