Luksuzni modni brendovi: Da li je opala prodaja za vrijeme pandemije?

Iako mnoge kompanije još uvijek pate od finansijskih gubitaka uzrokovanih pandemijom, neka od najvećih imena luksuzne mode već pokazuju znakove oporavka, piše QZ.

Ranije ovog mjeseca, Prada je izvijestila o poboljšanju maloprodaje, što je kulminiralo povratkom na razinu prije pandemije u decembru prošle godine. Richemont, vlasnik robnih marki, uključujući Cartier, Piaget i Chloé, uslijedio je prošle sedmice, rekavši kako je prodaja između oktobra i decembra blago porasla u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

\"\"

Sada je LVMH, najveći luksuzni konglomerat, ponudio još jedan pozitivan rezultat. U izviješću kompanija je rekla da je njen odjel za modu i proizvode od kože u posljednjem tromjesečju porastao za 14,3%.

Konglomerat se sastoji od marki kao što su Louis Vuitton, Christian Dior i Fendi, a rast nije bio sasvim dovoljno da nadoknadi pad u ostalim odjelima LVMH-a. Prodaja vina, šampanjca i žestokih pića i dalje je zaostajala, a restorani i klubovi i dalje su zatvoreni. Kupci zaglavljeni kod kuće također nisu kupili toliko šminke niti dovoljno potrošili u bescarinskim trgovinama. Ukupna prodaja tvrtke smanjila se za oko 6%. Ali proizvodi njegovih modnih marki, posebno Louis Vuitton i Dior, privukli su kupce, piše wbb.media

Većina kupovine dolazi iz Kine, SAD-a i Japana. Apetit za visokokvalitetnom potrošnjom u tim zemljama, posebno u Kini, pojačao se u usporedbi s ranijom pandemijom. Na poziv s investitorima i analitičarima da razgovaraju o rezultatima, Jean Jacques Guiony, finansijski direktor LVMH-a, također je primijetio da je prodaja predmeta Louis Vuittona američkim kupcima porasla na “vrlo snažan, dvoznamenkasti način”.

\"\"

U Europi je slika bila složenija. Luksuzne trgovine u regiji ovise o turistima za značajan dio njihove prodaje. Ali turizma i potrošnje koja s njim dolazi trenutno – praktički nema. Iako lokalni kupci kupuju više, to nije bilo dovoljno da nadoknadi gubitak turista. U međuvremenu, kupci koji bi svoju novu Diorovu torbu obično uzeli u pariškom butiku odlučili su se za kupnju kod kuće u, recimo, New Yorku ili Šangaju – ponekad doslovno: Online kupovina luksuza porasla je baš kao i internetska prodaja svega ostalog.

Guiony je rekao da nije potpuno jasno zašto kupci, u karanteni, još uvijek skupljaju luksuznu robu. Rekao je da je teško izolirati određene uzroke i da bi LVMH imao samo bolji osjećaj ako bi mu se dalo više vremena. Iz perspektive tvrtke, Louis Vuitton i Dior imali su mnoštvo novih proizvoda dizajniranih prije nego što je pandemija stigla u trgovine i svoj su marketing prilagodili s obzirom na okolnosti, ciljajući zemljopisna područja poput Azije.

\"\"

Kupci su odgovorili.

Rani znakovi oporavka u Kini očituju se u ponovnom usponu prometa u luksuznim trgovačkim centrima u većim gradovima, rekao je u e-poruci Fflur Roberts, voditelj globalne luksuzne robe u Euromonitor Internationalu, dobavljaču istraživanja tržišta. Kupci također kupuju “u investicijske svrhe”, rekla je, “s mnogim potrošačima koji se trude kupiti luksuznu robu koja u ovo vrijeme neizvjesnosti može najbolje zadržati vrijednost”.

Nakon velike recesije od 2007. do 2009. godine, tvrtke poput LVMH i Hermès procvjetale su usred onoga što je jedan analitičar kasnije opisao kao “bijeg prema kvaliteti”. Trenutno se bogati u zemljama poput SAD-a financijski opopravljaju od pandemije brže od ostalih. Za luksuzne prodavače to znači više potencijalnih kupaca koji su spremni ponovno potrošiti.