Završen peti FMCG Summit by NLB Banka: Kvaliteta i emocija prodaju bh. proizvod na zapadnim tržištima

Danas je u Sarajevu održan peti po redu FMCG Summit by NLB Banka. Konferenciji je prisustvovalo više od 400 učesnika, predstavnika najvećih kompanija u BiH, distributera, proizvođača, predstavnika trgovačkih lanaca, ali i predstavnika vodećih kompanija iz regiona.

Govorilo se o aktuelnim temama, kako regionalno, tako i globalno, a koje se tiču trendova i razvoja srednjoevropske maloprodaje, ključnih mogućnosti rasta u Srednjoj Evropi, te koji su to trgovci na malo pokretači rasta. Odgovore na ova i druga pitanja o statusu maloprodajnih kanala, hiperregionalizaciji, kupovnoj moći, tržišnoj strukturi, vodećim tržišnim \’\’igračima\’\’, gdje je BiH danas i šta su potencijali domaće FMCG industrije, trendovi i zdrava životna sredina, moglo se čuti na petom FMCG Summit by NLB Banka.

Govornici ovog prestižnog događaja poznati su i priznati eksperti koji su prenijeli svoja iskustva i primjere iz prakse značajne za FMCG industriju, a o temi internacionalizacije i perspektivi bh. industrije na zapadnim tržištima.

Početak konferencije obilježilo je uvodno obraćanje predstavnika generalnog pokrovitelja, gospodina Edina Gajevića (Head of Retail, NLB Banka)

-NLB banci je čast što smo generalni sponzor ove važne manifestacije, koja se po peti put održava u našoj zemlji, a čiji je cilj unapređenje ekonomskog i poslovnog ambijenta u BiH. Danas je Sarajevo centralno mjesto okupljanja  za trgovački sektor u Bosni i Hercegovini i NLB Banka je prepoznala značaj istog. FMCG Summit ima za cilj ispratiti najnovije trendove u zemlji i regionu kao i NLB Banka koja uspješno radi i bilježi odlične rezultate – istakao je Gajević.

Prisutnima je također predstavio aplikaciju za najmoderniji način plaćanja – mobilni novčanik NLB Pay. Jednostavno, brzo i sigurno plaćanje.

NLB Pay Sarajevo – mobilni novčanik inovacija za klijente NLB Banke

Druga inovacija koja nam dolazi iz NLB Banke je NLB MasterCard Charge kartica, koja omogućava plaćanje na rate bilo gdje, na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu, u svim online trgovinama i do 24 rate.

Keynote speaker – Sebastian Rennack (Retail Intelligence and Advisory, LZ Retailytics by Lebensmittel Zeitung) izazvao je najviše pažnje učesnika, a govorio je o razvoju trgovine u centralnoj i zapadnoj Evropi.

U prvom bloku predavanja, a koji je obuhvatao teme Inspiracije i inovacije (izmisli, investiraj i inspiriši) govorili su:

Emir Džanić (Expert on Open innovation adoption, organisational culture change at Cambridge Innovative System Solutions Ltd), podijelio je svoja iskustva o izgradnji kapaciteta za inovaciju i internacionalizaciju.

Davor Bilman (Owner and Director at Faktor B), bavio se temom otkrivanja osobnosti stranih partnera.

Drugi blok predavanja obilježila je tema i vizija \’\’Kuda ide FMCG\’\’, a kojom su se bavili:

Miloš Tripić (West Balkan DTS Manager at PepsiCo), govorio je o viziji razvoja FMCG kompanija.

Vedran Sorić (Passionate Sales Manager, Consultant, Distribution Management Professional, Executive Sales Adria Summit Board Member), prisutnima je otkrio formulu prodajnog uspjeha na stranim tržištima, dok je Zoran Rifelj (Assistant Director of Sales and Marketing at Ekopak), predstavio projekat Zelena tačka, u sklopu kompanije Ekopak, a koja ima za cilj da u ime svojih klijenata, proizvođača ambalaže, uvoznika, punilaca, distributera i trgovaca, preuzme odgovornost za ispunjenje zakonskih obaveza za reciklažu i iskorištenje ambalažnog otpada u Federaciji BiH.

U trećem bloku predavanja govorilo se o aktuelnostima i internacionalizaciji.

Adis Bradić (District Manager for Mercedes- Benz Cars- Star Import d.o.o.), predstavio je aktuelnosti i novitete kompanije Mercedes-Benz, te najnovije modele automobila namijenjene ovoj ciljnoj skupini.

Emir Žunić (Head of AI/ML Department at Info Studio d.o.o.,Co-Founder & IT Services Manager at edu720 d.o.o.), govorio je o Smart logistics pripremama za izlazak na strana tržišta, dok je Edina Omeragić (Valicon), podijelila i predstavila istraživanja o tome kako bh. brendovi mogu završiti u top 25 u regionu.

U panelu o temi šta su ključni faktori za uspješnu internacionaliziaciju govorili su Nataša Pucar (Corporate Communications Director at STUDEN & CO Holding GmbH), Jasmin Kukuljac (Commercial Director-Orbico BiH) i Dijana Marić (Export Sales Manager at Violeta).

Glavna poruka i zaključak konferencije jeste da je prehrambena industrija ključna za izvoz iz BiH i internacionaliziciju. Također, poseban značaj daje se kvaliteti i emociji, jer kvalitet i emocija prodaju i plasiraju proizvod na zapadna tržišta.

Ono što dodatno treba iskoristiti na zapadnim tržištima jesu ljudi, bh. dijaspora koja je najbolji komunikacijski kanal za domaće proizvode i ključni su za uspjeh i izvanredne rezultate prodaje u Evropi, i svijetu.

Na FMCG Summit by NLB Banka dodijeljena su i posebna priznanja za razvoj i doprinos FMCG industriji, a koja su ove godine ponijeli gospodin Mirko Šarović, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa, Miro Težulat, dugogodišnji direktor kompanije Ledo i Rusmir Sendić profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.