Hana Sirćo: Stotinu čokolada za najbolji dizajn

Bosna i Hercegovina je bogata vrsnim kreativnim znalcima, a jedan istinski dragulj je i mlada dizajnerica Hana Sirćo. Svojim dizajnerskim štihom ostavila je pečat kako na našoj modnoj sceni, a tako i na svjetskim. Svoju kolekciju predstavila je u Milanu na Fashion Weeku, a pozvana je i u Dubai, Rusiju, Australiju kako bi pokazala svoje kreacije… Ono što je posebno oduševilo mnoge  je njena „Smart bag“. Radi se o luksuznoj kožnoj torbi s unutrašnjim led svjetlom, te punjačem za mobitel

Razgovarala: Indira Delić, foto: Muamer Kolar

 Kako biste opisali sebe?

– Komunikativna, pozitivna i društvena osoba, vječiti optimista, te uporna.

Kada ste shvatili da ste talentirani za dizajn, kreiranje, modu?

– Još od malih nogu, tačnije od svoje druge godine crtam. Dobila sam mnoge nagrade za svoje crteže. U Centrotransu još uvijek ima moj čitav kutak s crtežima iz 1995. godine gdje sam kao najmlađi učesnik, sa samo osam godina, osvojila stotinu čokolada (to je tada značilo mnogo). Krajem osnovne i u srednjoj školi odlučila sam se bazirati na crtanje odjeće. I tako sam u želji za učenjem došla i do Srednje umjetničke škole, gdje sam dobila odobrenje od profesorice s fakulteta da zajedno s njenim studentima predstavim svoj dizajn, iako sam tada pohađala gimnaziju.

Gdje crpite inspiraciju za svaku novu kolekciju?

– Mislim da kada imate kreativnost u sebi, sve vam je zanimljivo i u svakom detalju možete pronaći inspiraciju. Pronalazim je u oblicima biljki, ukrasima na fasadama, namještaju, slikama… Moja Spring/Summer 2018. kolekcija inspirirana je Orijentom, orijentalnom kulturom i plesom, dok s druge strane imala sam kolekciju koja je inspirirana foteljom Alessandra Mendinija. Znam da je to“to“ kada osjetim vezu s temom i željom da je razradim, te ideje same teku i to naravno prilagodim svom brendu.

 Uspješan dizajner, po vama, mora imati?

– Želju za stalnim učenjem i usavršavanjem, znanje o biznisu i samom procesu nastanka kolekcije. I ono glavno da bude ono što jeste i ostane dosljedan tome i neće pogriješiti, unikatnost i jedinstvenost kad tad dođu do izražaja.

 Koliko je zapravo važno pratiti trendove i koliko ih je teško stvoriti?

– Danas trendove stvaraju svjetski brendovi, a boje određuje i diktira institut Pantone. Naravno da je važno pratiti trendove i šta se dešava u svijetu mode. Međutim ne treba slijepo pratiti svaki trend nego odabrati dio koji će se uklopiti u vaš brend, vašu priču i od toga napraviti svoju jedinstvenu priču.

Šta je nedostatak bh. modne scene?

– Nemamo odgovarajuću sedmicu mode, event gdje bi došli kupci, organizatori drugih fashion weekova, mediji iz drugih država, showroom itd. Nemamo taj faktor umrežavanja koji bi pomogao dizajnerima da idu dalje i napreduju, tačnije u BiH ne postoji ništa (organizacija, fond, dešavanja itd. ) što bi pomoglo ili olakšalo dizajnerima da rade.

Da imate samo tri riječi da opišete savršeni stajling, koje bi to bile?

– Ženstveno, seksepilno, upečatljivo.

 Šta morate imati u svom garderoberu?

– Crnu haljinu (iako imam sto haljina i nikad ih dosta), bijela majica, jeans i crni sako.

 Po čemu biste voljeli da Vas ljudi, jednog dana, pamte?

– Kao jaku i uspješnu ženu koja je postigla mnogo (naravno to podrazumijeva još mnogo rada i truda ). Po mom dizajnu i mom radu usmjerenom na jačanje žena u društvu, što naravno planiram dalje razvijati (tek sam počela).

Živite li život punim plućima?

– Vodim se parolom bolje uraditi ako ti se nešto radi, nego poslije da se pitaš: „Šta bi bilo da sam?“

 Jeste li Vi praktična žena

– Pa baš i ne bih rekla (smijeh).