Arnel Vučić: Oda vječnoj ljepoti žene

Moje najveće zadovoljstvo proizilazi iz činjenice da je kolekcija satkana iz ogromne ljubavi prema modi, te da slavi vječnu ljepotu žene u ovom ili onom obliku, ma kakvu metamorfozu doživjela ženska ljepota je vječna, neprolazna i uvijek podjednako interesantna – poručuje talentirani bh. dizajner koji je ovog ljeta lansirao haute couture kolekciju, te je simbolično nazvao „Metamorphosis“

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

Zlatne i nude nijanse domi nantne su boje nove haute co uture kolekcije, koju potpisuje naš dizajner Arnel Vučić. Deset jedin stvenih unikatnih komada koji su ovog ljeta izašli iz njegove radionice, simbolično je nazvao „Metamorphosis“, jer se, kaže, poigravao formom iz outfita u outfit, pa čitavu kolekciju karakterizira promjenjivost. Svaki komad u ovoj liniji visoke mode ručni je rad koji je iziskivao veliku preciznost i vrijeme poput „zlatne haljine“, sačinjene od milion perlica u nekoliko slojeva.

\"\"

Moje najveće zadovoljstvo proizilazi iz činjenice da je kolekcija satkana iz ogromne ljubavi prema modi, te da
slavi vječnu ljepotu žene u ovom ili onom obliku, ma kakvu metamorfozu doživjela ženska ljepota je vječna, neprolazna i uvijek podjednako interesantna – poručuje Vučić. 

Lansiranje nove kolekcije za nas je bio povod da s ovim dizajnerom porazgovaramo o svemu što radi, ali i trenutnom stanju na bh. modnoj sceni. 

Nedavno ste nas obradovali novom kolekcijom „Metamorphosis“. Znamo da ste u nju uložili dosta ljubavi, no
koliko je uloženo truda i rada? Koliko dugo je kolekcija, zapravo, nastajala?

\"\"

– Budući da je riječ o haute couture kolekciji, sama izrada kolekcije je najkreativniji dio, ali i veoma dugotrajan proces. Ove haljine ne rade se tehnikama koje su zastupljene kod komercijalne “mode” i ne postoje nikakvi recepti za ubrzavanje procesa i “štancanje” modela, tako da iziskuje sigurno od četiri do šest mjeseci rada.

Okupili ste i veoma profesionalan tim za predstavljanje kolekcije „Metamorphosis“. Koliko Vam je važno da ste okruženi inspirativnim ljudima?

\"\"

– Veoma mi je bitno s kim radim. Kod mene ne postoji plan B, kada imam neku viziju, ne volim da se to narušava i krivi. Ova finalna verzija promotivnih fotki je zapravo drugo snimanje „Metamorphosis“, pošto mi se prvo nije dopalo, pa nije ni objavljeno. Veo ma mi je bitna kreativna energija ekipe i ljudi za koje znam koliko su dobri i koliko mogu izvući od njih, te da na
pravi način prepoznaju moju viziju, ideju.

\"\"

Možete li nam već sad reći kakve su reakcije na posao koji ste obavili? Kako se poklonicima Vašeg rada dopadaju nove haljine?
– Jako sam zadovoljan urađenim jer znam da to ne može svako, znam koliko to traži. A pohvale i kritike sve saslušam, od ljudi čije mišljene cijenim i ljudi koje kako-tako poznajem. Jer, ne vrijedi uzimati previše ni pohvalu, ni kritiku koja nema težinu.

Je li „golden dress“, haljina sa milion zlatnih perlica, zvijezda ove kolekcije?

– Definitivno je svaka drugačija na svoj način, a ta haljina mi je istinski draga, jer je u cijelosti izvezena perlicama. Tako da ona ima fantastičnu teksturu, i to je nešto što je lični dizajnerski pe- čat, jer nema šanse da se pojavi u bilo čijoj kolekciji. Stvorili ste unikat, svaki djelić haljine je unikatan.

