Mala priča o parfemima: Čarolija koju nose kapljice luksuza

Parfem je neprikosnoveni pečat vlastitog stila i odraz sopstvene ličnosti u malim lijepim bočicama

 

Jeste li ikad razmišljali o tome zašto češće dobijemo kompliment u stilu lijepo izgledaš – u odnosu na dobro mirišeš? Ma kako to slično izgledalo i govorilo o vašem stilu u obje opcije, ovaj drugi kompliment puno je intimniji. Jednostavno – čulnije iskustvo.

 

Za razliku od odjeće, za koju dobijemo kompliment baziran na izgledu, miris ima drugačije i trajnije obilježje. Parfem je neprikosnoveni pečat vlastitog stila i odraz sopstvene ličnosti u malim lijepim bočicama. U narednim redovima pogledajte koji su to mirisi obilježili historiju, a nose se i danas.

 

Chanel No. 5 (1921.)

 

 

 

 

 

 

Ovo je ikona elegancije i ženstvenosti, poznat kao parfem svih parfema. Elegantna mješavina aldehida, ruže i jasmina s toplim notama sandalovine i vanilije. Marilyn Monroe, Catherine Deneuve i Nicole Kidman su poznate ljubiteljice ovog parfema.

 

Guerlain Shalimar (1925.)

 

 

 

 

 

Inspiriran ljubavnom pričom cara Šaha Džahana i Mumtaz Mahal, ovo je prvi orijentalni parfem na svijetu.

 

Topli orijentalni miris s bergamotom, ružom i vanilijom. Nosile su ga Rita Hayworth, Vivien Leigh i Liza Minnelli.

 

Dior Miss Dior (1947.)

 

 

 

 

Prvi parfem Christiana Diora, stvoren kao miris ljubavi. Klasičan spoj citrusa, ruže i pačulija, idealan za sofisticirane žene. Grace Kelly nekad, a Natalie Portman danas su njegove simpatizerke.

 

Jean Patou Joy (1929.)

 

 

Proslavljen kao najskuplji parfem na svijetu, sadrži nevjerovatnu količinu cvijeća. Luksuzan miris s intenzivnim cvjetnim notama ruže i jasmina. Audrey Hepburn i Wallis Simpson birale su ovaj parfem.

 

Creed Aventus (2010.)

 

 

 

Jedan od najpoznatijih uniseks parfema moderne ere, simbolizira moć, uspjeh i sofisticiranost. Uniseks kombinacija ananasa, breze i hrastove mahovine koja simbolizira moć i uspjeh.  Vole ga David Beckham, George Clooney, ali i Michelle Obama.

 

Hermès Eau d’Hermès (1951.)

 

 

 

Smatra se jednim od najsenzualnijih parfema 20. stoljeća. Zanosan spoj citrusa, začina i kože koji evocira luksuz Hermèsa. Catherine Deneuve i Jacqueline Kennedy često su ga nosile.

 

Estée Lauder Youth Dew (1953.)

 

 

Nazivan prvim parfemom oslobođenja za žene, jer je pomogao da parfemi postanu svakodnevni luksuz. Topao i začinski parfem s notama breskve, jasmina i vanilije. Grace Kelly i Joan Crawford birale su ovaj simbol ženstvenosti 50-ih.

Yves Saint Laurent Opium (1977.)

 

Kontroverzan i provokativan, simbol luksuza i senzualnosti 70-ih. Orijentalni miris s mandarinom, jasminom i sandalovinom, poznat po svojoj senzualnosti. Jerry Hall i Linda Evangelista uživaju u njemu.

Tom Ford Black Orchid (2006.)

 

 

 

Luksuzni i misteriozni miris koji spaja cvjetne i orijentalne note. Misteriozan i luksuzan spoj crne orhideje, tartufa i pačulija. Kim Kardashian, Angelina Jolie i Rihanna poznate su osobe koje ga vole.

Nina Ricci L’Air du Temps (1948.)

 

 

Ovo je parfem mira, stvoren nakon Drugog svjetskog rata, a simboliziraju ga golubice na bočici. Svevremenski cvjetni miris s karanfilom, jasminom i sandalovinom. Ingrid Bergman i Princess Diana redovno su ga koristile.

 

Koncentracije i trajnost

 

Eau de Cologne (EdC) sadrži 3-5% parfemskog ulja, što mu daje lagani i osvježavajući miris koji traje dva do tri sata.

Eau de Toilette (EdT) ima između 5-15% parfemskog ulja, pružajući uravnotežen miris koji nije previše intenzivan, ali traje od tri do pet sati.

Eau de Parfum (EdP) s koncentracijom od 15-20% parfemskog ulja daje snažniji i trajniji miris, koji može ostati na koži od četiri do osam sati.

Parfum (Extrait de Parfum) sadrži 20-30 posto parfemskog ulja, što ga čini  najtrajnijim oblikom parfema, od šest do 12 sati.