KAKO SA PAMETNIM PODACIMA DO NOVIH KUPACA

Najava Bisnode4Excellence, događaj koji je namijenjen poslovnim partnerima i klijentima Bisnode-a, Bisnode nositeljima A,AA,AAA i Zlatnog certifikata bonitetne izvrsnosti

Podatak sam za sebe ne govori ništa. Korištenje, usklađivanje i nadogradnja podataka u informacije čini razliku, jer onaj koji zna, ima prednost.

O aktivnostima 2019. te planovima za 2020. godinu razgovarali smo s Zlatom Mulać Jagličić, direktoricom Bisnode BH, pred događaj Bisnode4Excellence koji organiziraju u Sarajevu. Ovaj događaj  namjenjen je poslovnim partnerima i klijentima Bisnode-a, Bisnode nositeljima A,AA,AAA i Zlatnog certifikata bonitetne izvrsnosti.

Događaj će se održati 19. decembra 2019. u Hotelu Austria&Bosna u Sarajevu.

Na samom početku razgovarali smo o općem uvjerenju da su veliki podaci (big data) sada u trendu, što zapravo nije istina. Podaci sami po sebi ništa ne znače. Informacije su te koje koje nam daju dodatnu vrijednost. Davanje smisla podacima ključna je stvar u odlučivanju i poslovnom upravljanju. Slijepo povjerenje, goli osjećaj ili instikt već odavno nisu dovoljni. Ilustrilali smo to primjerom traženja tzv. Blizanaca (lookalikes). Izaberemo idealnog referentnog klijenta, potom uzmemo sve njegove karakteristike i tražimo takvog klijenta po svijetu. Možemo s time ići u širinu i prije ili poslije ćemo uz takvu taktiku nekoga pronaći. To možemo raditi i ciljano, ali onda moramo znati koga lovimo. Postavimo si model, imamo sve moguće alate za pronalazak onoga što je na tržištu najbliže tome.

Kako se ta metoda razlikuje od uvriježenih, kao što je SKD klasifikacija?

Naravno nema ničeg lošeg u klasičnim tražilicama, ali to nije dovoljno jer su to  statistički jako kruti podaci. Napredno pretraživanje znači da standardne podatke uparujemo s ostalim podacima. Postoji više razloga: suočavamo se s jako različitim poslovnim modelima. Ako tražimo po modulu djelatnosti, što to znači. Da se firma može baviti bilo čime. Npr: energetska kompanija koja ulazi u financijski sektor, trgovačka kompanija koja ulazi u energetski sektor itd. Tko bi to pomislio prije deset godina? A na globalnoj razini puno je takvih primjera.

To su standardni pokazatelji koje treba uvijek nadograditi i osmisliti kako ih povezati s ostalim izvorima podataka.

Ukratko, umjetna inteligencija je nadogradnja. Imamo osnovu na temelju standardnih baza podataka za pretraživanje, a zatim izaberemo set dodatnih kriterija koji su dodatno međusobno povezani.

Redosljed tih kriterija ne daje nužno isti rezultat. Zato koristimo „deep learning“ u kojem samoučeći algoritam kroz cikluse kontinuirano poboljšava konačni rezultat. Cilj je dakle, umjesto hiljade podataka „targeta“ izabrati sto kvalitetnih „leadova“ (podataka o potencijalnim kupcima) i tada se vjerovatnoća uspjeha, odnosno realizacije prodaje, višestruko povećava.

Ako ništa drugo, onda više ne možemo tvrditi da nam nedostaju informacije. U Bisnodeu stojimo uz kompanije pružajući im dodatnu vrijednost u poslovnom svijetu i pomažući im stvarati stabilan i uspješan poslovni put.

Postali ste dio Dun & Bradstreet Worldwide mreže. Objasnite nam šta to partnerstvo predstavlja klijentima?

Prije nekoliko godina svi smo pokušavali smisliti kako koristiti Big Data. Konačno smo shvatili da moramo analizirati te podatke kako bi bili korisni. Tada smo počeli razgovarati o dobivanju \”pravih\” podataka. Ove godine fokus je jasno na prikupljanju i povezivanju podataka i uvida u čitave organizacije kako bismo mogli otkriti „istinu“ o našim kupcima. U okruženju u kojem je privatnost sve veći problem, saznanje istine o našim kupcima i izgledima potencijalno postaje teže. Ali oni koji uspiju shvatiti istinu – na pravi način – dobit će konkurentsku prednost osvajanjem povjerenja svojih kupaca i boljim rješavanjem njihovih potreba bez obzira gdje se nalaze u njihovoj kupovini.

Bisnodeovo partnerstvo sa Dun & Bradstreet omogućava nam da ponudimo relevantna rješenja za vaše globalno poslovno zanatstvo. Proširenjem naše švedske, nordijske i europske ponude pokrivamo cijeli svijet. Kao najveći partner Dun & Bradstreet, dio smo opsežne Dun & Bradstreet Worldwide mreže zajedno s ostalim partnerima koji predstavljaju druge zemlje i tržišta.

