Ako više ne želite ići na posao s grčem u želucu ili se tamo osjećati kao da ne pripadate, evo šta trebate napraviti…
Unaprijedite emocionalnu inteligenciju
Postoji IQ, tu sigurno suvereno vladate i dosad ste se dokazali više puta, ali kako stojite s EQ? Emocionalna inteligencija ogleda se u načinu na koji prepoznajete, razumijete i reagirate na vlastite i osjećaje ljudi koji vas okružuju. Visok EQ utječe na zadovoljstvo na poslu i bolje rezultate. On vam omogućava da gradite pozitivne odnose bez obzira na to vodite li veliki tim ili vas još šalju po kafu. Dobar EQ oslikava se u vašoj moći da budete osoba od povjerenja i empatični, kao i koncentrirani i spremni da sagledate stvari s pozitivne tačke prema ostvarenju cilja. Najbolja vijest je što se EQ razvija i dograđuje, što znači da uz malo poticaja i vježbe možete postati omiljen kolega, zaposlenik kakvog svaki šef priželjkuje i uz to biti potpuno zadovoljni sobom.
Prst u oko! Šta vas izbacuje iz takta? Znate li na šta ne možete ostati imuni, šta vas najviše frustrira? Neodgovaranje na mailove, prekidanje sastanaka, kršenje rokova… Prepoznajte svoje okidače i unaprijed pripremite reakciju i taktiku u određenoj situaciji. To će vam pomoći da bolje izađete na kraj s problemom te ostanete smireni i svoji.
Posmatrajte druge Proučite šta je to što vaše kolege ili šefa čini jakim i stabilnim u stresnim i nepredvidivim situacijama. Pokušajte uvidjeti šta im smeta i čini ih razdražljivim, tako ćete im moći pomoći kad im je najpotrebnije i time zadobiti dodatno poštovanje.
Samopouzdanje Sićušni glas u vašoj glavi govori vam da niste dovoljno spremni pokazati šta znate. Mnoge žene i dalje igraju na sigurno jer ne žele riskirati. Strah od greške ili podsmijeha najveća je prepreka za uspjeh. Utišajte glas unutrašnjeg nepovjerljivca i slobodno iskažite svoje mišljenje i ideje. Ako imate sjajno rješenje, kažite ga naglas jer prešutite li, gubite i vi i firma. Sigurnost u svoje znanje i vjera da posao na kojem ste angažirani možete odlično odraditi, čine vas boljim radnikom. Manje ćete sebe sabotirati odgađanjem i biti neusporedivo učinkovitiji.
Razgovarajte sa šefom Samo 20% zaposlenih razgovara sa svojim menadžerima o ciljevima u poslu i napredovanju. Mnogi zbog straha da neće naići na razumijevanje. Slobodno iznesite svoje ideje, namjere, kao i izazove s kojima se suočavate. Čak ako ne uspijete postići sve što ste željeli u prvom razgovoru, osjećat ćete se bolje jer ste napravili pozitivan iskorak.
Pokažite svoju jaču stranu Prihvatite činjenicu da niko nije savršen u svemu što radi! Igrajte na sigurno, važno je da prepoznate u čemu ste najbolji i to istaknete u prvi plan. Ako je, npr., javni nastup vaša slaba tačka, pokušajte se dobro organizirati, biti potpuno spremni i osvijestiti da je ono što predstavljate nešto što dobro poznajete pa se usredotočite na ono o čemu govorite, a ne na sam nastup.
TRI KORAKA:
1. Sjetite se šta najviše volite u svom poslu. Napišite u nekoliko rečenica ili ilustrirajte nekom vama dragom asocijacijom. Postavite na neko lijepo mjesto u svom radnom okruženju.
2. Organizirajte važne stvari koje trebate napraviti sljedećih mjeseci. To će vam uštedjeti vrijeme i energiju koju biste izgubili na sporedne poslove. Ako se držite plana, zajamčen je uspjeh uz manje stresa. Imat ćete i spremno obrazloženje ako vas neko pita zbog čega neki drugi zadatak niste prvo odradili.
3. Razmislite u kojem se pravcu želite razvijati te potražite projekte u koje biste se voljeli uključiti. Postoji li neki novi smjer za vaše napredovanje ili edukaciju? Svaka proaktivnost je dobrodošla, a i vi ćete se osjećati ispunjenije. (Cosmopolitan.hr)