Amna Džambić Branković: Šarmantna i odvažna

 „Nakon završenog magistarskog studija svoju karijeru počela sam u najvećoj bh. kompaniji Bingo. Tu sam dobila priliku da, uz odlične mentore, razvijem strateški pristup rješavanju problema, ali i upoznam različite segmente poslovanja, od proizvodnje, distribucije, maloprodaje, marketinga, property managementa…“

\"\"

Razgovarala: Indira Delić

Amna Džambić Branković – uspješna je bh. poduzetnica i marketinška stručnjakinja s dugogodišnjim iskustvom. Dio je marketinga najveće kompanije Bingo d.o.o., te je partnerica u marketinškim agencijama Via Media i Branded. Njen poslovni put zahtijevao je, kako kaže, mnogo učenja, grešaka, dobrih i loših odluka i ljudi, uspjeha i neuspjeha – što je sve na kraju oblikovalo u osobu kakva jeste danas i kakva želi biti.

Realnost je da postoji mnogo puteva do uspjeha, a ne samo jedan put. Nakon završenog magistarskog studija svoju karijeru počela sam u najvećoj bh. kompaniji Bingo. Tu sam dobila priliku da uz odlične mentore razvijem strateški pristup rješavanju problema, ali i upoznam različite segmente poslovanja, od proizvodnje, distribucije, maloprodaje, marketinga, property managementa… Rad s liderima i iskusnim menadžerima mi je omogućio edukaciju, izgradnju dodatnih vještina i sposobnosti posmatranjavelike slike. Tokom cijelog procesa primijetila sam ogroman, nažalost, neiskorišteni prostor u razvoju domaćih brendova i odlučila da iskustvo iz retaila spojim sa svojom ljubavlju prema marketingu i izgradnji brendova. Moja karijera razvijala se zahvaljujući radu u marketinškoj agenciji, gdje mi stečeno iskustvo značajno pomaže prilikom rukovođenja, a posebno prilikom kreiranja novih brendova ili konsaltinga za već izgrađene brendove. Međutim, bez obzira na ubrzani razvoj karijere, još uvijek me čekaju različite faze, mnogo usavršavanja i stjecanja iskustva ka ostvarenju profesionalnih ciljeva – kaže Amna na početku našeg razgovora.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan, jeste li radoholičarka i kojom poslovnom filozofijom se vodite…

– Iako se trudim da budem disciplinirana i produktivna, uvijek bih voljela da imam više vremena za sve što sam zamislila i obećala. Najvažnije mi je da je posao obavljen. Nikada neće biti idealno, jer ne raspolažemo neograničenom količinom vremena, dok je obim posla uglavnom beskonačan. Ne gubim vrijeme težnjom ka idealima i savršenstvu, ali težim da uvijek postoji strategija, izvršenje i ponavljanje. Bitno mi je da sam prisutna, da komuniciram, da dijelim informacije s kolegama, te da donosim odluke u kratkom roku.

\"\"

Koliko je za uspjeh potrebno riskirati? Koliko puta ste Vi to učinili?

– Rizik je uvijek prisutan u poslovnom životu. Mojim odlukama prethode kalkulacije i procjene, te savjetovanje s ljudima koji me okružuju, privatno i poslovno. U poslu kojim se bavim, rizici se najviše vežu uz investicije i širenje poslovanja. Jedna od važnijih odluka i investicija u ovom trenutku je novi savremeni poslovni objekat Via Medije, koji planiramo završiti do kraja godine i koji će biti jedinstven projekat u BiH, ali slobodno mogu reći i regiji. Objekat koji će biti dizajniran tako da potječe kreativnost, a u saradnji s Via Media timom bit će platforma za razvoj novih generacija kreativaca, menadžera i stratega. Za poslovni uspjeh nerijetko riskiramo privatni i društveni život i zdravlje, ali je važno s vremenom postaviti određene granice.

Desi li se, ipak nekada, da Vam ponestane ljubavi za to što radite? Šta je Vaš konstantni pokretač?

– Za mene je to više pitanje prilika i okolnosti, nego li ljubavi. U poslovnom svijetu brojni su nepredviđeni izazovi, koji ponekad mogu utjecati na vašu motivaciju. Moj izvor inspiracije su ljudi s kojima radim, ideje koje se svakodnevno rađaju, kampanje koje zažive, brendovi koje smo razvili i koji su konkurentni na tržištu, pohvale, osmijesi, lijepa riječ, veliki ciljevi i još mnogo stvari koje vrate vjeru u sve ono što radite.

