Većina ljudi se u poslovnom svijetu sve češće susreće s problemom odbrane svog rada, ideja i truda od onih kojima nije problem to sve prezentirati kao svoje. U eri moderne tehnologije, danas se skoro sve svodi na copy-paste, pa je potrebno poduzeti odgovarajuće mjere kako biste zaštitili svoj rad
Zakoni u današnjem vremenu omogućavaju vam da protektirate svoj proizvod, ali šta ako je taj proizvod vaše znanje i iskustvo? Pitanje je jasno: je li teško i kako naći granicu između onih koji plagiraju i onih koji vaše znanje i iskustvo koriste da bi naučili?
Kako se postaviti kada na društvenim mrežama naiđete na ono što je plod vašeg rada?
Borba za dokazivanje
Sve što pravimo sami, sve u šta smo unijeli svoj pečat i autentičnost, može se zaštiti u Zavodu za intelektualno vlasništvo, jer je autorsko djelo, ali nažalost obično ne saznamo kada neko preuzme zasluge za naš rad.
Zahvaljujući enormnom prostoru koje danas imaju društvene mreže i činjenici da su postale skoro, pa glavni oblik komunikacije pa čak i u poslovnom svijetu, puno lakše je otkriti ko su plagijatori vašeg znanja. Ipak, sve ono što smo naučili i znanje kojim raspolažemo, jedina je stvar za koju sami odlučujemo kako ćemo raspolagati time; hoćemo li znanje dijeliti besplatno ili naplaćivati po cijeni za koju smatramo da vrijedi. To je samo i isključivo naša odluka i niko nam je nema pravo uzeti.
Kada otkrijemo da nam je to pravo oduzeto i da neko kopira naše modele, i u privatanom, a naročito u poslovnom svijetu, slijedi nam borba za dokazivanje autentičnosti i upravo je ona jedan od ključnih razloga zašto mnogi poduzetnici napuštaju biznis okrećući se nečem novom, jer u borbi za svoja prava konkurencija obično nije lojalna.
Jedno je sigurno, tržište je dovoljno veliko da svako može biti originalan i prodati svoj proizvod bez preuzimanja tuđeg i svojatanja kao vlastitog, jer takav biznis model nije poželjan ni u jednoj branši.
Besplatan savjet je najskuplji
Posljednih godina sve se više kao poslovna opcija uzima copy-paste metoda koja, onima koji prihvataju takvu opciju, pruža ekspresan ulazak na tržište i mogućnost rušenja cijena jer iza njihovih imena ne stoji mukotrpan rad i uloženi kapital. Takav metod poslovanja dovodi do pada kvalitete na tržištu i zahtjeva posebnu pažnju prilikom izbora za koju opciju ćete se odlučiti.
Postoji i ona dobro poznata: „besplatan savjet je najskuplji savjet“ i zapravo isto vrijedi za bilo koji proizvod ili uslugu jer ako je cijena nestvarno niska u odnosu na konkurenciju, i u prvi mah vam je i više nego dobra, obično se iza toga krije neka zamka.
Iz tog razloga poduzetnici koji su teškim trudom pokrenuli svoju kompaniju, svoj brend ili uslugu, ne bi trebali dozvoliti da im takva konkurencija diktira cijene.
Jasno recite svoja pravila i ne dozvolite da neko drugi diskutuje o tome koliko vrijedite jer niko ne može znati šta stoji iza vašeg rada, osim vas lično. Ukoliko ste spremni nekome nešto dati besplatno, onda neka to bude prema vašim uslovima i pravilima.
Pored toga što se pokušavamo izboriti za svoje mjesto u svijetu biznisa susrećući se sa mnoštvom prepreka, morali bismo još i čitati između redova i poznavati nečije namjere, tačnije saznati da li je spreman ukrasti vam ideju, proizvod ili savjet. Možda nemate baš najbolja oružja za borbu jer uvijek će biti onih koji su svoj poslovni model prepoznali ugledajući se na radnicu koja radi u kopirnici, ali ono što sigurno ne morate, jeste spuštati vlastite kriterije radi drugih.