Haris Mujanović: Inovacije su garancija zdravog biznisa i napretka

Haris Mujanović je stupio je na scenu kreativne industrije 2012. godine, u agenciji Via Media. Deset godina poslije, kao CEO agencije i direktor marketinga kompanije Bingo, kreativnost i advertising i dalje smatra svojom prvom ljubavi. Stoga ni ne čudi da su kampanje na kojima je radio višestruko nagrađivane, a neke od njih čak su završile i na naslovnicama internacionalnih medija kao što su The Guardian, Euronews, Reuters…

Danas je jedan od uglednijih biznismena u našoj zemlji, za kojeg kažu da je kreativan, ali i izuzetno posvećen ljudima s kojima je agenciju Via Media doveo do pozicije broj jedan na bh. tržištu. Haris je ujedno i jedan od “krivaca” koji stoji iza Bingo projekta sa Enisom Bešlagićem, što je samo dodatni povod za razgovor sa njim.

Razgovarala: Indira Delić, Foto: Ladies In

Harise, krenimo od Vaših aktuelnih poslovnih funkcija, direktor ste agencije Via Media, a od 2021. godine obnašate i funkciju direktora marketinga u najvećoj domaćoj kompaniji Bingo. Iako menadžerska pozicija za Vas nije ništa novo, zanima me kako ste se do sada snašli na novoj funkciji? Koje ste nove ciljeve sebi zadali?

– Upravo tako, obje pozicije zahtijevaju slične vještine, tako se kroz obje uloge uglavnom fokusiram na strateške odluke, mentoring i upravljanje timovima. Agencija je s Bingom sarađivala već od 2015. godine, tako da sam već poznavao industriju, osnovne izazove i snage kompanije. Dvije aktuelne funkcije se međusobno dopunjavaju, modeliraju i oblikuju shodno prioritetima i zadacima koji su ispred mene. Ciljevi su više timski i organizacijski, nego individualni. Fokusirani su na kreiranje dodatne vrijednosti u svakom segmentu poslovanja kompanije, koja je daleko iznad bilo kakvog klasičnog poslovnog cilja. Tako su nastale inicijative Bingo za bebe, kojom se Bingo odrekao marže na hranu za bebe do kraja godine, ali i životno važna inicijativa za uposlenice Bingo Group, u saradnji sa organizacijom Think Pink.

Koliko je teško biti na takvim funkcijama? Iz Vašeg iskustva, šta je potrebno za uspjeh?

– Moja lična filozofija je da ako neku poziciju vežete uz težinu, onda ona nije za vas. Koncept uspjeha je prilično relativan i svako od nas ga vjerovatno doživljava na svoj način. Po mom iskustvu najvažnije je držati ego po strani, biti svjestan vlastitog prostora za rast i razvoj, te raditi na sebi iz dana u dan. Za mene je podjednako važno okružiti se pouzdanim i kvalitetnim ljudima, koji će vas u tom procesu nadopunjavati. Zato, ne mogu da ne istaknem značaj izuzetnih ljudi od povjerenja koje imam oko sebe – na obje pozicije, jer samo timski ono što je dobro – pretvaramo u izvanredno.

Kojom poslovnom filozofijom se vodite u poslu koji obavljate, te kako izgleda jedan Vaš uobičajeni radni dan?

– Gotovo svaki moj radni dan izgleda prilično neobično. Rekao bih da upravo tu pronalazim ljepotu posla kojim se bavim. Ne bih rekao da se vodim nekom filozofijom, koliko jednostavnim principima koje primjenjujem. Integritet i vođenje primjerom su možda i najvažniji. Prvi, osigurava da imate jasnu viziju, vjerovanja i vrijednosti – zahvaljujući kojima ne pristajete na kompromise, a drugi je ključan za izgradnju tima. Smatram da od ljudi nikada ne trebate tražiti nešto što i sami niste spremni napraviti.

Bh. tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su Vaša iskustva po ovom pitanju?

– Složio bih se da je specifično, ali iz moje vizure i puno neiskorištenog potencijala. Dokazano je da kreativnost cvjeta u okruženju oskudnosti, samo je potrebno staviti u službu razvoja. Istina, često se susrećemo s ograničenjima prilikom realiziranja različitih planova, naročito kada zahtijevaju drugačiji pogled ili perspektivu, ali ako vjerujete u ideju onda ne odustajete. Nikada nisam bio zagovornik suhe kritike tržišta, već djelovanja na njegovom unapređenju, nešto što Via Media i Bingo aktivno rade, svako u svom domenu.

Po konceptu, ali i zvaničnim brojkama, koje su impozantne projekat s Enisom Bešlagićem pomjerio je granice u marketingu… Kako je došlo do ideje, možemo li očekivati još sličnih projekata?

– Na ovo pitanje već odgovaram u formi vica, koji ide, otprilike, ovako: Ušli u salu za brainstorming kreativni direktor, strateški planner, kreativni režiser i direktor agencije, koji je ujedno i direktor marketinga Binga…Skontaju najluđu ideju ikada, dogovore se da idu s tom idejom i nazovu Ninu Bosanku… The rest is history. To su moji Elma Kadrić, Irfan Avdić, Damir Ruvić i Nina Radojćić i obično, kada radimo u ovom sastavu, fenomenalne stvari se dese, a ovaj put rezultat je nadmašio i naša očekivanja. Ideja je bila da razmišljamo van okvira klasične kampanje i u tome smo uspjeli. Projekat U Bingu sam je upravo primjer korištenja neiskori- štenog potencijala domaćeg tržišta, jer je cijeloj priči upravo Enis Bešlagić, nevjerovatan glumac, profesionalac i čovjek, svojom interpretacijom dao finalni pečat. Projekat je od samog početka zamišljen kao dugotrajan, tako da uskoro počinje i druga faza projekta zamišljena kao Game Show u kojem će kupci imati priliku da se takmiče za vrijedne nagrade. Kvalifikacije će se održavati u gradovima širom BiH i svi zajedno jedva čekamo realizaciju.

Vaša kompanija i agencija poznate su po inovacijama i stalnim ulaganjima kako u nove proizvode tako i nove tehnologije. Šta inovacije znače za vas, šta za potrošače?

– Inovacije su primarno garancija zdravog biznisa i napretka. U kontek- stu agencije to je inoviranje modela rada i korištenja našeg primarnog resursa – kreativnosti. Tako Via Media danas nije samo marketing agencija, već biznis konsultant, brand owner i developer, jer poslovnom transformacijom smo došli u fazu da svoju kreativnost i know how – stavimo u službu rješavanja poslovnih problema. S druge strane, Bingo Group kao najveći poslovni subjekt i poslodavac u BiH nosi i određenu odgo- vornost prema cjelokupnom tržištu. Odgovornost prema poboljšanju uslova rada za sve naše zaposlene, prema pružanju najbolje vrijednosti za potrošače, te prema zajednici u kojoj svakodnevno živimo. Ulaganja nam pomažu da ove odgovornosti pretvorimo u konkretne korake i aktivnosti, zahvaljujući kojima društvo kao cjelina osjeti benefite.

Šta Vas, osim posla, najviše usrećuje?

– S obzirom na to da sam odnedavno oženjen, ovdje ne vidim drugi odgovor osim – vrijeme koje provodim sa suprugom i porodicom.

SASVIM OBIČNE STVARI

– U potrazi za savršenstvom, čovjek obično iz vida izgubi sasvim obične stvari, koje svemu, zapravo, daju smisao. Za mene je to svaki dan u kojem sam prisutan, okružen ljudima koje volim radeći ono što volim, čineći razliku iz dana u dan.