Kada sam počela pisati ovaj članak, mislila sam da će biti lako tehnički objasniti razliku. Ali, pogodite šta. Kad sam ih stavila na sliku, bilo je više zajedničkih tačaka nego razlika, pa sam pronašla drugi način da to objasnim
Piše: Barbara Imenšek
U posljednje vrijeme dobivam mnoga pitanja poput: Na Facebooku smo, zašto bismo pokrenuli LinkedIn?
Razgovarala sam s nekoliko prijatelja i korisnika platformi, pitajući ih što misle o svakoj platformi, a odgovori su bili zanimljivi.
Facebook je postao nova TV i novine. Ljudi koriste Facebook da traže vijesti. Problem je što nema filtera. Svako može objaviti što god želi, a ljudi to uzimaju onakvim kakav jeste. Jeste li ikada imali prijatelja koji vam je pričao o određenoj temi, a zatim dodao – vidio sam to na Facebooku, mora da je istina?! Tako možemo reći da mnogi korisnici vide Facebook kao izvor vijesti. Šokantno.
Facebook je na mnogo načina postao ribnjak za prevarante. Imate sve vrste udovica koji plijene usamljene duše, a vi ste ta koju su čekali i oni ispovijedaju svoju neprolaznu ljubav u roku od sedam dana. Sigurna stvar. A, nakon toga počinju tražiti novac. Poznato? Znam za mnoge slučajeve kojima se na Instagramu pristupalo na isti način.
Jeste li imali priliku da vam se ponudi neodoljiv posao? Praktično ne morate ništa raditi. Počnite zarađivati nakon što platite određenu svotu novca.
Nagradne igre, također, postale su sofisticirane. Obično bismo ih vidjeli na poslovnim stranicama za određenu marku, ali sada mnogi prevaranti prave lažni profil javne osobe i postavljaju odredišnu stranicu na kojoj od vas pokušavaju dobiti informacije ili podatke o vašoj kreditnoj kartici.
Napokon, u razgovorima koje sam vodila s korisnicima, shvatam da Facebook nije sigurno mjesto, jer vas neko pokušava prevariti na svaki klik.
No, imajte na umu da ima 2,7 milijardi korisnika, pa ako to radite na pravi način, možete ispostaviti svoju poruku. To jednostavno mora biti posebna poruka koja će se primijetiti među svim nekorisnim informacijama.
A, ljudima se sviđa, jer daje priliku da ostanu u kontaktu s prijateljima i porodicom koje ne mogu često viđati, i nekako jača veze, jer znaju dosta jedni o drugima kojih ne bi bilo da nema Facebook.
Primjećujem da se povjerenje u platformu smanjuje, a ljudi prelaze na druge opcije.
Instagram je novi standard ljepote. To je bajka za influencere. Ja to zovem platforma savršenstva. Zašto? Jeste li primijetili da su gotovo sve slike profesionalne i retuširane? Influenceri posvećuju dosta vremena svakom postu koji rade, što je izvrsno. Ono što nije tako sjajno je činjenica da oni prikazuju nerealne standarde ljepote.
Već sam spomenula da prevaranti i ovdje pokušavaju izvući novac od naivnih korisnika. Kao i po ostalim običajima, doživljavam je kao obaveznu platformu ako želim vidjeti modne trendove. Ako želim znati koju odjeću kupiti ili koje kozmetičke proizvode koristiti.
Ovdje mogu istražiti i destinacije za odmor iz snova, trendove u hrani …
Sve što moram imati na umu je da vjerovatno na Instagramu – nema slike bez retuširanja ili filtera.
Facebook i Instagram imaju istog vlasnika, što također nudi mogućnosti za unakrsnu promociju na obje platforme.
LinkedIn je zastrašujuća platforma za nekorisnike. I u redu je. Najgora greška koju su mogli napraviti je da je počinju koristiti kao što koriste Facebook.
Mnogi ljudi koji su na LinkedInu, nisu na Facebooku. Dakle, to znači da se otvara potpuno novi potencijal. Ali, ljudi ne idu na LinkedIn kako bi se zabavili, kao na Facebooku. Tamo odlaze kako bi dobili poslovne vijesti, industrijske trendove, visokokvalitetan sadržaj i stupili u kontakt s poslovnim ljudima. LinkedIn je idealan za povezivanje s ljudima koje drugdje ne biste imali priliku. Ovdje sam se povezala s nekoliko svojih coacheva i održavam kontakt s njima. I znam da komuniciram s njima i da nema osobe imenovane da vodi njihove profile. Zašto? Jer ako bi ih LinkedIn otkrio, izbrisali bi im profile.
Na LinkedInu nećete pronaći negativne komentare ili rasprave koje ih izazivaju. Pozitivnost pobjeđuje. Ljudi su tu da daju svoj doprinos. Dakle, jedna od specifičnosti je da svoj uspjeh ne možete mjeriti angažmanom koji dobivate na svojim objavama. 90% korisnika su vrebači. Čitaju, čak će vas i kontaktirati u privatnoj poruci, ali neće reagirati na vašu objavu. Dakle, ako se bavite mjerilom taštine, LinkedIn nije pogodan za vas. Ako tražite ozbiljan posao, LinkedIn je prava platforma. Kada se pravilno koristi.
I naravno, ako pokušavate izgraditi svoj autoritet, povećati svijest o brendu svoje kompanije ili razmišljate o promjeni posla, LinkedIn je MUST.
Imajte na umu da gore navedeno odražava moje iskustvo i razmišljanje. A sada nekoliko zvaničnih činjenica.
Broj korisnika globalno | 740 MIO | 2,7 BLN | 1 BLN | |
Broj korisnika BiH | 282 K | 1,8 MLN | 1 MLN | |
Najveća dobna grupa | 25-34 | 25-34 | 25-34 | |
Vrijeme provedeno na platformi (min) | 12 | 38 | 29 | |
Spol | Žensko | 49% | 44% | 57% |
Muško | 51% | 56% | 43% | |
Sadržaj na platformi | Tekst | Da | Da | Ne |
Photo | Da | Da | Da | |
Video | Da | Da | Da | |
Dokumenti | Da | Da | Ne | |
Povezivanje | Da | Da | Da | |
Live\’ | Da * | Da | Da | |
Članci | Da | Ne | Ne | |
Komentari | Da | Da | Da | |
Događaji | Da | Da | Ne | |
Priča | Da | Da | Da | |
Newsletter | Da * | Ne | Ne | |
Ankete | Da | Da | Da |
* Nije dostupno svima.
Sad ste dobili moj uvid u platforme i neke službene činjenice. Kada odlučite koju ćete platformu koristiti za svoje poslovanje, treba uzeti u obzir samo jedno: Gdje vaš idealni kupac provodi vrijeme.