Talentirana vlasnica i osnivačica modnog brenda Monier Atelier, nakon završenog studija vizualne komunikacije i grafičkog dizajna, te aktuelnog master MBA na IUS-u, nastavit će akademski put. Uz to, kaže, svakog dana u studiju uči na drugi način – praktično. O materijalima najviše od krojačica, ali i čita, analizira i inspirira se. Upija. Predan rad donosi rezultate. Prošle godine njena kolekcija zablistala je na Milano Fashion Weeku…
Foto: Sanela Babić
– Svi se rađamo predodređeni za nešto, a u mom slučaju su to umjetnost i moda. Mislim da je važno sklonosti prepoznati na vrijeme. Najvažniju ulogu u mom slučaju imali su moji roditelji – počinje priču o uspjehu dizajnerica Hana Rudež, vlasnica i osnivačica modnog brenda Monier Atelier.
Nakon završetka osnovne škole Hana je upisala Srednju umjetničku školu u Sarajevu. Za profesoricu Bojanu Mikulić kaže da je ostavila neizbrisiv trag na njenu radnu disciplinu i pristup umjetnosti.
– Tada sam se posvetila dubljem istraživanju i učenju o historiji umjetnosti i modi. Uz to, usvajala sam crtačke tehnike, te način pripreme kolekcija. Moja prva kolekcija bila je sastavljena od haljina od papira, inspiriranih knjigom Alisa u zemlji čuda, što je bila tema mog maturskog rada. Kada umjetnost postane sastavni dio vas stalno ste vođeni željom za učenjem očarani remekdjelima velikih umjetnika te inovacijama u sadašnjosti.
Čvrsti temelji
Hana je završila studij Vizualne komunikacije i grafičkog dizajna, a potom upisala master MBA na IUS-u što, kaže, sigurno nije kraj formalnog školovanja.
– Važno je graditi čvrste temelje kako ne bi preskakali procese koji bi vas kasnije mogli poljuljati. Tako sam 2019. godine pokrenula Monier Atelier. Sam početak nije bio onakav kakav sam zamišljala. Mislila sam da će proces ići i brže. Na društvenim mrežama je dosta brendova koji su se pojavili i preko noći dosegli vrhunac.
No, njen trud, te posvećenost uz detaljnost i preciznost, kako oslikava svoj pristup radu, nakon dvije godine rezultirali su uspjehom. Realizirala je saradnju s magazinom Bazar iz Srbije, a njene kreacije su korištene u spotu grupe Hurricane…
– Slijedilo je još dosta upita za saradnju u Srbiji. Međutim, tu je već počela priča s Emerging Talentsom iz Milana, te poziv na Milansku sedmicu mode. Shvatila sam da je Monier spreman za globalnu scenu. Volim izazove i ne plašim se novog i nepoznatog.
A, posao traži vrijeme i potpunu predanost u kojoj je važno sve organizirati.
– Sarađujem s tri krojačice. Naučile su me kako pravilno birati materijale, kako ih opipati, na koji način mogu biti obrađeni i ostale finese. One su učile mene i ja njih s istim ciljem. Inače, moji kupci su većinom izvan granica BiH, a ponudu sam obogatila kolekcijom kupaćih kostima – priča Hana, dodajući kako narudžbe dolaze putem društvenih mreža i web stranice.
Nije dugo razmišljala o tome ko će biti njena inspiracija kad je pozvana na reviju u okviru Milano Fashion Weeka prošle godine.
Kreativno ljeto
– Željela sam predstaviti snažnu, hrabru ženu koja ne poznaje prepreke – baš takve dame zamišljam kao klijentice. Pored toga, htjela sam da predstavim priču o našoj državi. Oduševljena sam načinom na koji su Italijani reagirali na moju inspiraciju – bosansku kraljicu Katarinu Kosaču. Prihvatili su je snažno i srčano. Potvrda njihovog oduševljenja bila je njihova želja da moje kreacije ostanu u showroomu u Milanu.
Iako smo u periodu godišnjih odmora naglašava kako joj se percepcija odmora i ljetovanja zadnjih godina promijenila.
– Shvatila sam da je to period kada sam energična i želim to iskoristiti. Ovo ljeto će biti takvo. Naravno, kao i svake godine otići ću u Dalmaciju kod dide i bake. Tu sam rođena i Dalmacija ima posebno mjesto u mom srcu. Volim da sjedim sama uz obalu mora i svoje ideje. Tu izbistrim misli i taj mi ritual dosta pomaže uz zvuk i miris mora.