Uprkos činjenici što imate odličan proizvod koji tržište traži i prihvatljivu cijenu, posao ne razvijate na željeni način što rezultira slabijim priljevom novca u vašu kasu. Možda imate prevelika očekivanja, ciljeve ste postavili nerealno visoko, a možda… Možda je, ma kako to zvučalo grubo, problem u vama
Jeste li znali da potencijalni kupac vašeg proizvoda, robe ili usluge nakon dvije sekunde “licem u lice” odlučuje hoće li poslovati s vama ili ne? To vam ne ostavlja dovoljno vremena da biste utjecali na pozitivan ishod odluke, no ipak imate dovoljno vremena kako biste ostaviti dobar dojam ukoliko spremni dočekate klijenta.
Stanje duha i tijela
Kako se osjećate? Zračite li pozitivnom energijom? Znate da je prvi dojam veoma bitan. Sjetite se koliko ste puta čuli da neko kaže “ima ono nešto u sebi što privlači” ili pak “ima nešto u sebi što me odbija, nekakva negativna energija”… U radu s ljudima, posebno strankama izuzetno je bitno da ste na poslu okruženi (pozitivnom) energijom, da vam je opće stanje duha na visokoj razini. Nikako ne valja ako se brzo umarate jer to klijent odmah primijeti.
Posebno to do izražaja dolazi tokom prvog radnog sastanka. Klijent će vas glatko odbiti jer smatra da ste previše umorni kako biste kvalitetno odgovorili na postavljene zadatke.
Iako možda izgleda nebitno, vrlo bitno je poznavati kulturno-sociološke poglede klijenta. Iz koje kulture dolazi, kakve poglede na svijet oko sebe ima. Naprimjer, nimalo nevažno nije kako ste obučeni. Iako se to u našem društvu ne gleda na takav način, poslovna žena koja nosi (pomalo) seksi odjeću (dekoltirane majice, kratke suknje) neće biti ozbiljno shvaćena na sastanku s poslovnim ljudima, recimo, iz Malezije, Kuvajta, Ujedinjenih Arapskih Emirata. Isto tako, IT stručnjak vjerojatno neće doći na sastanak u skupocjenom (brandiranom) odijelu jer bi to vjerojatno izazvalo blagi podsmijeh partnera, klijenata…
Kada uspostavljate kontakt ili započinjete sastanak pripazite na svoje držanje, rukovanje, izraz lica… Svi ti znakovi ostavljaju snažan dojam na klijenta i mogu biti presudni u poslovanju. Jer imajte na umu da ljudi prosuđuju ljude po odjeći, nakitu, modnim dodacima – satovima, torbicama, šeširu, šminki. Budite sigurni da odajete dojam kako ste baš vi prava osoba za poslovnu suradnju.
Ključan prvi kontakt
Sve počinje od prvog kontakta. Na koji način ste se osmijehnuli, rukovali ili na koji način i što ste prvo rekli. To može biti, vjerovali ili ne, ključni trenutak vašeg poslovanja. Ukoliko imate sastanak s partnerima iz inozemstva provjerite kakvi su običaji u zemlji iz koje dolaze. U nekim zemljama je običaj nakloniti se kao znak pozdrava. Na drugim mjestima je široki, srdačan osmijeh prilikom upoznavanja vrlo vulgarna gesta. Bolje je imati čvrst stisak, no ne i zdrobiti klijentovu ruku, nego “mlitavo” se rukovati.
Kad započnete razgovor bitna je vaša pripremljenost. Klijent vrlo brzo osjeti koliko situaciju imate pod kontrolom koliko znate o onomu što prezentirate, nudite. Morate znati što radite i što vam je cilj i naravno, kako cilj osvariti.
Vježbajte i ponavljajte
Sada kada ste ovladali osnovnim tehnikama iskoristite to znanje kako biste sve dobro uvježbali, kako bi vam to postala rutina. Vježbajte s kolegama, no pripazite da tehnike ne naučite napamet (automatizam) jer svaki od ovih “trikova” zahtijeva prilagodbu.
Već smo napomenuli da je prvi dojam izrazito bitan u poslovnom svijetu, vrlo brzo ćete u svom poslovanju vidjeti jeste li unaprijedili svoje vještine. Dobro bi bilo da zapisujete impresije vaših klijenata nakon što ste održali sastanak, razgovor… Tako možete ispravljati uočene pogreške, a imat ćete i neke povratne informacije. Ukoliko ste u prilici na sastanak pozovite osobu u koju imate povjerenja i koja vam može reći gdje griješite i što morate ispraviti.(profitiraj.hr)