Kakvim damama je namijenjena „Metamorphosis“?

– Ženama koje ponekad vole da zablistaju i na taj glamurozan i skup na- čin, da promijene svakodnevni dress code i da se otisnu malo iz realnosti. Svi mi ponekad imamo potrebu da pobjegnemo iz svakodnevnog okruženja i da, barem nakratko, uživamo u nekom drugom “filmu”. Budući da ovo nisu haljine za česte prilike, nego za posebne momente, onda su i namijenjene svim
ženama koje se smatraju posebnima.

 A prilike da se ovakve haljine nose u BiH veoma su rijetke. Izuzmemo li crveni tepih SFF-a, gotovo da ih i nema.
Iz Vašeg iskustva, kakva je potražnja za „haute couture“ komadima u na- šoj zemlji?

-U našoj zemlji, što me pomalo frustrira, čak 95 posto ljudi ne shvaća šta je haute couture, pa haljinu koja se radila dva mjeseca i vezla bobu po bobu, izjednačavaju s krpom iz Istanbula. U Francuskoj ljudi znaju, što znači mi smo takvi, oni onakvi.
Tako naš crveni tepih nije kao onaj u Cannesu.

Možete li, iskreno, „naplatiti“ svoj rad ili ovakve kolekcije naši dizajneri više  prave iz zadovoljenja vlastitih potreba?

– Pa proda se dio kolekcije, ako pokrijete 40 posto uloženog, to se smatra dobitkom. Ove kolekcije se rade za prezentaciju, jer je to “teren” gdje na svakom centimetru pokazujete svoj rad, svoj DNK. Pa ni Chanel, koji ulaže milione, ne rasproda svoje haute couture kolekcije, jer do Chanelovih haute couture komada ne možete ni doći, čak i ako imate te silne pare, osim ako u kupovinu
ne dolazite s preporukom ili ukoliko niste stari, redovni kupac.

Kad već govorimo o SFF-u, je li na ovogodišnjem crvenom tepihu bilo Vaših kreacija? I općenito, kakav stav imate po pitanju „posuđivanja“ odje će javnim ličnostima?

– Nije mi prioritet. Sarajevo Film Festival izuzetno poštujem i baš zbog toga, ne trebam svojih pet minuta tražiti na ulazu. Ja u SFF-u uživam na jedan drugi način. Volim otići na projekcije i vidjeti kreativni rad ljudi iz filmske branše. OK mi je da se pojavi neka haljina na crvenom tepihu, jer sam jedan od rijetkih domaćih dizajnera koji rade haljine baš za te prilike, ali nisam od
onih koji bi teglio za rukav i cimao nekoga da nosi moje kreacije. Smatram da sam i više nego korektan, uloživši ogroman trud u neku haljinu, a na drugima je da to traže?

Griješimo li ako zaključimo da volite da se držite po strani, te da Vaš rad nije dovoljno primijećen na našoj sceni? Je li to Vaš izbor ili…

– Možda to tako izgleda, svjestan sam. Ali smatram se ostvarenim. Imam klijente, radim haljine kakve drugi domaći dizajneri ne rade i svi oni znaju koliko rada je tu uloženo. Ali opet ka- žem, nisam od onih koji će napraviti majicu i zvati urednike i gnjaviti za objavu. Nemam ništa od toga da sam „kralj Instagrama“, a da u realnom životu nemam ništa osim lajkova. Ovako sam svjestan da imam svoj rad, fotografije koje to ovjekovječe i da je to jak dio bh. mode. I to će ostati.

Na kraju, otkrijte nam kako Vi danas vidite modnu scenu u BiH?

– Modna scena je mrtva godinama. Primijetio sam nekoliko dizajnera koji rade nešto ozbiljno, imamo jednog ili dva frizera i nekoliko šminkera koji imaju težinu u svom radu. Ostalo je zaista sve nekako na “bosanski” način. To mi je tužna slika.