„Moj izvor inspiracije su ljudi s kojima radim, ideje koje se svakodnevno rađaju, kampanje koje zažive, brendovi koje smo razvili i koji su konkurentni na tržištu, pohvale, osmijesi, lijepa riječ, veliki ciljevi i još mnogo stvari koje vrate vjeru u sve ono što radite“

Biste li danas mogli svoj život zamisliti negdje drugo, osim u BiH?

– Ne, i vjerujem da se to neće promijeniti.

Ko Vam je najveći kritičar?

– Sama sebi, najveći prijatelj i neprijatelj.

\"\"

Kome ste najzahvalniji za sve što ste ostvarili do sada…

– Porodici i suprugu Adnanu, jer su mi najjači vjetar u leđa.

Na šta se svodi vaša njega, koliko ste često na beauty tretmanima i šta obično preferirate kada je riječ o make-upu?

– Posvećujem pažnju svakodnevnim beauty rutinama i jednostavno uživam u tome. Make-up i stil odijevanja se mijenjaju na osnovu dnevnog raspoloženja, ali volim eksperimentirati. Ne bojim se mijenjati boju, dužinu kose, stilove šminkanja i odijevanja, ali sada sam već naučila šta mi najviše odgovara. Trudim se barem jednom mjesečno otići na tretman lica i tijela, dva do tri puta sedmično u teretanu, šetati i boraviti u prirodi. Moja ljubav i interes prema kozmetici i iskustvo koje Via Media posjeduje u segmentu kozmetike nas je inspirirala na jedan novi put, a to je razvoj kozmetičkog brenda prirodne kozmetike, koji je trenutno u fazi pripreme. Sigurna sam da kreiramo brend koji će mnogi voljeti.

\"\"

Kakav je vaš stav o estetskoj hirurgiji?

– Podržavam sve zbog čega se osoba osjeća ljepše i samopouzdanije.

Koliko privatno pažnje posvećujete modi…

– Modi posvećujem dovoljno vremena i uživam u tome. Godinama sam gradila svoj stil, ali i dalje volim eksperimentirati. Podržavam sve domaće, pa tako i naše domaće dizajnere, za koje vjerujem da mogu konkurirati svjetskim dizajnerima.

\"\"

Uz sva poslovna postignuća, uspjeli ste se ostvariti i kao supruga i majka. Zadaju li žene danas sebi previše obaveza kako poslovno, tako i privatno?  Da li društvo od nas očekuje previše ili same sebi postavljamo velike ciljeve?

– Naše nepregledne liste obaveza, različiti narativi s kojim živimo, traženje stalne validacije od strane drugih ljudi, postavljanje velikih ciljeva i kažnjavanje sebe za neispunjenje istih, traženje ravnoteže između privatnog i poslovnog života – koja zapravo i ne postoji, stalno nas dovodi do toga da mislimo da ne uspijevamo i da gubimo ljubav prema sebi. I najuspješnije žene znaju da ravnoteža nije savršeno stanje i da je često ne uspijevaju pronaći. Vjerujem da uz mikropromjene i biranje jednostavnosti možemo utjecati i otpuštati sve ono što nas se ne tiče i biti samosvjesnije. Moj odnos prema svemu se promijenio kada sam postala majka i kada sam shvatila da je moja kćerka moj najveći izvor mira i iskrene ljubavi. Suprug Adnan me oduvijek podržava u svim odlukama, i mnogo utječe na to da bez obzira na sve poslovne obaveze, uvijek pronađem sreću u malim stvarima.

Vaš savršen slobodan dan…

– Bilo koji dan uz porodicu, jer se tada najljepše osjećam.

\"\"

Najbolja poslovna škola

 – Imala sam sreću da radim s liderima i profesionalcima – od kojih sam mnogo učila. Svi oni dijele nešto zajedničko, a to je znanje, da imaju visoke standarde, da prihvataju greške – kao sastavni dio poslovnog puta, da su istrajni i dosljedni. Sretna sam što imam veliki broj uzora, a učiti od najvećeg bh. poduzetnika, mog oca Senada je najbolja poslovna škola –  koja nigdje drugo ne postoji. Pored oca tu je i moja majka koja me naučila najvažnijim životnim vrijednostima, Ljiljana koja svojim jedinstvenim načinom liderstva usmjerava na pravi put, Vesna koja sa svojim visokim standardnima profesionalizma i kreativnosti nesebično dijeli znanje, Edin koji motivira na stalni rast i razvoj, te velikog broja kolega i kolegica koji me svakodnevno inspiriraju.