Ekipa Ladies In Glamour portala dobila je priliku da, na online edukativnom druženju – zajedno s novinarima iz Srbije, Hrvatske, Albanije, Sjeverne Makedonije, Mađarske, Ukraine, Kazahstana i Izraela razgovara s Marianom Salzman – višom potpredsjednicom globalnih komunikacija u kompaniji Phillip Morris International. Izuzetan je značaj ove dame u polju uočavanja trendova, popularnoj kulturi, a za nju važi legenda, iz njujorških krugova, da je u orbit lansirala termin metroseksualac. Jedna je od prvih spotsettera u struci, ali njen aktivistički rad na polju ljudskih jednakosti i prava nikada nije pao u sjenku lifestyle tema. Danas je jedna od ključnih osoba duhanske industrije, gdje zajedno s ostalim zaposlenim, u Philip Morrisu, pokušava dostići budućnost bez duhanskog dima. Ponosna je autourica i koautorica 16 knjiga
Razgovarala: Indira Delić
Marian Salzman, viša potpredsjednica u kompaniji Philip Morris International, na nedavno održanoj online konferenciji u sklopu Dana komunikacije govorila je o aktuelnim pitanjima, dok je, potom, za zainteresirane medije iz regiona održala i ekskluzivnu sesiju.
Uočavanje trendova (trendspotting) sastoji se u prepoznavanju obrazaca, njihovoj interpretaciji, te stavljanju ih u ispravan društveni kontekst. Ne bih govorila o trendovima koje ste do sada prepoznali, ali pitala bih vas, da li ćemo u skorije vrijeme vidjeti više ili manje trendova – koji se trenutno pojavljuju? Kakvo je Vaše mišljenje o rastućim trendovima, posebno socijalnom distanciranju?
– Online svijet je postao naš spas tokom COVID -19. Trenutno je aktuelno učenje na daljinu – i mislim da će se ovaj trend zadržati. Naravno, taj princip posjeduje i lošu stranu, ali ima dosta više benefita. Naime, vi, naprimjer, iz Sarajeva putem online platformi možete studirati na svjetskim univerzitetima. Učenje na daljinu će, definitivno, napredovati – postat će trend i bit će veoma popularno. Sve više, u trendu će biti online kupovina, te online susreti. Kreativnost će biti ključ, ne samo relativnog razmišljanja u načinu na koji marketiramo i prodajemo, već i dok radimo na razvoju proizvoda, ali i u tome kako stvaramo dublju vezu s našim korisnicima i zajednicama u kojima poslujemo.
Godine 1998. kazali ste da bi svi trebali ići ka \”kolekcijama iskustava\”. Koliko je ta izjava danas validna? Da li biste dodali još nešto ili biste je u potpunosti promijenili?
– I danas bih se složila s tom konstatacijom – samo što bih je malo nadopunila. Iskustva ne moraju da se samo dožive, ona mogu biti i virtuelna. Ne morate se sresti s nekim lice u lice da biste stekli nova iskustva – to danas može biti i online. Baš nedavno sam, putem online platformi, posjetila mnoge svjetske muzeje. Uživala sam u divnim izložbama. Bila je to predivna večer. Nezaboravno iskustvo!
Siromaštvo je seksističko! Iako je napisano u 2015., glavna poruka pisma još uvijek odjekuje:\”Siromaštvo je seksističko i žene dobivaju mali dio od toga“ Je li se išta promijenilo, nadajmo se na bolje? Pretpostavljam da će pandemija COVID 19, dokazano, biti korak nazad za žene i njihovo osnaživanje?
– Apsolutno ste upravu da su žene i siromaštvo povezani. Mislim da će se kriza, uzrokovana pandemijom COVID 19, posebno odraziti na žene. Svi će patiti, naravno, no žene će, nažalost, posebno patiti. Svjetska ekonomija je veoma ugrožena. Kompanija u kojoj sam zaposlena muškarce i žene vrednuje jednako, što nažalost nije slučaj u drugim kompanijama. Žene se moraju boriti za svoja prava i jednakost.
Šta mislite koliko dugo će trajati oporavak nakon zvaničnog proglašenja kraja pandemije?
– Definitivno ne možemo predvidjeti koliko će trajati oporavak. I nema sumnje da su mnoge promjene koje sada doživljavamo sve osim privremene. Način na koji ćemo kupovati, ručati, putovati i učestvovati u drugim aktivnostima možda neće biti isti – kao što je bio u razdoblju prije COVID-19. Kompanije svih veličina trebaju se pripremiti za ono što će biti ta nova stvarnost.