“Kad god vidite da neko vodi uspješan posao, budite sigurni da je jednom donio hrabru odluku”, rekao je davno Peter Drucker, akademik i jedan od najpoznatijih svjetskih savjetnika za upravljanje. Valentin Kafadar, direktor firme Ovnak slijedio je na neki način, upravo ovo pravilo – zajedno sa sestrom Katarinom, odlučio je energiju, edukaciju, znanje i vještine usmjeriti u vrijednosti koji su postavili njihovi roditelji postigavši veliki uspjeh. Ovo je njegova priča…
– Svi smo izuzetno ponosni na činjenicu da tvrtka Ovnak – uspješno posluje već 33 godine. Vrijeme je to u kojem je moja obitelj prolazila kroz mnoge izazove, kako poslovne, tako i privatne. Bilo je tu dosta odricanja. Još više balansiranja između privatnog i poslovnog života. Budući da je u pitanju poduzetnički posao, to je teško odvojivo. Posebno zbog činjenice što se grupa Ovnak bavi različitim djelatnostima. To su distribucija kozmetike, ovlaštena prodaja novih automobila, ovlašteno servisiranje automobila, benzijske crpke i farma. Različite djelatnosti od kojih svaka nosi izazove koji zahtijevaju punu posvećenost – kaže na početku razgovora za naš magazin Valentin Kafadar, direktor firme Ovnak.
– Moja sestra Katarina i ja ponosni na sve ono što su roditelji godinama stvarali. Sretni smo, jer danas nas dvoje predstavljamo novo vodstvo tvrtke. Kako to uvijek i biva mladost donosi novu, svježu energiju, ideje i načine rada. Pri tome, ništa od prethodno navedenog ne bi moglo funkcionirati bez nečega što je izuzetno važno, što nas je dočekalo u firmi, a to je iskustvo. Sretan sam zbog činjenice da u našoj tvrtki rade ljudi koji su tu po 15, 20, pa i 25 godina. Znate kako, na dobrim temeljima se dosta katova može izgraditi. Sudeći po rezultatima i zadovoljstvu ljudi, mislim da smo nas dvoje nastavili graditi i doprinositi razvoju tvrtke.
SINERGIJA JE VAŽNA
Naš sagovornik naglašava kako su unaprijedili postojeće poslovne procese i zajedno uveli nove…
– Radili smo na tome da svi odjeli rade u sinergiji pri tome se vodeći time da su obiteljska načela utkana u naše poslovanje i da ulažemo maksimalne napore da to održimo te implementiramo u međuljudske odnose. Siguran sam da je to ključ uspjeha.
Kako kroz posao, tako i kroz formalno obrazovanje, Valentin je imao jasan cilj. Završio je najprije Opću gimnaziju u Vitezu, ZSEM u Zagrebu, te Kedge Business School u Francuskoj. Danas je magistar financija i bankarstva te menadžmenta…
– Ekonomija u smislu edukacije bila je moj prirodan odabir. S obzirom na to da je ZSEM jedna od najboljih poslovnih škola u regiji, zaključio sam da bi mi mogla dati dobre temelje za buduću poslovnu karijeru. Budući da sarađuju s više od 150 sveučilišta u svijetu, odlučio sam upisati i double degree program MBA studija, gdje sam na ZSEM-u stekao titulu MBA iz smjera financija i bankarstva, a na KEDGE Business School, Bordeaux u Francuskoj, titulu magistra globalnog managementa. Budući da poslujemo u dinamičnom i izazovnom poslovnom svijetu, smatram da je važno kontinuirano učiti i razvijati se i prilagođavati se izazovnim promjenama tržišta. Tijekom studija shvatio sam koliko mi je pomoglo učenje iz praktičnih primjera. Tako i sada, kao viši asistent, trudim se studentima približiti gradivo, ne samo kroz teoriju nego i kroz praktične primjere. Istovremeno, moram priznati da uživam u razmjeni energije i mišljenja sa studentima tijekom predavanja.
