Nakon dugogodišnjeg rada na menadžerskim i rukovodećim pozicijama u svjetskoj revizorskoj kući i finansijskim institucijama, Dželila Čurt je imenovana za direktoricu Nove BH. Jedina žena na čelu komercijalne televizije koja je nacionalni emiter u BiH, poslovni prijelaz doživljava kao najuzbudljiviji do sada, jer joj pruža mogućnost da pored ekonomske stručnosti iskaže i kreativnu stranu svog bića. Susreli smo se uoči obilježavanja prvog rođendana Nove BH
Razgovarala: Elma Zećo; Foto: Edvin Kalić
– Radujemo se proslavi 1. rođendana, jer je iza nas godina u kojoj smo u isto vrijeme rođeni, narasli i stasali u najgledaniju televizijsku stanicu u Bosni i Hercegovini. Iako se na prvu čini kao kratak period, za godinu dana uradili smo zaista mnogo i ponosna sam na cijeli tim ljudi koji je jednakim žarom i entuzijazmom predano radio na lansiranju, a kasnije i na održivosti i prepoznatljivosti Nove BH – kaže Dželila Čurt, direktorica Nove BH, koja će rođendan proslaviti 9. oktobra sa svojim gledateljima, poklanjajući im još kvalitetniji televizijski program u nadolazećoj jesenjoj sezoni.
Nova BH je odmah na početku pokazala da želi raditi po najvišim profesionalnim i etičkim standardima. Na tim principima realizira se svakodnevno Informativni program, koji je, osim što je vizuelno atraktivan, dinamičan i usklađen s najsavremenijim tehnološkim dostignućima.
– Kroz centralnu informativnu emisiju Dnevnik Nove BH zavirili smo u svaki kutak naše zemlje kako bismo bili glas onih čiji glas se ne čuje i naše gledatelje pravovremeno informirali. Uz to sve, pomno odabranim sadržajima iz segmenta zabavnog i sportskog programa našu publiku smo zabavljali i opuštali, često nasmijavali do suza i priuštili im nezaboravne trenutke.
Ne plašim se izazova
U medijski biznis ušli ste iz industrije finansijskih institucija. Povjerene su Vam dvije uloge – uloga direktorice kompanije i uloga direktorice finansija. Koliku odgovornost ste osjećali prilikom preuzimanja nove dužnosti i kako ste generalno doživjeli ovaj poslovni prijelaz?
– Dugi niz godina sam na menadžerskim i rukovodećim pozicijama, tako da me sâm osjećaj odgovornosti na tom putu pratio u stopu. Uvijek sam svjesna i značenja i preuzimanja odgovornosti, to nekako ide prirodno uz mene. Prelazak iz jedne industrije u drugu uvijek je specifičan, ali nije neuobičajen. Tokom moje profesionalne karijere učinila sam to 2, 3 puta, s tim da je ovaj prelazak iz finansijskih institucija u medije možda najdrastičniji, ali mi je i najdraži. Ukazala mi se odlična prilika koju prosto nisam htjela propustiti. Naravno, osjećate veliku odgovornost, ali i zadovoljstvo u isto vrijeme. Uvijek testiram i pomjeram svoje granice u bilo čemu što radim. Osim preuzimanja novih dužnosti, trenutno sam jedina žena na čelu komercijalne televizije koja je nacionalni emiter u BiH. Ne plašim se izazova, osjećam posebno uzbuđenje i odlučnost, novi izazovi me motiviraju i dodatno pokreću.
S kojim izazovima ste se susretali na početku, te šta biste istakli kao najveće razlike između sadašnjeg i prijašnjih poslova?
– Najveći izazov je svakako broj poslovnih segmenata kojima moram i trebam posvetiti pažnju. Moram priznati da me možda najviše oduševljava i zaokuplja dinamičnost koju trenutno imam na poslu u odnosu na sve drugo čime sam se bavila do sada u karijeri. Uloga koju imam, te posao koji sad radim, odgovara mom karakteru, a u određenoj mjeri i moja kreativna strana može doći do izražaja. Naravno, profesionalno iskustvo koje sam stekla ranije mnogo pomaže. Ako razumiješ poslovni model kompanije, strategiju i fokus, ostvarivanje rezultata nije upitno. Zajednički nazivnik ovome je svakako dobra organizacija i odličan tim profesionalaca usmjeren ka istom cilju.
Kako biti dobar na bh. tržištu koje je preplavljeno medijskim jedinicama, te gdje vidite ključ uspjeha komercijalnih televizija?
