ORHAN GAZIBEGOVIĆ: CILJ JE POSTIĆI RAVNOTEŽU – IZMEĐU PRIVATNOG I POSLOVNOG ŽIVOTA

Nakon 20 godina rada na unapređenju tržišta Unit Manager nadležan za područja Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore i Makedonije i danas daje maksimum – kako bi naša zemlja bila rame uz rame sa ostatkom svijeta, naglašavajući da je naredni korak u evoluciji bh. transakcijskog bankarstva upravo procvat eCommercea i povećanje prihvata kartičnog plaćanja

\"\"

Piše: Zana Kološ-Mulabdić

– Potičem iz bankarske porodice, u kojoj su otac i majka karijere izgradili u finansijskom sektoru. Tokom porodičnih ručaka pamtim nevjerovatne priče o uspostavljanju modemske veze između sjedišta Privredne banke Sarajevo i njene podružnice u Frankfurtu. Bile su to prve stranice fintech historije, ispisane na ovim prostorima, koje su me inspirirale da razmišljam van okvira. Za odluku da karijeru gradim u finansijskom sektoru zaslužni su moji roditelji. Nakon 20 godina rada na unapređenju tržišta, dajem maksimum kako bi naša zemlja bila rame uz rame sa ostatkom svijeta. Vjerujem da bi moj otac, da je danas s nama, bio ponosan što nastavljam njegovim stopama. Kako je naredni korak u evoluciji transakcijskog bankarstva upravo eCommerce, nastavak moje karijere u tom pravcu bio je priro- dan slijed. Sreću i mogućnosti da usavršavam i implementiram svjetske trendove pronašao sam u kom- paniji Monri Payments. Online trži- šte ne poznaje granice, te ne postoji opravdan razlog zašto bi trgovci u Bosni i Hercegovini bili uskraćeni da proizvode plasiraju bilo gdje u svijetu – kaže na početku razgovora Orhan Gazibegović, Unit menadžer kompanije Monri.

Kompanija Monri Payments osnovana je gotovo prije 20 godina. Izuzetno ste uspješni u regiji kao nezavisni payment servise provi- der. Kako je tekao vaš razvoj u BiH?

– Kada govorimo o lokalnom tržištu, najveći izazov je edukacija tržišta u cilju povećanja prihvata kartičnog plaćanja i online trgovine. Počeci su bili teški. Ali nakon velikog uspjeha u regionu, bh. tržište prepoznalo je benefite koje Monri nudi. SinglePOS rješenje, koje smo uspješno implementirali u Hrvatskoj, je pametni POS uređaj koji samostalno usmjerava transakcije i nudi paletu naprednih servisa. Tako je u 2019. godini Monri SinglePOS rješenje u Hrvatskoj koristilo sedam trgovaca, a tri godine kasnije više od 500, u koje ubrajamo i najveće svjetske i regionalne trgovinske lance. Kako nam je cilj da se i u BiH prate trendovi, radili smo na edukaciji trgovaca sa SinglePOS-om, koji ulazi na velika vrata u našu zemlju već sa prvim danima 2023. godine.

\"\"

Koliko je pandemija i prilika da stvari naručujemo i plaćamo iz svog doma utjecala na razvoj u ovoj oblasti?

– Internet prodaja tokom krize uzrokovane globalnom pandemijom prevazišla je sva očekivanja. Efekti koje je prouzrokovao Covid-19 ne projektiraju se samo kroz povećanje prometa u eCommerce poslovanju. Najvažniji utjecaj koji se desio je taj efekat prve online transakcije kod kupaca putem eCommercea. Ako govorimo o konkretnim brojkama, bilježimo rast od 370 posto u broju transakcija u periodu od 2020. godine na 2021. godinu u BiH. Prilika da bh. kompanije proizvode ponude ogromnom regionalnom, ali i evropskom tržištu može biti apsolutni game-changer za njihovo poslovanje. Kroz eCommerce asocijaciju u BiH, u čijem radu sam aktivno angažiran, kontinuirano radimo na pomoći, podršci i mentoriranju zainteresiranih poduzetnika.

