Mirza Mustafagić: Magični grad…

Kažu da sve što se ne planira dugo bude najljepše. Takav je bio slučaj i s ovim putovanjem. Moj odlazak u New York Istoka, čuveni Dubai, bila je brza, ali odlična odluka. Iako polazak nije obećavao, jer zbog magle nismo poletjeli kada smo trebali, ipak dolazak je popravio utisak. Neboderi koji paraju nebo, skupi automobili, moderne, ali i tradicionalne džamije, spoj Istoka i Zapada, spoj bogatstva i sirotinje… To je bio prvi utisak o Dubaiju. Grad s nekoliko miliona stanovnika koji nikada ne spava – u pandemijsko vrijeme dosta se odmorio.

Tekst i foto: Mirza Mustafagić

Nova pravila

Prilikom rezervacije hotela želio sam super lokaciju koja će biti spoj odlazaka na plažu, ali i obilaska poznatih znamenitosti, zbog toga sam izabrao Double tree by Hilton – hotel u kojem smo zaista uživali. Samo 10 minuta pješačenja od čuvene Burj Khalife bio je dovoljan razlog već da prvu noć, po dolasku, obiđemo ovo čudo. Zaista, izgleda magično uživo, posebno navečer.

\"\"

Već prvu noć, prijatelj koji živi u Dubaiju mi je poslao nova pravila koja su stupila na snagu od februara, a to je da se zatvaraju barovi i noćni klubovi kao i kafići koji ne služe hranu, što nas nije nimalo poremetilo, jer to nije bio razlog dolaska u Dubai, već upoznavanje grada i novih kultura, stoga smo prvu noć odmah otišli u Global Village, bukvalno grad u kojem se nalaze štandovi gotovo svih kultura koje žive u ovom gradu, a među njima je bila i bosanska.

Simpatična Admira u bh. dijelu me je prepoznala i meni je uvijek radost sresti naše ljude, gdje god da sam. Drugi dan bio je dosta stresan. Željeli smo obići što više znamenitosti kako bismo naredne dane imali laganiji tempo i uživali u pravom odmoru. Taj dan bio je rezerviran za njihove čuvene Souke, koji su, zapravo, njihove pijace. Pa, smo obilazili pijace sa začinima, zlatom, tekstilom, nakon čega smo prešli u stari dio Dubaija – Deiru koja je u neposrednoj blizini pijaca. Tu su me Pakistanci, koji u velikom broju žive u gradu, kulturno natjerali da obučem nošnju šeika, što nas je sve nasmijalo. Ostatak dana proveli smo u otkrivanju Jumeirah plaže i čuvenog jedinog hotela sa sedam zvjezdica.

Raznovrsni plesovi

Svakako, svaki slobodan trenutak mama i ja koristili smo kako bismo se družili s prijateljima s kojima smo i krenuli na put, našim dragim Eminom i Ahmedom Čeperkovićem, te smo uživali u raznoraznim svjetskim kuhinjama i restoranima – kojih Dubai ima nebrojeno. Narednog dana, desilo mi se iskustvo koje do sada nisam imao. Prijateljica Jovana Zarkov, koja već nekoliko godina radi kao menadžerica svjetski poznate grupacije hotela u Dubaiju, nas je sve iznenadila s najboljim safarijem u pustinji. Ljubitelj sam adrenalina stoga je vožnja po pješčanim dinama poseban doživljaj i moja preporuka broj jedan, ako idete u Dubai. Nakon adrenalinske vožnje uživali smo u tradicionalnom arapskom ručku i zabavnom programu koji se sastojao od raznoraznih plesova s tog područja. Naravno da je najveći hit bio trbušni ples i to s plesačicom koja je i mene pozvala na binu da joj se pridružim. Ako bih se pitao gdje da živim u Dubaiju – to bi bila Dubai Marina koju smo posjetili isti dan, te smo na večeri napunili baterije za naredni dan – kada je bio predviđen obilazak Palme, čuvenog umjetnog ostrva za koji je trebalo više od pet godina da se izgradi. Nakon gradnje ostala je poluprazna, jer je baš u tom momentu došla i ekonomska recesija – 2008. godine.

\"\"

No, danas Plama ima popunjene kapacitete do 90% i svi kažu da je to najljepši dio za život tamo – iako na istom, zemljište mogu kupiti samo domaći stanovnici ili svjetski poznate zvijezde poput Davida Beckhama, Maradone… Vožnja brodom bilo je divno iskustvo, a moja preporuka vam je da se dobro obučete. Perzijski zaljev će vas iznenaditi jakim vjetrom. Bio je to odličan šlagvort za ono što smo radili dan poslije, a to je dnevno uživanje u Rixos hotelu na Palmi, koji zaista ispunjava prohtjeve i najizbirljivijih. Naša draga Jovana pobrinula se da nam ne fali ništa, a hotel je oaza mira u moru ludila koje možete vidjeti na ulicama nedaleko od hotela.

Rixos the Palm odličan je izbor i za porodice s djecom, jer ima dosta aktivnosti kao i vrhunsku uslugu. Ukoliko tražite kombinaciju mira i uživanja, ovo je pravi izbor za vas. Nakon cjelodnevnog odmora, nakratko smo otišli do hotela, spakirali se, jer smo sutradan napuštali prekrasni Double tree by Hilton, ali i spremili se za večeru s prijateljima. Mojom dragom Tuzlankom Almom Dizdarević – Sarhan koja se spletom divnih okolnosti udala za predivnog Ahmeda Sarhana, poznatog stomatologa u Dubaiju koji je početkom 21. stoljeća stigao u Dubai iz Egipta. Uživali smo u druženju na mjestu koje ima apsolutne preporuke, ukoliko tražite super restorane, a riječ je o La Meru. Mi smo tu noć uživali u gostoprimljivom ZouZou, tursko-libanonskom restoranu koji ima vrhunsku kuhinju.

Nova kultura

Zadnji dan, koji smo prema prvim planovima, trebali provesti u avionu i povratku nazad za Bosnu i Hercegovinu – proveli smo u Dubaiju i pomjerili avionske karte za još jedan dan. Kako su se nova pravila odnosila i na hotele, te to da popunjenost istih može biti do 70%, morali smo promijeniti hotel, te smo se odlučili da pređemo u čuveni Sheraton na JBR-u, koji je jedan od najstarijih u ovom gradu. Prekrasan pogled na Dubai Eye, čuveni točak koji je odnedavno postavljen odmah anulira sve možda lošije strane hotela i dotrajalost.

\"\"

Posljednji dan bio je ostavljen za ispunjenje maminih želja i šopingiranje, te smo obišli sve bolje shopping centre od kojih preporuke idu za Dubai Marina Mall, Mall of Emirates i Dubai Outlet Village. Dubai je u svijetu poznat kao izuzetno skup grad, što i može biti istina, ali također možete napraviti i super ulove kada je odjeća u pitanju. Tamo sam kupio stvari koje nigdje drugo u Evropi ne bih mogao, po tim cijenama. Iznenadio sam se zbog toga. Na kraju, zajedničkom večerom s prijateljima smo sumirali ovo putovanje i obećali sebi da ovo definitivno neće biti posljednji put u ovom prekrasnom gradu. Druženje s dragim ljudima, upoznavanje nove kulture, isprobavanje novih kuhinja kao i kupanje u okeanu su me pripremile za sav posao koji me čeka na povratku kući. Narednih nekoliko mjeseci ću živjeti od uspomena na predivno provedenih sedam dana u ovom magičnom gradu.