Verbalno zlostavljanje je najčešći oblik nasilja sa kojim se žrtve susreću, jedna od pet žena redovno je izložena ovom obliku zlostavljanja
Novo istraživanje* kozmetičke kompanije Avon i globalne fondacije NO MORE otkriva da je jedna od pet žena redovno izložena verbalnom zlostavljanju od strane intimnog partnera. Znajući da je svaka treća žena žrtva nekog od oblika nasilja, važno je prepoznati baš ovaj, verbalni oblik, jer ga je najteže okarakterizirati kao nasilje i prečesto se previdi te prihvata kao normalno.
Istraživanje, kojim se ispitalo više od 8300 žena u osam država svijeta, uključujući Veliku Britaniju, Poljsku i Italiju, također je pokazalo da gotovo dvije od pet ispitanica u dobi od 25 do 34 godine doživljavaju potencijalne znakove verbalnog zlostavljanja u svojoj vezi – dakle, najviše baš u trenucima zasnivanja ozbiljnih veza. Kao rezultat toga, više od trećine žena (36%) nesigurno je u pogledu vlastite vrijednosti.
Ove godine tokom 16 dana aktivizma u borbi protiv nasija nad ženama koje se globalno počinje 25.11. naglasak stavljamo upravo na verbalno nasilje i njegovu ulogu u prisilnoj kontroli te pomoći da se takvo prepozna: kampanju buđenja svijesti pratite na Avonovom Instagram profilu @avonba i dijelite znakove prepoznavanja – važno je doprijeti do svake osobe, prijateljice, sestre, žrtve nasilja.
Važno je znati prepoznati nasilje, kako bi mogli reagovati i progovoriti #SpeakOut!
Na pitanje o traženju podrške u vezi s problemima verbalnog zlostavljanja, jedna od 10 žena (10%) izjavila je da ne zna kome se obratiti, a dvije od 10 nisu mogle poduzeti ništa jer imaju partnera koji sve kontroliše te nemaju samostalnu moć odlučivanja ili se previše boje posljedica. Ove prepreke traženja pomoći rezultiraju time da mnoge žrtve ostaju zarobljene u nasilnim odnosima.
Skoro polovina žena (47%) doživjela je negativne komentare od strane partnera o svom izgledu, inteligenciji, poslu i karijeri, težini i odjeći. Više od polovine (55%) žrtve su ograničavanja komunikacije s porodicom, prijateljima – manipulacije koja dovodi do otuđivanja i lakše kontrole od strane zlostavljača.
Od OKRETANJA GLAVE do PROGOVARANJA PROTIV NASILJA
Od žena koje su bile izložene verbalnom zlostavljanju, 16% ih je tražilo podršku, pri čemu je 30% tih žena otišlo do člana porodice, a 26% do prijatelja. Unatoč relativno malom broju u ovoj anketi, zanimljivo je da su neke ispitanice rekle da su tražile podršku od vanjskih izvora kao što su terapeuti ili frizeri (2%) te njihovi Avon kontakti (2%). U odnosu koji se kontroliše, gdje je zlostavljač izolirao žrtvu od prijatelja i porodice, može se dogoditi da baš ovakve skupine, koje su jedini nenadgledani odobreni kontakt, budu ta važna linija spasa. Dakle, to može biti svako od nas.
S mrežom odnosa unutar vlastite zajednice, Avon nudi obuku za svojih pet miliona Avon članova širom svijeta, uključujući alate s resursima za prevenciju, posmatranje i podršku. Obuka se također nudi nizu zaposlenika volontera/ambasadora koji su kontakt podrške kolegicama koje možda doživljavaju porodično nasilje, regulisano putem Avonovog globalnog protokola o rodno uslovljenom nasilju.
Od VLASTITOG DJELA do GLOBALNOG POKRETA
Među ženama širom svijeta postoji snažan osjećaj da je potrebno učiniti više na educiranju mladića o njihovim uvjerenjima i stavovima prema ženama (81%), a više od tri četvrtine žena vjeruje da postoje duboko ukorijenjeni problemi u društvu, u smislu kako se muškarci odnose prema ženama, a koje treba riješiti.
Razbijajući šutnju oko rodno uslovljenog nasilja: Avon i NO MORE pokrenuli su ovu globalnu kampanju dizanja svijesti kako bi ljudima pružili ključne informacije o znakovima verbalnog zlostavljanja, što učiniti ako je neko koga poznajete u nasilnoj vezi i gdje se obratiti za pomoć, uključujući zbirku inspirativnih priča preživjelih. Kako bi podržao žene koje su doživjele zlostavljanje i kao dio svoje 135. godišnjice postojanja, Avon također priprema donaciju u iznosuod 1,35 miliona dolara bespovratnih sredstava nevladinim organizacijama širom svijeta za finansiranje projekata podrške za život nakon zlostavljanja.
Angela Cretu, Avon CEO: “Naše istraživanje naglašava koliko je ključno poticati razgovor o svim oblicima rodno uslovljenog nasilja, bilo verbalnog, emocionalnog ili fizičkog. Toekom posljednjih 15 godina, Avon svojom misijom želi stati na kraj nasilju nad ženama i srušiti zid šutnje. S pet miliona Avon članova širom svijeta, s još više korisnica i zaljubljenica u Avon, predani smo obuci u prepoznavanju znakova, sigurnim razgovorima i konkretnoj podršcii lokalnim nevladinim organizacijama. Ovih 16 dana aktivizma pozivamo ljude koji nisu sigurni šta je verbalno zlostavljanje, da upoznaju znakove, da ih i sami podijele na svojim društvenim mrežama: da se žrtve ne osjećaju izolovano, da znaju da nisu same.“
Svako od nas svoj doprinos može dati narudžbom Avonovih proizvoda sa znakom beskonačnosti.
Sav neto prihod donira se lokalnim organizacijama kako bi se konkretno pomoglo u borbi protiv nasilja, te se pokreću važne kampanje buđenja svijesti o ovom problemu.