Istraživanja pokazuju da većina žena nosi manje od polovine odjeće koju ima u ormaru. Modne sezone donose svoje priče i većina pripadnica ljepšeg spola uživa u odabiru novih, trendi komada odjeće. Na drugoj strani, stilski osviješteni znaju da je nekoliko ključnih komada dovoljno ukoliko želite biti IN. No, pitanje svi pitanja je -kako se lijepo osjećati u odjeći koju nosimo…
Priredila: Zana KOLOŠ- MULABDIĆ
– Svojim stilom odijevanja izazivala sam podsmijehe okoline, ali u tome se i sastojala tajna mog uspjeha. Nisam izgledala tako kako izgledaju svi – govorila je slavna Coco Chanel.
No, svake sezone u proljeće i jesen slavni dizajneri kroz kreacije ostavljaju nam na pistama širom svijeta detaljne upute o tome šta će se nositi naredne sezone i kako da budemo u trendu.
S druge strane, kreatori poput Yves Saint Laurenta, reći će da je stil ono što nas oslikava i po čemu nas ljudi pamte. On je vječan…
Vrijeme je ključno
Analizirajući sličnosti i razlike između stila i trenda modni će znalci povući jasnu liniju da stil i trend ne moraju da isključuju. Naprotiv. Ono što je ključna razlika između modnih diktata i onog što sami biramo i kombiniramo svakog dana prije nego što izađemo na ulicu je vrijeme. Trend je vremenski ograničen, usko profiliran, ponuđen, složen na policama i u izlozima. Kroz boje, krojeve, dezene, teksture i detalje. Stil, naš, lični odgovor na sve ono što jesmo i volimo baziran je na vještini kombiniranja onog što imamo u ormaru, znanju, svjesnosti o sebi, poruci koju želimo poslati okolini i ne previše – na novcu kojeg imamo na raspolaganju.
Brojna istraživanja dokazala su da način na koji smo odjeveni utječe direktno na naše razmišljanje i način na koji se osjećamo. Promjenom odjeće možemo ga promijeniti. Prije 30-ak godina napravljeno je veliko istraživanje u Britaniji u kojem su učestovale žene kojima su ponuđeni jednostavni matematički zadaci. Jedna grupa žena bila je odjevena u vlastitu odjeću, druga se presvukla u kupaće kostime. Druga grupa imala je mnogo gore rezultate, što je pokazalo da ono što nosimo ima kognitivne, socijalne i emocionalne posljedice na osobu.
Istraživanja koja je u knjizi objavila američka autorica Karen J. Pine Mind what you wear: The Psihology of fashion pokazala su da žene češće nose jeans odjeću kad su umorne ili depresivne.
Karen naglašava da omiljena haljina s dobrim krojem i lijepim uzrokom podiže raspoloženje, kao i komad nakita koji će nas učiniti da se osjećamo kao da nosimo medalju. Boje poput neboplave, zelene kao list ili boje sunca štiti će nas od negativnih emocija i dati nam dodatnu energiju. Uzorci tačkica ili apstraktni print donose nam nježna osjećanja kakva smo imali u djetinjstvu.
Sretna odjeća
S druge strane motoristička jakna odjevena s haljinom punom volana tj. kombinacija formalnog i neformalnog izaziva ushićenje, jer mozak voli nove kombinacije i iznenađenja. Vintage detalji, poput starih kaiševa ili torbica, dati će nam unutrašnju snagu i toplinu. Veseli uzorci, kakvi su obično cvjetni, uz lagane teksture tokom sezone u koju ulazimo donose osjećaj ženstvenosti. Sve ove kombinacije Karen J. Pine naziva tzv. sretnom odjećom, dodajući kako je važno da svaki novi trend koji izaberete iz modne ponude mora biti u harmoniji je s onim što jeste. Na taj način ćete podići raspoloženje. U cijeloj priči najvažniji vaš osmijeh, ona je, kaže, vaš najbolji modni detalj.
Šta da obučem danas?
Izbori i prilike
– Osobe koje se na radnom mjestu pojavljuju obučene kao rukovodioci imaju veće šanse da brže budu unapređene.
– Ako ne znate šta da obučete, a idete van u želji da nekog upoznate, izaberite nešto u crvenoj boji. Istraživanja kažu da će muškarac češće pozvati ženu da izađe baš kad je u ovoj boji.
– Ljudi su skloni da budu na distanci od osobe koja je u odjeći koja odudara od atmosfere mjesta i događaja na kojem se nalaze.
– Idete li na razgovor za novi posao imat ćete veću šansu obučeni u androgenom stilu nego naglašeno ženstveni.
– Većina žena nosi manje od polovine odjeće koju ima u svom ormaru.
Bojom ti pričam o…
BIJELA: Donosi nam poruku čistote i nevinosti. U modi prisutna u kolekcijama za ljeto, dobra za kombiniranje. Preporučljiva za nošenje ljudima koji su otvoreni za nove ideje.
ŽUTA: Vesela i razigrana boja kojom privlačite pažnju. Poručuje da ste aktivna osoba, mladog duha. Osobe koje žele da upoznaju nove ljude trebaju je nositi, a dobar je izbor kad idete na poslovni intervju, ali u verziji detalja.
NARANDŽASTA: Vole je osobe koje su vrijedni radnici, kreativci i puni energije. Za one sklone depresiji je dobar izbor, kao i osobe koje žele podići vlastito raspoloženje.
CRVENA: Najintenzivnija i najemotivnija boja. Pokazuje samopouzdanje osobe koja je nosi, pogotovu kad je riječ o haljini, čineći je zavodljivom i dominantnom. Trebaju je nositi osobe koje se oporavljaju od neke traume, kojima nedostaje duha i koje žele postići nešto novo u životu. Nervozne osobe je trebaju izbjegavati.
RUŽIČASTA: Vole je osobe koje su nježne i brižne, pune saosjećanja za druge i razumijevanja.
LJUBIČASTA: Ova boja nosi poruku luksuza, bogatstva i sofisticiranosti. Kraljevska boja. Trebaju je nositi ljudi koji žele mir s okolinom te duhovno buđenje.
PLAVA: Ovo je najpopularnija boja. Umirujuća, tiha, ali u nekim nijansama i hladna. Odličan je izbor za poslovne susrete, jer simbolizira lojalnost. Preporučuje se osobama koje žele harmoniju s okolinom.
ZELENA: Simbolizira prirodu. Djeluje umirujuće, a u nekim kulturama na istoku simbolizira plodnost. Trebaju je nositi hiperaktivne osobe ili one koje nabrzinu donose loše zaključke.
SMEĐA: Boja zemlje, donosi snagu realnosti.
CRNA: Boja moći i autoriteta. Elegantna je i svevremenska, u modi uvijek prisutna, a u kombinacijama ljude čini vitkijim.