Ilija Barbarić: Digitalnom tranzicijom do inovacija

„Ambicija i ljubav prema poslu koji obavljate su najveći pokretači pozitivnih rezultata, jer time se rađaju uvijek nove ideje, novi projekti, novi horizonti“

\"\"

Razgovarala: Indira Delić

– Moja karijera u prodaji i marketingu počela je prije 20 godina, od toga sam u Union Foodsu na ovoj poziciji već 15 godina, tako da bi se moglo reći da sam iskusan u ovom poslu.  No, postavlja se pitanje šta uopće znači biti iskusan u današnjem svijetu i promjenjivom tržištu? Iskustvo vam pomaže da izbjegnete neke greške u stabilnom i predvidivom okruženju – ali ta dva opisa sve manje vrijede, tako da mislim da bi nove vještine u menadžmentu trebale biti stav, konstantno učenje i usavršavanje, te prilagodljivost promjenjivim okolnostima. Zahvalan sam da sam kroz saradnju s mnogim renomiranim kompanijama i  mnoge projekte kroz koje sam prošao imao priliku dosta učiti i razvijati se – kaže ne početku našeg razgovora, Ilija Barbarić – direktor prodaje u kompaniji Union Foods.

 Kažite nam nešto više o brendovima koje zastupate…

– Osnovna djelatnost kompanije Union Foods d.o.o. je distribucija artikala široke potrošnje i trenutno smo jedan od vodećih distributera u BiH. Vrhunski brendovi koje distribuiramo su naša velika nematerijalna imovina i možemo se pohvaliti velikom paletom značajnih brendova koje Union Foods distribuira na tržištu BiH. Najveći dio našeg asortimana čine renomirani proizvođači i brendovi kao što su Zott (Monte, Jogobella, Zottarella, Zottis…), Kinder sa svojom svježom linijom snackova, Woerle Happy Cow sirevi, Indomie Noodles, Don Don tostevi, Flipko i mnogi drugi. Dugoročni opstanak na današnjem tržištu moguć je samo uz najbolje proizvode i najjače brendove, a saradnja s poznatim brendovima je plod dugotrajnog kvalitetnog rada i analize koja je uvjetovala da postanemo ekskluzivni distributer za navedene proizvode i ponosni smo da Union Foods često ističu kao pozitivan uzor i primjer ostalim distributerima navedenih brendovima na drugim tržištima. Saradnja sa jakim  multinacionalnim kompanijama i brendovima pruža mogućnost za stjecanje mnogo znanja i iskustva. Moram naglasiti da sam ponosan i na uspješno pokretanje nekoliko brendova iz vlastite proizvodnje kao što je program  Aluking Slim (aluminijske folije, posude i ovali, prozirne folije za domaćinstvo, te papira za pečenje), La Bomba krem namaz i čokolade, Hercegovina Produkt (vina, likeri i voćne rakije), PAQ (pvc pribor i čaše za jednokratnu upotrebu). Svi ovi brendovi zahtijevaju visok stepen fleksibilnosti, otvorenost prema stalnim promjenama, fleksibilnu i prilagodljivu organizaciju, te konstantno ulaganje u razvoj ljudi i brendova.

Poznato da je ulažete u brojne digitalne i marketinške kampanje. Po Vama koliko je važan takav princip poslovanja za dalji razvitak poslovanja… Postoji li neka kampanja na koju ste posebno ponosni?

– Sarađujući s jakim svjetskim kompanijama i svjetskim brendovima, već odavno smo prepoznali značaj i prednosti ulaganja u marketing. S tim da su se u proteklih 20-ak godina  značajno promijenili kanali i načini oglašavanja. Digitalna tranzicija je dovela do velikih mogućnosti za inovacije u svakom pogledu, pa tako i u marketingu stoga i mi u saradnji sa našim partnerima već nekoliko godina konstantno dižemo udio \’Social & Digital\’ aktivnosti u našim ukupnim budžetima. Od novijih kampanja, posebno bih istakao uspješno lansiranje novih brendova La bomba krem namazi i čokolade i brenda Zott Proteini u kojima je fokus upravo bio  na digitalnim kanalima.

Bh. tržište je specifično, prilično zahtjevno, poslovnim planovima je potrebno pristupati na poseban način. Kakva su Vaša iskustva po ovom pitanju?

– Kao što ste i sami naveli bh. tržište je dosta specifično i nepredvidljivo stoga je bilo kakvo planiranje na duži rok izuzetno teško. Također, globalna pandemija i trenutni rat u Ukrajini su doveli do dramatičnih utjecaja na lance opskrbe koji su utjecali na cijene svih dobara i usluga a samim time i na mogućnost kvalitetnih dugoročnih planova. BiH s druge strane ima dosta velike razlike u navikama potrošača u pojedinim regijama što zahtjeva uistinu detaljan i poseban pristup u planiranju prilikom kojeg u obzir morate uzeti mnoštvo čimbenika.