Kroz naše partnerstvo s Dun & Bradstreetom dobivate pristup do najveće svjetske baze podataka s podacima iz cijelog svijeta. Sadrži podatke o registracijama poduzeća, strukturi korporativnih grupacija, kreditnim rezultatima i ocjenama. Podaci iz hiljada izvora svakodnevno se prikupljaju, a uz pomoć D&B D-U-N-S® brojeva osigurana je i kvaliteta i stalno ažuriranje baze podataka. Na ovaj način možete stalno donositi odluke i razvijati svoje poslovanje na globalnom tržištu.

D&B-ov sustav univerzalizacije brojeva podataka D-B (D-U-N-S® Number) široko je priznati standard za prepoznavanje poduzeća među hiljadama kompanija, tržišta i regulatornih tijela.

Ako vaša tvrtka želi poslovati s kompanijama u inostranstvu ili istražuje poslovne mogućnosti s novim poslovnim partnerima, postoji velika vjerovatnost da će vaši potencijalni poslovni partneri potražiti vjerodostojnije informacije vezane uz vašu kompaniju. Ustvari se svakodnevno hiljade klijenata oslanjaju na D&B kako bi pružili detaljne poslovne informacije o svojim kupcima, dobavljačima i kolegama širom svijeta. Davanjem relevantnih poslovnih informacija koje je D&B potvrdio na profilu vaše kompanije, vaša kompanija može odmah uspostaviti kredibilitet sa svojim potencijalnim poslovnim partnerima. To može dovesti do osvajanja više posla i ubrzati rast vaše kompanije.

U ovom promjenjivom poslovnom okruženju, tvrtke neprestano traže kompanije s velikim kredibilitetom i transparentnošću kako bi umanjile svoju izloženost riziku suprotne stranke. Također, mnogi subjekti paze na potencijalne kupce i dobavljače i neprestano traže informacije na mreži. D&B D-U-N-S Registered ™ pomaže uspostaviti kredibilitet kompanija i kao rezultat toga povećati vidljivost i osvojiti poslovne mogućnosti.

Sve su ovo teme o kojima ćemo razgovarati s našim poslovnim partnerima na događaju B4E – big data, smart data, vještačka inteligencija, Bonitet izvrsnosti, globalne baze i prepoznatljivost bh. kompanija u njima i naravno o zadovoljstvu korisnika – “Koliko je vjerovatno da će kupci naše usluge ponuditi svojim prijateljima”.

Zašto kompanija Apple traži D-U-N-S broj?

Mnogi su iskorištavali poduzetničke aplikacije, a Apple je odlučio da očisti nered. Naime, neke kompanije ili pojedinci su kršili Appleove uslove korištenja i plasirali na appstore sadržaj za odrasle, aplikacije za kockanje i Warez. Sve se to dogodilo jer je praktično bilo ko mogao pristupiti programu Enterprise, samo je bilo potrebno ispuniti online obrazac registracije i odmah ste mogli postaviti aplikaciju na appstore. Nakon što su utvrdili da ima mnogo zloupotrebe applestorea, kompanija Apple odlučila je da pri registraciji zahtjeva D-U-N-S poslovni ID i time je D&B povjerio dužnost provjere pravnih subjekata.

Apple na svojoj web stranici objašnjava zašto je potreban DUNS broj.

„D-U-N-S Broj jedinstveni je devetocifreni broj koji identificira poslovne subjekte na osnovi lokacije. Dodijeljen i održavan od strane Dun & Bradstreet (D&B), D-U-N-S broj se široko koristi kao standardni poslovni identifikator.

Vaš D-U-N-S broj koristit će se za provjeru identiteta i statusa pravne osobe u vašoj organizaciji kao dio našeg postupka provjere upisa za ulazak u Apple Developer Program ili Apple Developer Enterprise Program. Iako mnoge vrste poduzeća mogu dobiti D-U-N-S broj, vaše poduzeće mora biti priznato kao pravna osoba (npr. Korporacija, društvo s ograničenom odgovornošću, društvo s ograničenom odgovornošću) da bi zaključilo pravne uslove i obaveze sporazuma Apple Developer Programme. DBA, fiktivna preduzeća, trgovačka imena i podružnice se ne prihvataju, a kompanije i obrazovne ustanove moraju osigurati D-U-N-S broj.“

DUNS broj i SAM koristi i Američka vlada. Što nam možete reći o tome?

The System for Award Management (SAM) je oficijelna stranica američke vlade. Da bi pojedini pravni subjekat sklopio posao ili aplicirao na grant  koji je objavila američka vlada, mora biti upisan u SAM, a da bi bio upisan u SAM mora pri registraciji dostaviti DUNS broj. Dakle, i amerčka vlada je povjerenje za provjeru pravnih subjekata prepustila D&B, čime su skratili vrijeme provjere poslovnih subjekata.