– Fokusiramo se na gledatelje i ono šta oni žele da gledaju. Osluškujemo. Veoma nam je jasan senzibilitet naših gledatelja i to poštujemo. To se vidi iz naše programske šeme. Ne možete očekivati da budete uspješni u komercijalnom smislu, ako ne investirate. Nova BH je investirala mnogo u svoj program, imamo najkvalitetniji i najraznovrsniji program ne samo u državi, već u regiji. Pored toga, mnogo smo investirali u naš kadar, kvalitetne voditelje, urednike i menadžment tim koji “priča istim jezikom”. Naši rezultati upravo pokazuju da je to jedini ključ, ili više njih: fokus na gledatelja, investicije u program i investicija u ljude. Jedno bez drugog ne može.
Kako Nova BH ulazi u novu sezonu?
– Programski i produkcijski tim Nove BH je osluškujući apetite publike kreirao televizijski sadržaj koji će ove jeseni biti bez konkurencije. Najbolja zabava, premium sportski sadržaj, vrhunski zabavni serijski i dramski formati u novom ruhu su na Novoj BH. S dolaskom jeseni, u domove naših gledatelja donosimo i novu lifestyle emisiju Nova In, koja će gledateljima pružati dnevnu dozu razonode, inspiracije i trenutke opuštanja. Postavljat ćemo trendove i u ovom segmentu programa i kreirati sadržaj koji će publika rado gledati. Drago mi je da se našem programskom timu pridružila i Adrijana Kurtišaj, koja će zajedno s Ajdinom Kulenovićem biti zaštitno lice Nova In magazina. Posebnu pažnju posvetili smo odabiru sportskog sadržaja koji uključuje kvalifikacije reprezentacija Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske za Euro 2020., kao i kvalifikacije našeg državnog tima za Svjetsko prvenstvo u Kataru 2022. godine. Najglamuroznije takmičenje, Ligu prvaka, nakon tromjesečne pauze gledatelji ponovo mogu pratiti u našem programu. Na proljeće slijede i prijenosi utakmica Lige nacija, koje su odlična uvertira za Evropsko prvenstvo u junu naredne godine. Bit će to prava sportska čarolija koja će proputovati kroz 12 evropskih gradova, a koju će gledatelji moći ekskluzivno pratiti u našem programu. Ali tu nije kraj našim sportskim adutima. Iz porodice Nova, kojoj pripada i Nova BH, stiže nam novi televizijski kanal – Nova Sport, specijaliziran za prijenose i praćenje najvažnijih sportskih događaja. Nova Sport uskoro kreće s emitiranjem i gledateljima će nuditi raznovrstan i premium sportski sadržaj svakoga dana – 24 sata dnevno. Gledatelji će moći uživati u engleskom i španskom nogometu, američkom NFL-u, košarkaškoj Euroligi i Eurokupu, teniskim turnirima i mnoštvu sportskih sadržaja.
Politika otvorenih vrata
Kakav odnos razvijate s kolegama i kolegicama?
– Trudim se biti profesionalna, fer i korektna. Nekad se u svemu tome malo i opustimo, pa i smijeha ne nedostaje. Mnogo radimo, ali i uživamo u onome što radimo. Veoma brzo smo našli modus operandi kakav odgovara i njima i meni. Nastojim odvojiti što više vremena da ih saslušam, da porazgovaramo o dnevnim zadacima, a u isto vrijeme naglašavam šta nam je prioritet u narednom periodu i kakva su očekivanja. Čini mi se da nam to svima odgovara. Držimo se dvosmjerne komunikacije, jer smatram da samo tako možemo naprijed. Cilj mi je razviti sistem podrške između nas. Oni inspiriraju mene, a volim pomisliti da i ja njih inspiriram. Jedni bez drugih ne možemo napraviti dobar rezultat. Ono što posebno njegujemo u Novoj BH je timski duh i pristupačnost. Politika otvorenih vrata nije pravilo, prosto se podrazumijeva.
Šta, zapravo, za Vas znači biti dobar lider?
– Citirat ću John C. Maxwella: “Lider je onaj koji zna put, ide putem i drugima pokazuje taj put.” Prije svega, moraš biti posvećen onome što radiš. Dakle biti spreman ‘zavrnuti rukave’ kad god to treba. Dalje, biti iskren i etičan u onome što radiš je veoma važna poruka poslovnim partnerima i svim zaposlenim u jednoj kompaniji. Uvijek su kompanija i zaposleni refleksija lidera. Jasna komunikacija je ključna za postizanje zajedničkih ciljeva. Također, dobar lider ima povjerenja u sposobnosti svog tima i zaposlenih pružajući im mogućnost i prostor da pokažu šta mogu. Kad uz sve ovo još imaš pozitivan stav i pristup, te im odaš priznanje za ono što urade, ljudi to cijene i daju svoj maksimum. Sretan tim koji se osjeća nepobjedivo uvijek će samoinicijativno učiniti dodatan napor za bolji rezultat.
