Kako se suočiti s poslovnim porazom?

Važno je biti uporan i ne napraviti istu grešku

Thomas Watson, osnivač IBM-a, jednom prilikom je rekao: \”Ukoliko želiš unaprijediti svoj uspjeh, povećaj neuspjeh\”. I zaista je tako. Naime, želite li ostaviti impresivan trag u poslovnom svijetu morate se znati nositi s porazima.

To znači da morate biti dovoljno mudri da učite iz vlastitih grešaka. Poslovni porazi su dio svakodnevnice, no ako se suočite s njima, dugoročno vas mogu dovesti do velikog uspjeha. Stoga vam donosimo nekoliko strategija kako izvući pouku iz počinjene greške:

Prekoračili ste dogovoreni rok

Zadatak nije dovršen u dogovoreno vrijeme. Vjerojatno ste ljuti zbog toga što niste ispoštovali dogovor, no ne znači da to svima morate obznaniti. Neke situacije dobro je zadržati za sebe. Iz grešaka pokušajte ponešto i naučiti.

Naime, to što ste prekršili rok znači ili da imate previše obaveza, ili niste ispravno isplanirali radne zadatke.

Svakako vam savjetujemo da pomnije isplanirate radni dan. Ako uočite da nećete stići dovršiti zadatak, zakažite sastanak sa šefom kako bi mu to ranije najavili ili pak zaposlite više osoba kako bi vam pomogli oko zadataka.

Započeli ste konflikt

U današnje vrijeme kada je važan rad i prilagodba u radnom timu, konfliktima nema mjesta. Ma šta god mislili nikad nemojte izazivati svađu ni sa saradnicima niti sa šefom jer ćete biti \”obilježeni\”. No to ne znači da ne smijete reći svoje mišljenje. Sve je stvar načina na koji ćete saopštiti, ali i primiti kritiku.
Primjer, ako se ne slažete s nadređenim, nemojte povisiti ton pred svima. Sazovite sastanak i zatražite njegovo mišljenje o nastaloj situaciji. Na taj način niko neće imati povoda za svađu. Isto tako, primite li lošu kritiku, podnesite ju stoički.

Niste izvršili zadatak

Dogovorena roba već je morala stići do poslovnog partnera, a vi još imate toliko toga za napraviti. Sve kasni. Što sad? Postoji li način da i dalje očuvate dobre odnose s poslovnim partnerom, ali i s nadređenim?
U sličnim situacijama nikada nemojte lagati, ali niti kriviti druge. Savjetujemo vam da javite poslovnom partneru kako stvari stoje te da učinite sve što je u vašoj moći kako bi riješili problem.

Vaš projekt je propao

Predložili ste nadređenom ideju za novi projekt. Šef se oduševio i kompanija vam je dala novčanu potporu. No na kraju ste doživjeli fijasko. Umjesto da ste dobili hvalospjeve od saradnika i kompanije, morate napisati izvještaj o gubicima. Pitate se što naučiti iz poraza? Odgovor je – mnogo. Nemojte se obeshrabriti jer poraz se mnogima dogodio. Važno je biti uporan i ne napraviti istu grešku. Primjerice, prije svakog novog projekta provedite istraživanje kako bi dobili informacije isplati li se ulaziti u projekt ili ne.

Ukratko, poslovni poraz je dobra škola, pogotovo ako ste rezultate poraza osjetili na vlastitoj koži. Nemojte se obeshrabriti jer onaj tko radi taj i griješi, ali samo mudri uče iz pogrešaka koje su napravili, te će upravo te osobe, budu li uporne, doći na pravi put – put uspjeha. (mojposao.net)