Razgovor o budućnosti kreativne industrije okupio je vodeća imena iz svijeta marketinga koji posluju u okviru evropskih i američkih McCann agencija. Na dvodnevnom skupu, prvi put održanom u Beogradu, diskutovalo se o izazovima koje pred marketing stavlja ubrzani tehnološki napredak, kao i o uticaju lokalnih kultura na kampanje brendova
Srđan Šaper, osnivač I&F McCann Grupe i domaćin ovog skupa, ističe da je ovo bila prilika za razmjenu iskustava i mišljenja o budućnosti marketinga.
-Susreti ovog tipa su prilika da razgovaramo o daljem napretku agencija, kako na što bolji način da doprinesemo rješavanju poslovnih izazova naših klijenata kao i o razmjeni zaposlenih u okviru McCann agencija. U globalnom društvu, gdje granice ne postoje, brže se povezuju ljudi i dobre ideje koje proizvode rezultate. Kako da budemo najefikasniji česta je tema naših sastanaka, a prvi put o tome se razgovara u Beogradu zbog čega sam ponosan, jer je kreativna industrija izuzetno važna za privredu Srbije i regiona – rekao je Srđan Šaper.
Nannette Dufour, President, Global Clients & Business Leadership McCann Worldgroup, navodi da je velika prednost biti dio jedne velike globalne porodice agencija kao što je McCann.
-Mi smo globalna mreža, povezani smo i dosta učimo jedni od drugih. Znanje stečeno na jednom mjestu prenosimo na sve naše agencije. Zato smo važni i za globalne brendove, jer je njima neophodna naša povezanost i znanje sa mnogo različitih tržišta. Potrošači traže lokalni pristup. Ako razumjete lokalnu kulturu i ulogu brenda za koji radite, onda možete praviti efektivne marketinške kampanje koje daju rezultate. Morate imati lokalni uvid i globalnu širinu – zaključuje Dufour.
Mark Lund, CEO of McCann Worldgroup UK, ističe da lokalni pristup i lokalno znanje postaju sve značajniji i da globalni brendovi konstantno razmišljaju o tome kako da svoju poruku učine dovoljno vidljivom na lokalnim tržištima.
– Mnogo toga se promijenilo. Broj kanala i načina kojima možete da pristupite potrošačima višestruko se povećao zahvaljujući društvenim mrežama i digitalizaciji. Sve je mnogo brže i kompleksnije nego ranije. Ipak na kraju, ideja je ono što se nije promijenilo i što se nikada neće promijeniti. Morate imati dobru ideju. Dobra ideja je ostala ključ uspjeha – naveo je Lund.
Kada sе govori o budućnosti marketinga, dodaje Lund, jasno je da postajemo informisaniji jer živimo u doba podataka, ali da je potrebno znanje i snaga da se ti podaci obrade.
-Mislim da će podaci ojačati, a ne zamijeniti ljudsku empatiju i kreativnost. Brendovi su nam važni jer predstavljaju set vrijednosti koje želimo da dijelimo i učinimo ih dijelom našeg života. Dobar marketing se ogleda kroz dizajn, slikovitost i pričanje priče. To su suštinski ljudske vještine. Kreativnost će i dalje biti u centru onoga čime se mi bavimo – ističe Lund.
I&F McCann Grupa je ovim pokazala da je naš region važna tačka u svjetskom marketingu i da su i poslovni izazovi isti, bez obzira na kojem tržištu kompanije posluju.