Stella McCartney: Kako je kćerka čuvenog Beatlesa osvojila modni svijet

Njenu prvu kolekciju, koju je spremila za diplomski rad, nosile su Naomi Campbell i Kate Moss, a kolekcija je odmah prodata i to u Tokiju. Danas je ponosna vlasnica čak 17 radnji sa svojim imenom, a linije odjeće, asesoara i kozmetike koje potpisuje, prodaju se u više od 50 zemalja svijeta. Kažu da je jedna od onih žena koja ima savršen njuh za prepoznati dobru poslovnu priliku

Priredila: Lejla Lojo – Karamehmedović

Duže od 20 godina njeno ime egzistira na svjetskoj modnoj sceni, a nerijetko su baš njene haljine u samom vrhu omiljenih nosivih komada najpoznatijih dama na svijetu. Kćerka čuvenog Beatlesa Paula McCartneyja i američke fotografkinje Linde McCartney, jedno je od najuspješnijih dizajnerskih imena vremena u kojem živimo. Rođena je prije 45 godina, a ime Stella dobila je po Paulovoj i Lindinoj baki. Obje su se baš tako zvale. Uprkos tome što su bili javne i svjetski poznate ličnosti, Paul i Linda insistirali su da svoje troje djece (Stella ima stariju sestru Mary i mlađeg brata Jamesa) odgajaju bez ikakvih privilegija. Tako je Stella, jednako kao njeni sestra i brat, pohađala običnu lokalnu školu u East Sussexu.

\"\"

Diplomski rad

Još kao djevojčicu počinje je zanimati dizajniranje odjeće, a imala je samo 13 godina kada je kreirala prvu jaknu. Tri godine poslije, najviše zahvaljujući očevim vezama, dobila je priliku da radi za Christina Lacroixa od kojeg je učila kako se stvara kolekcija visoke mode.

Kako je njen interes za modu bivao sve veći, upisala je Ravensbourne Koledž za dizajn i komunikaciju, a potom je studirala modni dizajn na Central Saint Martinsu. Diplomirala je 1995. godine, a njen završni rad na fakultetu bila je kolekcija koju su pronosale prijateljice i poznanice njenih roditelja: Naomi Campbell, Yasmin Le Bon i Kate Moss. Naravno, kolekciju su nosile potpuno besplatno i tako su Stelli otškrinule vrata svjetske modne scene.

\"\"

Njen tata, čuveni Beatlesovac, čak je za tu priliku komponirao i pjesmu „Stella May day“, koja je bila puštena dok su modeli šetali pisom. Treba li spominjati da je već narednog dana Stellina kolekcija bila glavna vijest na prvim stranicama svih britanskih novina? Čak i sva diplomska kolekcija je prodata i to u Tokiju, a najpoznatije robne kuće tražile su saradnju sa Stellom. Tri godine nakon svog čuvenog diplomskog rada, Stella je s posebnim emocijama dizajnirala vjenčanicu za svoju sestru Mary, koja se udala za televizijskog producenta Alistaira Donalda.

Kako je čitavog života vegetarijanka, McCartney je od početka svoje karijere ostala vjerna principu da u dizajniranju nikada ne koristi kožu niti krzno. Podržava PETA-u, a čak na nekim njenim kreacijama piše „no animal“. Umjesto kože i krzna, Stella koristi materijale kao što su vuna ili svila.

\"\"
  • Veoma sam svjesna činjenice da bi se moje kolekcije asesoara prodavale pet puta bolje kada bih torbe izrađivala od kože, ali to jednostavno nisu uvjeti na koje bih ikada pristala. Držim se svojih principa – kazala je jednom prilikom Stella.

Uprkos činjenici da su joj, zbog poznatog tate, mnoga vrata bila otvorena, Stella se za svoje ime u modnom businessu često morala boriti sama. Kada je u martu 1997. godine postala kreativna direktorica u kući „Chloe“ i tako naslijedila Karla Lagerfelda, čuveni dizajner uopće nije skrivao svoj animozitet prema neiskusnoj novoj dirketorici.

