Iako mnoge kompanije još uvijek pate od finansijskih gubitaka uzrokovanih pandemijom, neka od najvećih imena luksuzne mode već pokazuju znakove oporavka, piše QZ.
Ranije ovog mjeseca, Prada je izvijestila o poboljšanju maloprodaje, što je kulminiralo povratkom na razinu prije pandemije u decembru prošle godine. Richemont, vlasnik robnih marki, uključujući Cartier, Piaget i Chloé, uslijedio je prošle sedmice, rekavši kako je prodaja između oktobra i decembra blago porasla u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Sada je LVMH, najveći luksuzni konglomerat, ponudio još jedan pozitivan rezultat. U izviješću kompanija je rekla da je njen odjel za modu i proizvode od kože u posljednjem tromjesečju porastao za 14,3%.
Konglomerat se sastoji od marki kao što su Louis Vuitton, Christian Dior i Fendi, a rast nije bio sasvim dovoljno da nadoknadi pad u ostalim odjelima LVMH-a. Prodaja vina, šampanjca i žestokih pića i dalje je zaostajala, a restorani i klubovi i dalje su zatvoreni. Kupci zaglavljeni kod kuće također nisu kupili toliko šminke niti dovoljno potrošili u bescarinskim trgovinama. Ukupna prodaja tvrtke smanjila se za oko 6%. Ali proizvodi njegovih modnih marki, posebno Louis Vuitton i Dior, privukli su kupce, piše wbb.media
Većina kupovine dolazi iz Kine, SAD-a i Japana. Apetit za visokokvalitetnom potrošnjom u tim zemljama, posebno u Kini, pojačao se u usporedbi s ranijom pandemijom. Na poziv s investitorima i analitičarima da razgovaraju o rezultatima, Jean Jacques Guiony, finansijski direktor LVMH-a, također je primijetio da je prodaja predmeta Louis Vuittona američkim kupcima porasla na “vrlo snažan, dvoznamenkasti način”.
U Europi je slika bila složenija. Luksuzne trgovine u regiji ovise o turistima za značajan dio njihove prodaje. Ali turizma i potrošnje koja s njim dolazi trenutno – praktički nema. Iako lokalni kupci kupuju više, to nije bilo dovoljno da nadoknadi gubitak turista. U međuvremenu, kupci koji bi svoju novu Diorovu torbu obično uzeli u pariškom butiku odlučili su se za kupnju kod kuće u, recimo, New Yorku ili Šangaju – ponekad doslovno: Online kupovina luksuza porasla je baš kao i internetska prodaja svega ostalog.
Guiony je rekao da nije potpuno jasno zašto kupci, u karanteni, još uvijek skupljaju luksuznu robu. Rekao je da je teško izolirati određene uzroke i da bi LVMH imao samo bolji osjećaj ako bi mu se dalo više vremena. Iz perspektive tvrtke, Louis Vuitton i Dior imali su mnoštvo novih proizvoda dizajniranih prije nego što je pandemija stigla u trgovine i svoj su marketing prilagodili s obzirom na okolnosti, ciljajući zemljopisna područja poput Azije.
Kupci su odgovorili.
Rani znakovi oporavka u Kini očituju se u ponovnom usponu prometa u luksuznim trgovačkim centrima u većim gradovima, rekao je u e-poruci Fflur Roberts, voditelj globalne luksuzne robe u Euromonitor Internationalu, dobavljaču istraživanja tržišta. Kupci također kupuju “u investicijske svrhe”, rekla je, “s mnogim potrošačima koji se trude kupiti luksuznu robu koja u ovo vrijeme neizvjesnosti može najbolje zadržati vrijednost”.
Nakon velike recesije od 2007. do 2009. godine, tvrtke poput LVMH i Hermès procvjetale su usred onoga što je jedan analitičar kasnije opisao kao “bijeg prema kvaliteti”. Trenutno se bogati u zemljama poput SAD-a financijski opopravljaju od pandemije brže od ostalih. Za luksuzne prodavače to znači više potencijalnih kupaca koji su spremni ponovno potrošiti.