VIZIJA I MISIJA
Naglašava kako pravi lider, kako bi danas uspješno poslovao, mora imati razvijen vlastiti komunikacijski stil te kontinuirano graditi odnose sa timom…
– Jedan od preduvjeta za građenje odnosa je osluškivanje njihovih potreba i emocija. Vođa mora imati visoko razvijen stupanj emocionalne inteligencije. Razumijevanje osnovnih elemenata koji motiviraju ljude iz tima, omogućavanje njihovog osobnog, ali i profesionalnog razvoja kroz ostvarivanje poslovnih ciljeva je, definitivno, iznimno važno. Da bi netko mogao voditi i usmjeravati ljude, prvo mora razumjeti njihove potrebe, ali i sam znati u kojem smjeru se treba kretati, u smislu vizije, misije, ali i samog kretanja tržišta. Naravno, osoba mora voljeti ono što radi i biti strastvena u tome. Nezgodno je govoriti o samom sebi kao o vođi. Tim ljudi s kojima radim bolje bi mogao procijeniti kakav sam u toj ulozi. Svakodnevno pokušavam ispunjavati sve što sam prethodno spomenuo i u tome uživam.
Poslovni uspjesi obilježili su godine postojanja firme Ovnak, ali i Valentinov rad. Brojna priznanja svjedoče tome…
– U današnjem poslovnom svijetu postoje razni pokazatelji uspjeha. Priznanja su nam vjetar u leđa. Ne želim da ovo zvuči kao floskula, ali ljudi koji svakodnevno dolaze na posao zadovoljni i puni elana – to je uspjeh. Zajedništvo koje se u našoj firmi osjeti, povezanost i dobra energija stvari su koje me neizmjerno vesele i motiviraju. Ne postoji veće zadovoljstvo nego kada, nakon uspješnog projekta, s timom proslavimo uspjehe i podijelimo dojmove. Također, zadovoljstvo naših poslovnih partnera i krajnjih kupaca nas sve motivira, usrećuje i potiče na daljnji rast i razvoj.
OSVAJANJE TRŽIŠTA
Firma Ovnak kao distributer brojnih renomiranih svjetskih brendova iz područja kozmetičke industrije, te proizvoda za kućanstvo mnogo ulaže u marketinške kampanje.
– Iako se trudimo biti izuzetno efikasni i u drugim operacijama kao što su logistika ili merchandising najviše vremena i kreativne energije trošimo upravo na marketing. Svakodnevno prolazimo puni proces marketinškog upravljanja kada osmišljavamo neki projekt, kampanju, lansiramo novu liniju proizvoda i slično. U svom portfelju brendova birali smo one koji imaju kvalitetne proizvode s dobrim omjerom cijene i kvalitete, proizvođače koji nam daju podršku, ali prije svega nam je bitno da brend ima svoju priču. Tu smatram da imamo najveću ekspertizu – uz optimalne troškove ispričati priču brenda ili proizvoda, u pravo vrijeme, ciljanim kupcima putem marketinških kanala koji su najbolji upravo za njih. Zvuči jednostavno, ali to je zapravo kontinuirani proces sa usponima i padovima, ali i redovitim nagradama ukoliko ste uporni, konzistentni i stalno radite na unapređenju. Kod nas, iako imamo odvojeni marketinški odjel, svaki menadžer najviše vremena provodi upravo na procesima povezanim s marketingom. Veoma je bitna koordinacija među odjelima, slobodan i neometan tijek ideja, stavova i povratnih informacija. Posebno je ispunjavajuće kada, nakon napornih i dugotrajnih priprema kampanje, brainstorminga, kreiranja ideja, pregovora, pritisaka zbog rokova i, na kraju, realizacije kampanje imate dobre rezultate prodaje. Tad vidite da ste pozicionirali brend u glavama potrošača što jamči dugovječnost na policama. Naravno, rezultati ne budu uvijek savršeni. Ali i to nije strašno. Jer iz takvih situacija, kada se analiziraju greške, najviše se nauči. To su idealne prilike za osobni razvoj, ali i za rast tima kao cjeline.
Naglašava kako je izuzetno zadovo- ljan rezultatima tokom proteklih šest mjeseci ove godine…
– Ostaje nam uspješno je ispratiti do kraja. Naravno, prije toga potrebno je malo odmoriti i dati sebi oduška. Veselimo se devetom mjesecu kada ćemo, nakon godišnjih odmora, puni elana i svježe energije, finali- zirati planove posljednjeg kvartala u ovoj godini i aktivno početi planirati 2024. godinu. U dugoročnijim planovima, veselimo se svi zajedno osvajanju novih kupaca, razvijanju postojećih, a nadamo se i osvajanju novih tržišta.