 Poslovne prilike

  • Chloe je veliko ime u svijetu mode i trebali su izabrati nekog iskusnijeg i poznatijeg. Izabrali su, ali u muzici, ne u modi. Nadajmo se da je Stella talentirana jednako kao njen tata – prokomentirao je tada Lagrefeld.

Uprkos njegovom skepticizmu, Stella je stekla simpatije javnosti, ali i kirtike. A njen tadašnji asistent Phoebe Philo postat će kreativni direktor u kući Chloe.

Već 2001. godine Stella je imala vlastitu modnu kuću, te je prvu kolekciju predstavljala u Parizu. Danas je ponosna vlasnica čak 17 radnji na  najatraktivnijim lokacijama u svijetu poput Sohoa na Manhattanu, londonskog Mayfaira, West Hollywooda u Los Angelesu ili pariskog Palais Royala. Njene kolekcije distribuiraju se u više od 50 zemalja svijeta u 600 objekata.

\"\"

No, odjeća nije bila jedino polje zanimanja za Stellu, pa je 2003. godine lansirala i svoj prvi parfem simboličnog naziva „Stella“, a četiri godine poslije napravila je i prvu organsku kolekciju za njegu kože „CARE“.  Bila je strogo organskog sastava i činilo ju je sedam proizvoda, od mlijeka za čišćenje do balzama za usne od limuna ili zelenog čaja.

Posao je cvjetao, a Stella je imala odličan njuh za prepoznati novu poslovnu priliku. Dizajnirala je i prvu kolekciju donjeg rublja, a kada je prije sedam godina pustila u prodaju odjeću za do 12 godina, odmah je i rasprodala. Prošle godine javnosti je predstavila svoju prvu liniju za muškarce za koju je inspiraciju potražila u svom ocu.

Odjeća za sve prilike

Iako su njeni modeli oduvijek bili poznati po tome što su imali karakteristike muške odjeće, Stella se u posljednje vrijeme više okreće ženstvenijoj odjeći.

  • To je zapravo znak da se žene više ne žele oblačiti kao muškarci. Sada mogu slobodnije oblačiti haljine na posao, a da odmah ne postanu seksualna meta što je obećavajuće – primijetila je Stella, kojoj su džepovi na odjeći i dalje zaštitni znak.
  • Volim džepove. I želim pomoći ženama da uz što manje napora izgledaju što bolje. Želim im ponuditi odjeću koja je udobna i koju mogu nositi u svim pirlikama. Odjeću za posao u kojoj će nakon posla moći otići gdje požele. I trudim se da baš uvijek isprobam modele prije nego ih odobrim. Ili ja ili moji asistenti. Ako ih mi ne želimo nositi, onda to neće niko drugi željeti – pojašnjava Stella, koja je tokom proteklih 20 godina izgradila pravo modno carstvo.
  • Nekako se najviše ponosim činjenicom da sam u ovaj posao krenula u vrijeme koje tome nikako nije pogodovalo i uspjela sam. Danas imam 500 zaposlenih, a od toga ih je 250 iz Londona. Zamislite da su to ljudi koji mogu raditi gdje požele, ali izabrali su da rade za mene. I to me čini više nego ponosnom.
  • \"\"

Njen radni dan počinje u šest svakog jutra, a u rijetkim trenucima kada nije na poslu, zateći ćete je na putu prema školi, gdje treba pokupiti neko od svoje četvero djece ili na putu prema porodičnoj kući u Notting Hillu. Velika podrška u životu joj je suprug Alasdhair Willis, kretivni direktor u „Hunteru“.

Stellina pravila odijevanja

Visoke pete stiliziraju svaki outfit

Mada visoke pete često uzrokuju bolove u nogama i loše utječu na zdravlje, Stella savjetuje kako nekada zarad dobrog izgleda vrijedi istrpiti bol. Štikle su njen magični štapić za „podizanje“ svake odjevne kombinacije.

 Životinjski uzorak

Ako već mora da bira životinjski uzorak za svoje kolekcije, Stella uvijek bira leoparda. Od ovog uzorka izrađuje cipele, torbice, kapute i to je njen zaštitni znak, a odjevne kombinacije postaju zabavne i sofisticirane.