Glavni fokus Monri Paymentsa je unapređenje eCommerce poslovanja u BiH, te online plaćanja. Koliko ste zadovoljni postignutim?

– Monri Payments je najveći pružatelj usluga online plaćanja kako u regionu, tako i u BiH, sa više od 750 aktivnih i legalnih online pro- davnica. Naglašavam legalnih, jer se radi o trgovinama koje rade po pro- pisima globalnih platnih sistema. Zasad u velikom broju na našem tržištu posluju nelegalne online trgovine, čiji trgovci nisu registrirani kao pravna lica. Propagiraju prodaju bez izdavanja računa i plaćanja poreza, nude falsificirane proizvode i reprodukcije poznatih brendova. Za dobrobit kompletnog eCommerce ekosistema u BiH, ovo je jedan od značajnih izazova koje kroz Asocijaciju nastojimo riješiti. U kompaniji Monri smo izuzetno zadovoljni postignutim i snažnim koracima nastavljamo ekspanziju u ostale zemlje regiona. Pored Slovenije, Srbije, Crne Gore, Makedonije, usluge u 2023. godini pružamo i u Rumuniji, a uskoro i Albaniji i tržištu Kosova.

S obzirom na stalni angažman, koliko vremena van poslovnog okruženja ostaje za Vas i porodicu?

– Svaku priliku koristim da vrijeme provedem sa porodicom, jer se tad nabolje opuštam. Zajednička strast su nam putovanja. Uživamo u upo- znavanju novih običaja i tradicija, te istraživanju egzotičnih lokacija. Djeca upoznavanjem novih kultura šire vidike. Sa svakog putovanja se vrate mudriji i zreliji. Japanska filozofija življenja mi je oduvijek bila inspiracija – njihova priroda, običaji i kultura. Prije 15-ak godina počeo sam se baviti uzgojem bonsai drveća, a također sam kolekcionar japanskih oštrica – katana, koje su prilično rijetke na našim prosto- rima. Sretan sam što je šestogodišnja kćerka naslijedila moju kreativnost, a sin koji ima 14 godina pokazuje interes za inovacije u poslovanju. I, naravno, tu je i moja supruga, koja mi svakodnevno i neumorno pruža bezrezervnu podršku. Bez nje ništa od ovoga ne bi bilo moguće.

Imate li moto, krilaticu ili strategiju od koje ne odustajete?

– Work hard, never give up! To je moj moto i najbolje me opisuje. Po prirodi volim izazove. Postavljam sebi ciljeve i izuzetno sam uporan. Ali, ono što zamjeram sebi je što ponekad ne stignem uživati u ostvare- nom. Čim postignem cilj, imam zacrtan novi i krećem u ostvarenje. U suštini sam sretan i zadovoljan svim što sam postigao.

Planovi i ciljevi u 2023. godini?

– Ostati lideri u inovacijama online plaćanja i nastaviti s trendovima rasta. Očekujem stabilan rast udjela online trgovine u ukupnom prometu, uključenje državnih institucija u digitalizaciju plaćanja, te konačno odobrenje za uplate donacija putem eCommercea, na kojem radimo već dvije godine. Kroz eCommerce asocijaciju u BiH nastavit ćemo da promoviramo benefite online plaćanja. Generalno, 2023. će biti godina ubrzane digitalne transformacije u poslovnom svijetu. Moja želja je i porodično putovanje u Japan. Već neko vrijeme pričamo o tome, pomalo istražujemo, a i djeca su sada dovoljno zrela za jednu takvu ekspediciju. Zaključak svih želja i planova za narednu godinu je postići ekvilibrijum između poslovnog i privatnog života kao stanje ravno- teže u kojem osoba podjednako daje prioritet zahtjevima svoje karijere i zahtjevima svog privatnog života.