Kojim se motivima vodite u poslu i šta je ono što uvijek savjetujete svom timu?

– Ambicija i ljubav prema poslu koji obavljate su najveći pokretači pozitivnih rezultata, jer time se rađaju uvijek nove ideje, novi projekti, novi horizonti. Motivira  me napredak i mogućnost da stvaram i gradim te pozitivno okruženje,  ljudi sa kojima radim i surađujem i od kojih mogu učiti i pored kojih se mogu dodatno profesionalno razvijati. Ono što je specifično za Union Foods je jedinstvena organizacijska kultura i temeljne vrijednosti u čijem je središtu prvenstveno čovjek, a te vrijednosti želim prenijeti kroz cijelu organizacijsku strukturu kompanije. Drago mi je što imam priliku biti na čelu jednog tima u kojem smo svi fokusirani i opredijeljeni na naš zajednički uspjeh, jer uspjeh ne stvaraju poduzeća, njega stvaraju ljudi. Zahvalan sam bivšim i sadašnjim kolegama  što su svojim znanjem i radom mene, ali i kompaniju učinili boljom i uspješnijom. Vjerujem da je to osnovni recept koji treba živjeti svaki dan, od kompanije, pa do svih naših djelatnika, kako onih u prodaji, tako i u ostalim odjelima. Također, imam  izuzetno pozitivan stav i prema konkurentnim kompanijama, jer smatramo da je svaki oblik zdrave konkurencije okidač napretka, ne samo za naš tim, nego i za cijelo društvo u cjelini. Na taj način se kontinuirano unapređuje naš rad, kvaliteta usluge i kvaliteta proizvoda, iz čega proizlazi jačanje odnosa sa samim klijentima/potrošačima.

Vaši planovi i ciljevi do kraja 2023…

– Prvenstveno se nadam nastavku pozitivnih rezultata i trendova koje smo imali u 2022. godini i u prvom dijelu 2023. godine. Proteklih nekoliko godina radimo u vremenu neizvjesnosti, a i 2023. godina je dosta izazovna, jer dolazi nakon Covid krize, velike inflacije i u vremenu rata koji se događa u Evropi, a koji su uzdrmali mnoge privredne i društvene strukture, te nas sasvim sigurno očekuje turbulentno vrijeme u 2023. godini. Unatoč svemu, Union Foods nastavlja sa investicijama u nove proizvodne pogone u BiH, tako da u 2023. godini planiramo u Orašju pokretanje jedne od najsavremenijih tvornica za proizvodnju tortilja i tortilja čipsa. To je jedna od najvećih investicija u proizvodne pogone u BiH  i planira se da će proizvodnja početi krajem ove godine. To će biti najveća takva tvornica u regiji. Glavna ciljna tržišta su nam, pored BiH, ostala tržišta u regiji, te će nam to biti sasvim sigurno glavni izazov u ovoj i narednoj godini. Uvođenje novih proizvoda na svako tržište je izuzetno zahtjevan proces, ali trud koji se uloži nerijetko se vrlo brzo isplati.

Srca puna ljubavi

Svaku priliku koristim za neka kraća putovanja ili dnevne izlete sa suprugom i djecom, jer se tada najviše opuštam. Ono što djeca mogu pružiti svojim nesebičnim zagrljajima i srcima punih ljubavi, ne može zamijeniti ni posao, novac, ni bilo koja druga vrsta užitka. Veliki sam zaljubljenik u prirodu stoga posebno uživam u izletima u prirodu i planinarenju. BiH ima toliko lijepih prirodnih ljepota i planina koje su nažalost nepoznate većini naših građana. Planinarenje je sjajan hobi, aktivnost koja jača tijelo i puni dušu i svakome bih ga preporučio. S tim da bih naglasio da pravi užitak planinarenja nije u samom usponu na vrh, već u hodanju pod otvorenim nebom i uživanju u svim lijepim prizorima koje vidiš na putu do vrha, da ih sačuvaš kod sebe i u sebi za kasnije, čime napuniš baterije za  suočavanje sa radnim obavezama. Okružen velikim brdima i planinama, osjetiš strahopoštovanje prema prirodi i osjećaš se krhko i sitno, ali istovremeno ispunjeno i  zaštićeno. Također, strastveni sam ljubitelj i često igram tenis, pa u šali volim reći da od svih izlazaka najviše volim izlazak na mrežu.