Nedim Muratović: Da bi napredovao, moraš izaći iz svoje komfor zone

„Zadovoljstvo mi je što radim u kompaniji koja je work-life-balance – prepoznala kao prioritet, kada su njeni uposlenici u pitanju, i definirala pravila koja se moraju poštovati, a sve kako bi se omogućilo da svaki uposlenik bude što manje uznemiravan u toku svog privatnog vremena“

Nedim Muratović svoj karijerni put, odmah nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Sarajevu i sticanja zlatne značke – za postignuti izuzetan uspjeh tokom studija, počinje u kompaniji Phillip Morris BiH u kojoj je i danas zaposlen.

\"\"

U ovoj prestižnoj kompaniji promijenio je nekoliko pozicija i radio u četiri odjela, počevši od finansija, nabavke, korporativnih poslova, te u konačnici komercijale. Danas obnaša funkciju Consumer Experience Managera, te je i član Uprave Philip Morris BH.

Otkrijte nam kako izgleda jedan Vaš radni dan, kada počinje, a kada završava?

– Još kao student, preferirao sam da većinu obaveza završavam odmah ujutro, pa sam s tom praksom nastavio i na poslu. Već od osam sati počinje moje planiranje aktivnosti za taj dan, kratki stand-up sastanak s timom i dogovaranje prioriteta. Nastojim da sve kompleksnije i zahtjevnije aktivnosti završim u prvom dijelu dana, kako bi ostatak dana bio nešto opušteniji. Imajući u vidu savremene tehnologije, mogao bih reći da sam kao menadžer uvijek dostupan, ali nastojim da sve obaveze završim do 17-18 sati kako bih se mogao posvetiti privatnim aktivnostima.

 S obzirom na Vaš poslovni uspjeh, vjerujemo da ste radoholičar. Je li bolje biti radoholičar ili perfekcionist?

– To je teško pitanje, s obzirom na to da za dugoročni uspjeh, to dvoje ide jedno uz drugo. Mišljenja sam da, kao i u svemu u životu, treba naći neki balans koji svakome od nas najviše odgovara. Ukoliko želite da uspijete, morate napraviti dodatni korak, ponuditi nešto više u odnosu na druge, bilo da je riječ o radu, perfekcionizmu ili nečemu trećem. Svakako, ukoliko upravljate timom ljudi, morate voditi računa da svaki pojedinac ima svoj tempo i karakter i to treba izbalansirati u jedan zadovoljan i produktivan tim.

Šta u svom poslu smatrate najvećim izazovom?

– S obzirom na to da sam se pridružio kompaniji u periodu kada je nastupio proces transformacije u pravcu vizije budućnosti bez duhanskog dima, smatram da je veoma značajno iskustvo biti dio priče koja pravi razliku u našoj industriji. Ako bi trebalo izabrati konkretan primjer u prethodnom periodu, vjerujem da je pandemija pred nas postavila velike izazove s kojima se i danas suočavamo. U takvim uslovima nije lako zadržati motivaciju i pozitivnu atmosferu u timu, naročito zbog faktora neizvjesnosti kojem i danas svjedočimo. Nagle i česte promjene, rad od kuće, nedostatak socijalizacije, te činjenica da je svaka osoba svijet za sebe, dovodi do toga da za svakoga moramo imati drugačiji pristup, kako bi produktivnost i zadovoljstvo te osobe bili na najvećoj mogućoj razini.

Kojom poslovnom filozofijom se vodite u poslu koji obavljate…

– Da bi napredovao, moraš izaći iz svoje komfor zone. Samim tim ćeš griješiti i to je ok. Nisi naučio hodati odjednom, bez pada, već tako što si hodao, padao i ponovo ustajao.

Pravilo kaže da je zadovoljan radnik najbolji radnik. U tom smislu, kakve odnose nastojite izgraditi sa svojim kolegama?

– Prije svega nastojim da budemo prijatelji, da svakom poslu koji radimo pristupimo s pozitivne strane, da se često šalimo, te da ravnopravno učestvujemo u svim poslovnim diskusijama. To u konačnici rezultira da se ljudi osjećaju slobodno da kažu šta misle, da predlože svoje ideje, da se osjećaju korisno kao članovi tima, te što je najbitnije podiže njihovu samostalnost i obezbjeđuje dalji rast i razvoj.

 Najbolji poslovni savjet…?

– Šta god da radiš, nemoj prestati vjerovati u sebe i nemoj odustajati. Citirao bih Winston Churchill If you are going through hell, keep going.

Pandemija uzrokovana koronavirusom unijela je promjene u svim sferama života i poslovanja. Kako je ova novonastala situacija utjecala na vaše poslovanje?

– Kao i većina drugih kompanija, morali smo se veoma brzo prilagoditi novonastaloj situaciji, novom načinu obavljanja posla, zahtjevima potrošača koji su se iznenada promijenili. Morali smo naučiti da dosta brže donosimo odluke, pojednostavimo interne procese, otvaramo nove kanale komunikacije, prodaje, korisničke podrške, tj. da izađemo iz cipela tradicionalnog biznisa. To svakako nije jednostavan proces i on još uvijek traje, ali sudeći po rezultatima, djeluje da smo na dobrom putu.

Nosite li posao kući ili uspijevate razdvojiti privatno i poslovno?

– Zadovoljstvo mi je što radim u kompaniji koja je work-life-balance – prepoznala kao prioritet, kada su njeni uposlenici u pitanju, i definirala pravila koja se moraju poštovati, a sve kako bi se omogućilo da svaki uposlenik bude što manje uznemiravan u toku svog privatnog vremena. Lično, trudim se da sav posao završim u kancelariji, međutim nekad to zaista nije moguće. Sreća da se s napretkom tehnologije protok informacija značajno ubrzao, pa samim tim i donošenje odluka.

Šta Vas, osim posla, najviše usrećuje?

– To su, definitivno, moja porodica i vrijeme koje provodimo zajedno, bilo da se radi o igri s djecom, zajedničkom ručku, gledanju filma – subotom navečer ili nekom putovanju. U tim trenucima, svakodnevne brige i problemi padnu u drugi plan.

 Supruga Aida, najveća podrška

– Iza uspješnog muškarca uvijek stoji jaka i uspješna žena, pa tako je i u mom slučaju. Supruga Aida je uvijek bila tu – kao moralna podrška, ali što je još i bitnije – kao stub porodice u trenucima kada sam okupiran poslovnim obavezama. To je veoma bitno, jer smo na taj način osigurali da nijedan segment privatnog života ne trpi.