Nekada se dolazak beba na svijet činio kao ozbiljna društvena ilegala, dok je to već prošlost. Forumi o grčevima beba, lutkarske predstave u dubokom mraku i stereotipi tipa roze za djevojčice, a plavo za dječake tretiraju se kao loše uspomene. Dječije teme su odavno dobile ozbiljnije okvire te ruše granice svijeta odraslih.
Kreativne industrijske grane, kao što su moda, dizajn i zabava, obraćaju se djeci i njihovim roditeljima s istim motom – budi cool. I to odlično prolazi. Trend se poslije Amerike sada širi i Evropom. Djeca danas znaju tačno šta žele i već imaju formiran ukus pod uticajem roditelja, ali i sveprisutnih medija. Od malih nogu pred sobom imaju širok spektar mogućnosti, zahvaljujući dostupnosti modernih tehnologija. Roditelji im ispunjavaju sve želje, s namjerom da svojim nasljednicima omoguće ono što oni sami nisu imali, pa se u pretjeranoj želji često i sami zaigraju. U pomoć im pristižu i različiti life-style magazini i portali s originalnim idejama kako pomjeriti granice savremenog roditeljstva. Da ne govorimo o Pinterestu ili Instagramu, gdje mališani cool parova postaju glavne zvijezde.
Djeca i moda
Gotovo dvije decenije unazad potrošačku kulturu karakteriše potreba da sve što kupujemo ima odrednicu IN i COOL, uključujući tu i sve što je namijenjeno djeci. Sveprisutna je poruka da ona ne samo da treba da prate aktuelni modni trend, već i da imaju sobe koje izgledaju kao izložbeni enterijeri najpoznatijih dizajnera, a uz to pohađaju kreativne radionice u koje su uključeni i njihovi roditelji.
Poznate modne kuće imaju u ponudi i dječije kolekcije, a nerijetko na regularnim revijama prošeta i pokoje dijete. Jedan od dobrih primjera je mladi model kuće Chanel, sada trinaestogodišnji Hadson Kroening, sin poznatog manekena Breda Kroeninga i kumče Karla Lagerfelda. Potom, dugi je niz djece poznatih ličnosti, koja su počela da se bave modom. Njima su svi putevi otvoreni, pa mogu birati da li će da šetaju pistama, poziraju za modne kampanje ili da ih ipak slikaju. Tako je mlađi sin Bekamovih Romeo model kuće Burberry, dok je stariji Bruklin dobio priliku da radi kao fotograf u jednoj od njihovih kampanja.
Joga za petogodišnjake
Današnji klinci, osim što su stilizovani od glave do pete i žive u dizajniranim dječjim sobama, očigledno imaju i gust raspored aktivnosti – baš kao i svoji roditelji. Kada ne idu na izložbe i muzičke festivale, pohađaju kurseve kuhanja, scenskog nastupa ili treniraju mačevanje. Džudo i balet zamijenile su druge popularne aktivnosti bliže njihovim roditeljima kao što je, na primjer, joga. U svijetu je sve više specijalizovanih joga centara za djecu uzrasta od pet do 12 godina. Popularni su i časovi meditacije, koja pomaže djeci da se što bolje koncentrišu u školi.
Novi trend – Kids Friendly
Sve veći broj restorana i kafića nastoji da se prilagodi potrebama porodica sa djecom, pa tako slastičarne nude kolače i torte u obliku superheroja i princeza, a restorani imaju i posebne dječje obroke, piše harpersbazaar.rs
Na isti način postupaju i hotelijeri pa su i putovanja s oznakom kids friendly postala mnogo prijatnije iskustvo kako za djecu, tako i za roditelje. Danas je svijet djeteta previše podređen uticaju i željama roditelja. Čini se da pokušavaju da stvore od njih ono što oni sami nisu uspjeli da postanu – lijepi, pametni i uspješni.