U trci s vremenom, postoje li segmenti u Vašem životu kojima biste se više posvetili da možete?
– Definitivno! Balansirati između poslovnih obaveza i vremena provedenog sa svojom porodicom jeste izazov u današnje vrijeme. Ali, uvijek vam nedostaje onih sat ili dva koje biste dodatno proveli u društvu dragih prijatelja ili učinili nešto samo za sebe. Svaki takav slobodan trenutak iskoristim maksimalno i budem baš u svom elementu. Nije važno da li je to odlazak u kino, na večeru, ili, jednostavno, kad trošim vrijeme na tipične ženske stvari.
Brojevi i menadžment
O čemu ste sanjali kao djevojčica i ko je najviše utjecao na izbor profesije ekonomistice?
– Rijetki su oni koji kao djeca sanjaju o nečemu, pa im se to ostvari u životu. Ali ono što je meni uvijek bilo jasno je to da ću raditi s brojevima i s mnogo ljudi oko sebe. Matematika je nešto što me uvijek zanimalo i što sam istraživala, a brojevi su u gotovo svim segmentima naših života. U mojoj užoj i široj porodici bilo je pravnika, inžinjera i ljekara. Čak su i profesori i najuža porodica oko mene bili ubijeđeni da ću upisati ili elektrotehniku ili mašinstvo nakon srednje škole. Odluka da upišem Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu desila se preko noći. Spojila sam sve što je bilo blisko mom senzibilitetu u tom trenutku: brojevi i menadžment. I nikad nisam požalila. Roditelji su mi uvijek bili uzor i podrška u svemu što radim i moja snaga, pa su jednostavno podržali moju odluku.
S kakvim ljudima se volite družiti?
– Vječiti sam optimista. Kažu da imam mnogo energije, pa je onda nekako i logično da me takvi ljudi najviše privlače. Ne opterećujem ni sebe ni druge teškim temama, zabavljaju me ljudi s dobrim pričama i humorom. Volim biti generalno okružena ljudima različitih karaktera, fasciniraju me. Tako uvijek saznaš nešto novo, a i naučiš.
Na koji način se opuštate?
– Svu svoju snagu i energiju crpim iz svoje najuže porodice. Ne znam kako naporan dan da imam na poslu, onog momenta kad kročim u svoju oazu, u svoj dom i kad se nađem u blizini svog sina i supruga – sve se posloži u mom univerzumu. Uspješna poslovna žena je jedno, ali biti mama i supruga je ipak ono što me najviše ispunjava. To je moj prioritet. Volimo putovati i istraživati nova mjesta, gradove, kulture. Svaki put se povežemo još više i napunimo pozitivnom energijom, pa onda školske i naše poslovne obaveze lakše završimo. Zvuči kao kliše, ali mene opuštaju i dobar film i dobra knjiga. Sve zavisi od trenutka.
Uz koju vrstu literature obično zaspite?
– Ako već imam namjeru da nešto pročitam prije nego što odem u zemlju snova, onda to mora biti nešto lagano. Beletristika, uglavnom.
Svakodnevni rast i razvoj
Poslovni model Nove BH, koji se ogleda u konstantnoj predanosti poslu, učenju, profesionalnoj nadogradnji, timskom radu, motiviranosti i kreiranju respektabilnog programa uz vođenje računa o atraktivnosti i interesima gledatelja, rezultirao je, kako kaže direktorica Dželila, pozicijom najgledanije televizije u BiH samo četiri mjeseca od početka emitiranja programa u BiH.
– U 2019. godini nastavljen je trend rasta udjela gledanosti. I dalje ćemo predano raditi na unapređenju i razvoju našeg televizijskog sadržaja, uvođenju tehnoloških inovacija, ali i kontinuiranom ulaganju u ljude i tehnologiju kako bismo zadržali poziciju medijskog lidera i odužili se gledateljima na povjerenju koje su nam ukazali. Televizijska industrija je izrazito dinamična, stoga se rast i razvoj moraju događati svakodnevno, a prilagodba novim trendovima kao i uvođenje istih moraju biti konstanta. Nova BH svoj utjecaj želi iskoristiti kako bi vjerodostojnim i objektivnim izvještavanjem kroz informativni program, ne samo apostrofirala probleme naših sugrađana, već i potaknula pozitivne promjene u bh. društvu. Istovremeno, želimo biti televizija prvog izbora u BiH i kada su zabavni i sportski program u pitanju, te našim gledateljima priuštiti vrhunsku zabavu i razonodu.