Kao multidisciplinarni dizajner bavila se uspješno modom, produkt dizajnom, uređenjem enterijera, postavkama izložbi i drugim disciplinama. Posljednjih godina najjaktivnija je u oblasti teatarske kostimografije, gdje, kako po pravilu, dobiva nagrade. Po prirodi znatiželjna i kreativna ne želi raditi samo jednu stvar. U narednim redovima upoznajte jednu od najboljih bh. dizajnerica…
– Nagrade i priznanja su jedna od formi vrijednovanja nečijeg rada, talenta i truda u predstavi kao cjelini. Uvjetovana su zajedničkim procesom promišljanja i nizom okolnosti. Uvijek tu ističem važnost teatarskog procesa u odnosu na sam rezultat. Tako je i sa priznanjima. Lijepo ih je dobiti, kako od struke, tako i publike. Ipak, lično mi je, ipak, najvažnije mišljenje režisera sa kojim sarađujem na projektu, kao i cjelokupnog tima predstave. Graditi sebe, međusobne odnose, raditi na razmjeni, te učiti kako prevazilaziti svojevrsne prepreke a ne gubiti na kreativnosti – najvažniji je dio procesa – kaže na početku našeg razgovora Vanja Ciraj Džudža, dobitnica nagrade NPS-a za kostimografiju u predstavi Orfej u podzemlju, dodajući kako je uživala u saradnji sa rediteljicom Ninom Klefin.
– Volim biti dijelom velikih timova i imati brojne kostime i promjene. Temeljita sam i dobro organizirana i u većim produkcijama. Volim izazove, a takmičim se jedino sama sa sobom. I rado pobijedim.
Na ovogodišnjem Internacionalnom tetarskom festivalu u Brčkom s kolegicom Irmom Saje dobila je nagradu za kostimografiju u predstavi Orestija. Kaže da je to primjer još jedne dobre saradnje NPS i rediteljske veličine kakav je Slobodan Unkovski…
Dao nam je slobodu da maštamo unutar zajedničkog koncepta, te je vjerovatno i to rezultiralo kreativnim iskazom. Irma i ja već godinama više radimo odvojeno nego zajedno, no ova predstava pokazuje kako timski rad i dalje uspješno funkcionira.
Naglašava kako je kao pozorišna osoba odrasla uz reditelja Harisa Pašovića s kojim je posljednju saradnju imala na komadu Marlene Dietrich – pet tačaka optužnice.
– Bio je to kratak i intenzivan proces sa malom podjelom talentiranih ljudi i veoma intimnim predznakom u procesu. Uvijek je divna saradnja s Harisom. Od njega svi učimo, sa njim otkrivamo granice i nerijetko ih rušimo. Tokom ovogodišnjeg Balet festa Vanja je učestvovala i na konferenciji Balet i kostim…
– Rado sam se odazvala pozivu drage Edine Papo, jer sam, osim praktičnog rada u oblasti kostimografije i oblikovanja, ljubitelj teorijske misli i historije. Zanimljivo je osvrnuti se na razvoj i potencijalni budući okvir kostima i njegovu važnost u komuniciranju ideja predstave i karaktera na sceni. U baletnoj umjetnosti ima i dodatnu važnost, kako su sredstva svedena na muziku i pokret.
Saradnja s Metalcem
– Oduvijek se smatram multidisciplinarnim dizajnerom, te je umjetnički i autorski rad u kulturi samo jedan dio mene. Kroz karijeru sam se bavila i modom, produkt dizajnom/kako industrijskim tako i unikatnim oblikovanjem, kostimografijom i ilustracijom. Flertovala sam povremeno i sa uređenjem enterijera, postavkama izložbi i drugim disciplinama. Po prirodi sam znatiželjna i preferiram raznovrsnost kreativnih napora i angažmana. Ne želim raditi samo jednu stvar u životu, te se rado krećem unutar srodnih područja čiji rezultat mogu garantirati edukacijom i iskustvom. Sem ALU, gdje sam diplomirala na Odsjeku za produkt dizajn sa najvišim ocjenama, sigurno bih, da je više vremena, naknadno studirala i arhitekturu, možda čak i marketing . Profesionalne okolnosti su u određenoj fazi išle u prilog modi, u zadnjem periodu je fokus možda na kostimografiji kako sam bila angažirana u nizu projekata jedan za drugim, no između se događalo svašta i to se kontinuirano mijenja. Saradnja sa Metalcem je primjer toga. To je kombinacija ograničenih pandemijskih okolnosti i nedostatka izazova uz iscrpno istraživanje tržišta i analizu proizvoda, ljubav prema ilustraciji i smislen dizajn – što je iznjedrilo idejna rješenja kolekcija koje su prihvaćene i od same kompanije i na različitim tržištima.