Dame uglavnom posjeduju mnoge prednosti, pozitivne karakteristike koje ih u životu čini jako uspješnim. Nažalost, nekad se dese prepreke koje ih odvedu u krivom smjeru. Kada smo svjesni vlastitih potencijala, prednosti i znanja lakše je ostvariti uspjeh pa i biti žena uspješna u prodaji.
Biti uspješan u poslu danas je imperativ modernog čovjeka i ništa manje od toga nije dovoljno dobro! To je norma koju smo sami nametnuli. Pođimo od pitanja – što je za vas uspjeh? Imaju li istu definiciju uspjeha žene i muškarci?
Možda će većina vas odgovoriti da je definicija uspjeha kod žena i muškaraca različita, no moramo vas razočarati – potpuno je ista! Kada govorimo o poslovnom okruženju i uspjehu u poslu, postavke su vrlo jasne – svi želimo biti uspješni u poslu kojeg obavljamo. Svima nam je stalo da napredujemo u karijeri, da ostvarujemo solidna do visoka primanja, da uživamo u statusu, poziciji i samoostvarenju.
U čemu je onda razlika između žena i muškaraca?
žene i muškarci različito doživljavaju samoostvarenje
žene i muškarci različito ostvaruju uspjeh.
Razna istraživanja dokazala su da žene donose odluke na drugačiji način u odnosu na muške kolege, da imaju drugačiji put do ostvarenja cilja i da koriste drugačije alate u poslovnom procesu i komuniciraju na drugačiji način. Ta razlika je osobito vidljiva u prodaji.
Svijet prodaje nije ni malo lagano područje i jedan dio ljudi izbjegava tu vještinu iz dva razloga:
ne vole prodaju
smatra da im to ne treba.
Biti uspješan u prodaji jednako je kao biti uspješan advokat ili doktor, profesor ili vatrogasac, tajnica ili pilot…
Zato je vrijeme da odbacimo pretpostavke i predrasude koje postaju prave prepreke u svakom poslu, a osobito u prodaji, i stvaraju nam probleme, pa tu prvenstveno želim potaknuti žene da naprave iskorak. Kada smo svjesni vlastitih potencijala, prednosti i znanja koje posjedujemo – lakše je ostvariti uspjeh. Iste zakonitosti vrijede i u prodaji.
Kako biti žena uspješna u prodaji?
Ovo je 5 ključnih činjenica o ženama u prodaji koje im omogućuju da ostvare uspjeh:
ČINJENICA 1. Uspješna žena u prodaji ima dovoljno samopouzdanja o svom obrazovanju, iskustvu i rezultatima koje je postigla.
SAVJET – ne tražite potvrdu tih istih vrijednosti svaki put kada se susretnete s novim kupcem, znajte da kupci uvijek „čekaju“ nesigurne!
ČINJENICA 2. Uspješna žena u prodaji ne čeka da njezini kolege i pretpostavljeni prepoznaju njezin uspjeh.
SAVJET – promovirajte sami svoj uspjeh!
ČINJENICA 3. Uspješna žena u prodaji ne čeka da se poklope sve zvijezde prije nego krene u prodajnu akciju.
SAVJET – u svakom prodajnom procesu naoružajte se znanjem o proizvodu/usluzi, konkurenciji, ali i potrošaču, te razvijajte vještinu razumijevanja potrošačevih želja i potreba!
ČINJENICA 4. Uspješna žena u prodaji ne daje izjave koje zvuče kao pitanja.
SAVJET – neka vaše samopouzdanje proizlazi iz toga na koji način ste nešto rekli, ali i da vas kupac/potrošač dobro razumije.
ČINJENICA 5. Uspješna žena u prodaji nikada ne shvaća ništa osobno.
SAVJET – u teškim prodajnim situacijama fokusirajte se uvijek na bit problema i kako ga konstruktivno riješiti. Naučite na vrijeme prepoznati konfliktnu situaciju i zaustavite je u početnoj fazi!
Žene imaju 11 % višu stopu zatvaranja prodaje
Ono što definitivno obilježava svaku uspješnu ženu u prodaji je da svaka od nas vremenom prilagođava svoj prodajni stil, vjerujemo vlastitoj intuiciji i vjerujemo u same sebe. Ako vas još uvijek nisam dovoljno uvjerila, znajte da žene imaju 11 % višu stopu zatvaranja prodaje (tzv. closing sales), što je najvažniji korak u prodajnom procesu. Žene vjeruju u izgradnju odnosa, a ne samo u push prodaju. Tako imaju i stabilnije prodajne rezultate, posvećuju više vremena potrošačima/kupcima i žele upoznati njihove stvarne potrebe. Marljive su, pouzdane i odlično organizirane, piše suvremenazena.hr
Drage dame, popis naših prednosti je impresivan, a niti prodaja više ne izgleda tako strašno. Želim da svakim danom podižete ljestvice vaših prodajnih ostvarenja!